De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

de oscilloscoop een beetje opgeleukt :D

en de mini Kaosspad gemaakt voor in het rack, ( alleen het display moet nog op zijn plek )

Attachments

• oscilloscoop.jpg
    oscilloscoop.jpg
    61,9 KB · Bekeken: 109
  • kaoss euro.jpg
    kaoss euro.jpg
    43,9 KB · Bekeken: 114
de oscilloscoop een beetje opgeleukt :D

en de mini Kaosspad gemaakt voor in het rack, ( alleen het display moet nog op zijn plek )

Netjes gedaan ook! Strakke uitvoering! Ik vraag me af of je modular nu niet semi-modular is. Kaospad bestaat niet uit losse modules...;)

Een dubbele Atari Punk en een PT2399 delay met vactrol control:

Attachments

• newmod.jpg
    newmod.jpg
    55,6 KB · Bekeken: 113
uiteraard weer te snel op enter gedrukt :D

Attachments

• modulator ready.jpg
    modulator ready.jpg
    15,3 KB · Bekeken: 115
  • modulator output oscoop.jpg
    modulator output oscoop.jpg
    30,7 KB · Bekeken: 105
Mooi zo Bart! Had je die kapotte grains ook al aan de gang?
Hier nog ff een update over; ik had die Chinese clone van anderhalve dollar besteld, firmware d'r op gezet en Arduino d'r netjes opgemaakt:

FullSizeRender%201_zpsy5ztcb8b.jpg

In m'n Doepfer mini-case deed hij het prima. Daarna overgezet in mijn grotere case. Deed het eerste instantie (zonder andere dingen erop ingeplugd) prima. Toen ik m'n S&H erop in patchte viel de stroom ff weg en kwam er een rookwolk uit de case... :( Ik denk dat deze transistor op de Arduino opgeblazen is:

FullSizeRender%202_zpsqwfootqh.jpg

Dus ga nu toch maar de pins desolderen en kijken of ik een andere constructie kan maken, ik geef nog niet op. Zie je nog wel bij Modlab!

1117/5.0 = 5V stabilisator, de maximale ingangs-spanning van dit bordje is vermoedelijk 12V.
Je kunt hem er wel uit solderen en dan op 5V aansluiten (op 5V pen).
Ik heb dat ook wel eens gedaan maar was geen succes. maar wie weet heb je meer succes.

Maar eh, was je nou die S&H aan het inpluggen toen je rek nog aan stond?
Hot pluggen van eurorack power connectoren is geen goed idee, zeker niet als er modules bij zitten die SSM2164 gebruiken of VCA's of zo (hoewel er wel een beveiliging is voor die 2164's). Als je een beetje schuin inplugt (moeilijker bij boxed headers) dan loop je het risico dat een van beide spanningsrails er eerder is dan de ander.

Maar eigenlijk zouden dingen als Arduino's daar ongevoeliger voor moeten zijn(omdat ze meestal achter een aparte regelaar met elco's op het bord zitten).

aP9DuTLl.jpg

Kom maar door met die Serge! Op naar de SSG :)

Oh, en een Timbre, maar die werkt niet helemaal lekker nog :erm:

Dat lijkt me een heel tof filter!
Daar wil ik ook nog wel eens een layout van doen, maar dan zoals Ken Stone hem op zijn site heeft (ik zou dan wel die maffe "gain cells" gewoon op hetzelfde board willen zetten, niet op daughterboards)

From the 1982 Serge catalog:

The VARIABLE Q VCF (VCFQ) is an excellent general-purpose VCF offering simultaneous low-pass, high-pass, band-pass and notch (band-reject) outputs. The resonance (Q) of this filter is dynamically variable by manual or voltage control. The VCFQ has two signal inputs. One incorporates an automatic gain control to prevent the filter from overloading at high Q settings. The second input has a level control so that the percussive effects of overloading the filter can be exploited. When a pulse is applied to the Trigger input, the filter will ring, producing a damped waveform similar to that produced by striking a resonant object. The nature of this ringing is controlled by the Q and the filter frequency. Percussive effects ranging from clicks to the sound of wood blocks and bell tones can be produced and controlled. This ringing effect can be used in conjunction with signals applied to either of the audio inputs to achieve highly controlled complex tonal qualities.

Back