De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Nog niet, ik heb een FTDI Friend besteld van Adafruit. Kost 15 euro ongeveer. Als die er is, moet ik nog even goed uitzoeken hoe en wat. Hou je op de hoogte anders! Kan zijn dat ik iemand met een Mac lief aan moet kijken, want de instructies zijn allemaal voor Apple geschreven.

Op de hoogte houden zou tof zijn! Ook via PM. Dat flashen is iets wat me behoorlijk tegenhoudt. Totaal geen kaas van gegeten. Krijg op Muff ook niet echt hoogte van het proces. ben benieuwd. :okdan:

ik ben een clouds aan het bouwen.
heb ook een mac beschikbaar , dus dat is handig
maar voorlopig moeten er nog een heleboel onderdelen op, en die zijn behoorlijk klein :)

Binnenkort gaan we reflowen met een oventje, Martijn! Ik heb een aantal layouts met BC847bs gemaakt (een dubbeltransistor) en ik krijg ze met een bout niet gesoldeerd. Vanmiddag even soldeerpasta halen, en effe kijken of ik op marktplaats voor weinagh een oventje kan regelen. Ben benieuwd.

ik krijg ze met een bout niet gesoldeerd.
Ach joh, zijn maar 6 pinnetjes man!

Als het nou QFN was ..

Maar eh, check met zo'n oventje wel dat je een goede thermokoppel en relay hebt, anders kun je de boel nog wel eens iets te hard opfikken }:|

Nou in die VCFQ zit toch ook een soort VCA? (AGC?)
Overigens ben ik wel benieuwd naar het schema van de originele VCFQ met die "gain cells" van serge.
Heeft iemand daar hier schema's van?

Nou in die VCFQ zit toch ook een soort VCA? (AGC?)
Overigens ben ik wel benieuwd naar het schema van de originele VCFQ met die "gain cells" van serge.
Heeft iemand daar hier schema's van?

Op CGS staat daar een schema van. Van de gain cells echter niet, want dat mag niet. Maar er staan wel duidelijke foto's van de PCB, het ziet er simpel uit. Ik kan me vaag herinneren dat ik van die gain cells wel een schema heb gezien maar ik kan het niet meer vinden.

Vandaag de Music Thing Modular Radio Music afgemaakt en ingebouwd:

e4d41e8a-0ba1-4165-80d1-cbf4722cb6c9_zpsqo6io2rb.jpg

Leuk ding! Eerste fröbels met de gamalan soundset en wat andere modules:

http://soundcloud.com/user-967192833/dagaatiedandiegamalan

:luv:

Back