Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ledje niet werkend, alle banen, aansluitingen nagekeken uit pure frustratie hele pcb leeggehaald en opnieuw bestukt en nog niet werkend.... Rrrrr Ik hou er mee op, ADSR werkt als een trein en daar ging het tenslotte om. Als iemand nog tips heeft...Om nou een hele PCB leeg te trekken om een probleempje met een LED op te lossen gaat nogal ver. Misschien dat het als frustratietherapie werkt, maar dat kan ook anders.
Bijvoorbeeld met wat verdieping in de werking van de diverse componenten, schema-aanduiding ervan en de omgang met een multimeter.
Zit die led wel in de juiste polariteit gemonteerd? Uiteraard, eerste check
Komt er spanning op de Led? Ja maar te weinig
levert het circuit dat de led aanstuurt wel spanning aan de led? Idem
Is die led eigenlijk wel werkend --> testen met voedingsspanning en weerstand?
Zullen we even wachten met conclusies tot mcdjan verklapt welke versie ie gebouwd heeft?
De oude versie had een torretje voor de aansturing van de led (wat volgens mij perfect is), de nieuwe versie een opamp (wat jammer is imho, daar kun je sexy-ere dingen mee doen dan een opamp aansturen).
LED: ja, testen met de bestaande voedingsspanning en een serieweerstand om zeker te weten dat de LED het doet. Of met een LED-tester.
Ik ben benieuwd naar het originele schema van jouw bouw.