De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Een tl7x zal zelfs dat vaak nog wel overleven, CMOS dus niet. Altijd boxed headers gebruiken.

20150917_200414_zpswlb5blcd.jpg

Deze daarstraks op de Incubate DIY convention in elkaar gesleuteld, was tof daar!
Morgen nog een Befaco ding in elkaar klussen.

Laatst gewijzigd:
20150919_114918_zpsycy6k6et.jpg

Gisteren bij Incubate begonnen, en daarstraks afgemaakt. Doet nog niet helemaal wat ie moet doen. Ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik een andere galmveer gebruik. Goede cinchkabels zijn ook belangrijk. En tijdens het troubleshooten heb ik denk ik de lm3914 opgeblazen, gelukkig zat ie in een socket. :D

Gister en vandaag mijn eerste DIY projectjes gemaakt op de DIY conventie.

Een mute synth 2 en een sampling module van befaco vooral op de laatste ben ik wel een beetje 'trots', super aardig gasten ook van befaco. Tijdens het testen nog veel uitleg gekregen mbv de oscilloscoop en de functie generator hij heeft mij van alles laten zien echter super tof!! Nu nog een case om alles in te gaan zetten :D

de0e5947-8639-4846-a7ac-c6a026a9f16e.png
c0f48a9a-c726-4ea1-95bd-5ba7174cddb2.png
83f7719d-f1db-4336-a9e5-733ec8656cd9.png

Laatst gewijzigd:
Gisteren bij Incubate begonnen, en daarstraks afgemaakt. Doet nog niet helemaal wat ie moet doen. Ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik een andere galmveer gebruik. Goede cinchkabels zijn ook belangrijk. En tijdens het troubleshooten heb ik denk ik de lm3914 opgeblazen, gelukkig zat ie in een socket. :D
Gaaf die spring reverb mooi projectje ook volgens mij.

Weet iemand of die Mute Synth2 ook ergens als kit of losse PCB to koop is?

John van de mute synth had gister veel extra pcb's en componenten bij, maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan. Misschien kan je een mailtje aan hem wagen?

Ze zijn echt heel erg goed en makkelijk in elkaar te zetten, het was wel even zoeken naar de juiste lm324 die de ruis goed liet door komen.

Zit de bijbehorende galmveer dan niet in de kit?

Jawel, maar ik ben een cheap bastard, dus ik heb de kit zonder tank gekocht, scheelde twee tientjes. Daarnaast is de tank die ik heb liggen een mooiere (groter drie veren etc etc).

Die van mij is een made in the US Accutronics veer, en in en uitgang zijn gewoon voorzien van markeringen.
Je zou gewoon even de weerstand van elke kant kunnen meten. De kant met de hoogste weerstand is waarschijnlijk de uitgang.

Ik heb die spring reverb van Befaco ook beluisterd, klinkt inderdaad erg fijn! Weer eentje voor de wishlist... :D
Zijn die Davies knoppen die Befaco gebruikt trouwens ook met koperen binnenkant, net als die van Thonk? Ik heb eens die van Tayda besteld maar die zijn niet echt best.
Gister en vandaag mijn eerste DIY projectjes gemaakt op de DIY conventie.

Een mute synth 2 en een sampling module van befaco vooral op de laatste ben ik wel een beetje 'trots', super aardig gasten ook van befaco.
Netjes! Zijn inderdaad erg aardige lui!

Ik heb die spring reverb van Befaco ook beluisterd, klinkt inderdaad erg fijn! Weer eentje voor de wishlist... :D
Zijn die Davies knoppen die Befaco gebruikt trouwens ook met koperen binnenkant, net als die van Thonk? Ik heb eens die van Tayda besteld maar die zijn niet echt best.

Netjes! Zijn inderdaad erg aardige lui!

Nee die knoppen hebben niet die messing insrts, simpel push on. De pots zijn ook tamelijk cheap, ik wilde daar eigenlijk betere in zetten, maar de drang om hem af te maken was te groot.

Back