De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Ik heb zo het gevoel dat dit forum mij gaat helpen, ga morgen eens ompolen en zien wat het oplevert. De winnende tip ontvangt een xxl kunstof ledhouder

Dat anti parallel schakelingetje is prima. Het heeft tot doel dat: als en een negatieve offset uit de buffer opamp op R22 zou staan, er geen hoge sper = "verkeerd om" spanning over de led kan komt te staan. De Led gaat dan stuk!

Een Barton single VC clock divider

7E8DF82B-FEB3-441D-9EC0-891E974CB2F0-1266-000000DD106218D6_zps5c9f2370.jpg

Ik ben bezig met de ardcore: http://20objects.com/ardcorediy/

PCB rechtstreeks daar besteld, meeste componenten had ik wel in huis. twee IC's op eBay gescoord.
ik heb als arduino nano een mega cheape DCcduino op eBay gekocht, was geloof ik 3 eurp incl verzend..

was wel even een gehannes en een gegoogle om de juiste divers te vinden zodat dat Arduino software kon uploaden, maar das nu gelukt.

Zal binnenkort even meer posten als ik wat pots en connectors heb aangesloten

tot nu toe erg enthousiast voor een schijntje :D

Weekje geleden twee mooie paneeltjes van Ben@ Re:Synthesis ontvangen :okdan:

Eerste drumcomputer is zo goed als klaar, moet alleen nog een CP3 mixer in.

Dubbele Thomas Henry MPS:

Attachments

• MPS finished front.jpg
    MPS finished front.jpg
    370,1 KB · Bekeken: 106
  • MPS finished inside.jpg
    MPS finished inside.jpg
    468,4 KB · Bekeken: 104
  • MPS finished wiring.jpg
    MPS finished wiring.jpg
    474,5 KB · Bekeken: 98
Dank voor de complimenten, ben blij dat de klus geklaard is :D

Zit nu alleen nog te twijfelen of ik nog wat moet doen met aarding van de kast. De drumcomputer wordt gevoed via een AC adapter en een omvormer van Frequency Central. Het frontpaneel hangt natuurlijk al aan de 0V, moet ik de rest van de panelen ook verbinden en hoe kan ik dit het beste doen. Is het voldoende om op een paar plekken bij het rack de verf eraf te schuren zodat ze geleiden of is het beter een draadje te trekken van de aarde van de omvormer naar alle losse panelen?

Omdat er niet rechtstreeks 230VAC binnenkomt hoef je de kast niet aan de randaarde te leggen. Het geheel aan GND (0V) te leggen is voldoende als afscherming tegen stoorsignalen van buitenaf.
Volgens mij maakt het front reeds contact met de kast door de schroeven. Dit kan je met een multimeter (Ohm-meting) natuurlijk nameten.
Als het niet zo is, kan je een extra schroef in de kast draaien en met een lip eraan met een draad naar de GND van je schakeling voeren.

Nog wat boards liggen voor fflipflops, zat een foutje in dus ipv elke keer weer het wiel uit te vinden maar gewoon eens alle borden bestuukt.
Twee stuks achter een panel geplempt, en gecombineerd met 8mm LEDs van dx.com.
20150306_214446_zpsbimkxqb1.jpg

Discooooohhh!!

20150306_214504_zpss6sumx6u.jpg

Back