De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Nice! Ik zie dat deze ook wat beter gebruik maakt van de gebruikte real estate.
Iets wat ik bij de 555 VCO erg jammerlijk vind uitgevoerd.

Ik zie niet veel verschil tussen die twee. Een LFO switch en een Skew control.

Wat voor transistor heb je gebruikt voor die 4046 eigenlijk?

Bij de 555 zitten de in/outputs verder naar binnen en dus dichter tegen de knoppen aan. Zonder dat ik daar een goede reden voor kan zien. Geen nood maar wel een beetje onhandig.

Geen idee meer welke torren ik heb gebruikt en of de keuze belangrijk was. In een Thomas Henry disign zitten toch bijna altijd 3904/3906 transistors. Dat vind ik juist zo leuk aan de beste man zijn ontwerpen, simpel en doeltreffend!

Toevallig heb ik net een 555 afgebouwd! Hij werkte in eerste instantie niet, totdat ik zag dat ik de jumpers van de power connector was vergeten :')

Wat vet! Mijn tweede VCO, dus eindelijk lekker FMen.

Volgende project is iets uitdagender, een Quad Slope...

quad slope! cool... speaking of real-estate :)

ik ben benieuwd hoe die build is, was ook aan het overwegen om die te gaan maken.
ik heb uiteindelijk de Buchla Toppobrillo 281 - dual function generator gebouwd.

4 kanaals sds3 kloon + 1 kanaals sds5 kloon + mixer + extra's :) en elby midi to trigger interfaces

Attachments

• 20150425_155736.jpg
    20150425_155736.jpg
    69,5 KB · Bekeken: 82
  • 20150425_155731.jpg
    20150425_155731.jpg
    67,3 KB · Bekeken: 77
Laatst gewijzigd:
Mooi werk Arnoid, ziet er zeer goed uit. Heb destijds ook gekeken naar deze clone maar kwam tot de conclusie dat deze teveel overlap zou hebben met de MPS van Henry die ik al had.

Fijn koffertje :okdan:

demo is eerst een enkel sds3 kanaal die ik tweak met reverb daarna droog
Erna een drumpattern met alle 4 de sds3 kanalen aan het werk en de sds5 doet de kick :)

Dankjewel.....zit er nu naar te luisteren en klinkt mooi schoon.

4 kanaals sds3 kloon + 1 kanaals sds5 kloon + mixer + extra's :) en elby midi to trigger interfaces

Cool, heb je hier iets meer info over? Ben wel geïnteresseerd :)

Back