De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Gaaf resultaat, Arjen!! Geen MIDI in de koffer, zie ik?

Mag ik je oude oscillator lenen?

;)

20151125_231518_zpsxyvgpiuu.jpg

Simpele monitor controller met electronisch gebalanceerde uitgangen (ssm2142).
20151125_231552_zpsha1tbhe3.jpg

Wel een fuckupje, pcb steekt links 5mm voorbij het panel, nog eens even kijken waar dat nou vandaan komt.

Dank u!

Dat inkleuren van lasergesneden/gegraveerde panels is trouwens op zich goed te doen met acrylverf (als je iets anders wil dan zwart, want als zwart goed genoeg is, dan is de falafelbiels zwart marker methode veel handiger), maar grote vlakken krijg je niet netjes met die acrylverf. Ook lichte kleuren zoals wit zijn lastig omdat ze niet zo goed dekken.

Verder had ik bij dat monitor controller panel nog wat ruimte over, dus heb ik daar een extra plaatje bij gemaakt en achter de XLR's gemonteerd, geeft net wat meer stevigheid.

Ben nog een beetje zoekende qua kleuren ed, wat wel werkt en niet.
De top drie is wat mij betreft dat zilvergrijs, dat goud achtige (van een mixer die ik eerder postte), en dat zwart (hoewel ik denk dat mat zwart mooier is, ga ik volgende keer proberen).

Edit:
Deze week ook het AM synths panel van Bart gezien (SmartBits), en dat is toch wel echt de bom (wel drie keer zo duur per panel). Supermooi (UV printen op alu)!
Toch nog eens bij R.Koppes iets laten printen :D

www.formulor.de

Je betaalt de materiaalkosten + de kosten voor de snij/graveer tijd komen daar nog bij.
Ze hebben drie standaardformaten, de kleinste is 184mm in het vierkant, en die kun je dus helemaal volleggen.
Je moet een template gebruiken, ze hebben er verschillende voor de verschillende programma's, zelf gebruik ik Adobe Illustrator. De lijnkleur bepaalt of de laser snijd of graveert.
Volgens mij was ik laatst iets van 40 euro kwijt voor 1 zo'n paneltje, maar daar passen dan bv. wel 4-5 panels op (als ze niet te breed zijn). Ze mogen uiteraard allemaal anders zijn, en de hoekjes en randjes vul ik dan op met sleutelhangers voor de kinderen e.d.

Je moet het natuurlijk niet te gek maken met gravures, want daar is ie wel even mee bezig, en dat is dus duurder.

Back