Minimoog VCF (bouwverslag)

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Al een tijdje wil ik een exten filter hebben en heb bijvoorbeeld naar de filtrex gekeken.
Mooi ding maar het 19 inch formaat spreekt me nu niet aan, en de prijs ook niet (even te duur voor een experiment)

Dus na verder zoeken kwam ik uit op een Minimoog filter welke iets minder functies heeft
http://www.yusynth.net/Modular/EN/MOOGVCF/index.html

Ik ga voor het eerst zelf een printje etsen en heb printplaten (10x16), etspoeder en alle onderdeeltjes besteld. Ik denk dat ik in totaal 30-35 euro kwijt ga zijn voor 1 filter waarbij ik de behuizing zelf maak (a la mooger fooger). Ik gebruik geen cv inputs dus de cvcontrol 1 en 2 en 1v/oct ingangen en potmeter laat ik weg

Het is me niet duidelijk hoe groot ik de layout moet uitprinten. Moet ik zorgen dat ie 10x16 wordt wat standaard formaat lijkt?

Voor de voeding heb ik nog geen idee, maar denk dat een 12v dc adapter wel zal werken?

To be continued, wachten op de spullen en eerst mn arduino midi controller aan de praat krijgen ;)

Leuk! deze staat ook op mijn lijstje..

Voor de voeding zou ik nog even checken als ik jou was, aan het schema te zien heb je +15 en -15v nodig dus een gewone adapter gaat niet werken.

Prijs van het geheel loopt ook iets verdr op vanwege de 1% precisie condensatoren.

Je kan ook condensatoren zelf matchen hoor.

vooral als je bv een zooi liggen hebt van bv 5%, meten en een groepje uitzoeken die minder dan 1% tov elkaar afwijken.

ps Vbe matchen is prima.

:L

Succes, heb dit filter vorig jaar als 2e diy project gedaan, werkte in 1 keer perfect! is eeo een afkorting want een google hierop levert me niet direct een leverancier op?

Back