Wat is laagste prijs..

Ik ga niet in op mensen die om mijn laagste prijs vragen. Zij mogen een bod doen en als dat redelijk is dan ben ik bereid om dat te accepteren of om er mee verder te onderhandelen.
Mensen die met een onzin bod komen sluit ik uit van verdere onderhandeling.
En als mensen dwingend doorvragen om de laagste prijs dan verhoog ik de prijs voor hen.
Als ik iets gebruikt aanbied dan hoef ik niet het onderste uit de kan. En daarom verwacht ik ook serieuze biedingen.

Ok. Ik vroeg het maar omdat ik bij een vraagprijs "bieden" interpreteer als "eventueel een beetje afbieden" terwijl bieden zonder vraagprijs voor mij eerder "veiling per opbod" is waarbij er dus met een laag bod begonnen kan worden zonder dat dit "raar" hoeft te zijn.

Ok. Ik vroeg het maar omdat ik bij een vraagprijs "bieden" interpreteer als "eventueel een beetje afbieden" terwijl bieden zonder vraagprijs voor mij eerder "veiling per opbod" is waarbij er dus met een laag bod begonnen kan worden zonder dat dit "raar" hoeft te zijn.
OG Makelaars adviseren soms een wat lagere startprijs om voldoende bieders te krijgen, en zo uiteindelijk op een hoog eindbod uit te komen.

Werkt misschien ook voor synths, met name vintage spul dat nog enigzins betaalbaar is zodat er voldoende liquiditeit in zit. Roland Juno 's, yamaha CS, etc.

Mensen die n bod vragen stuur ik n bericht. “Ik ben geen bieder, stuur me je hoogste bod. Mss ga ik er over”

Klaar. Dan zit ik niet gans de tijd de zaak te volgen. Verkoopt ie zonder bericht, ook goed.

Ik deed een paar jaar terug zaken met een vriendelijke gitarist uit Lelystad die mijn wat marginale bod afwees met de uitleg dat een goeie deal een deal is waar beide partijen blij van worden. Dat is gelukt. Kostte mij wat meer en leverde hem wat minder op. De les voor mij was dat als ik iets kwijt wil het beter is om niet het onderste uit de kan te willen maar de ander ook wat te gunnen. Verkopen sinds die tijd gingen veelal gemakkelijk en slechter ben ik er nooit van geworden. Wat betreft die "wat is je laagste prijs" vragen komt dat dus feitelijk neer op een koper die, net als de verkoper, gewoon een goeie deal zoekt. Lowballers, half geld bieders en lui met een minder dan kolen-nettiquette zijn een ander verhaal. De dooddoener "dat zijn handelaars" die ik ergens ik deze thread tegenkwam eet ik niet zo. Ja, je zal er af en toe eentje tegen kunnen komen maar zulke gemakkelijke handel is ons speelgoed nou ook weer niet

Ik merk, zeker op MP maar net zo goed in de verkooprubrieken hier op SF, dat veel verkopers hun huiswerk hebben gedaan op basis van het volledig verziekende Reverb en zich op basis van de vraagprijzen daar rijk rekenen. Als iemand dan een realistisch bod plaatst, bijvoorbeeld gebaseerd op de prijzen van verkochtte listings op Ebay, is er irritatie over "dat lage bod".

Last but not least kom ik geregeld de uitspraak tegen dat "bieden" meer op zou leveren. Ik geloof daar niks van. Volgens mij is het aantal mensen wat bereid is een directe realistische vraagprijs neer te leggen veel hoger dan hen die zin hebben op tijd en energie te spenderen aan een item waar de kans bestaat dat ze mis grijpen.

Laatst gewijzigd:
Hallo ik ben een student en heb 450 euro budget (prijs is 500 excl verzend) kan je dit versturen voor 450, wat denk je?
ik antwoord : ik denk dat als je volgende week gaat werken je de 500 hebt en ik m met veel plezier voor 500 excl verzend naar je opstuur.

Ik heb een willekeurig apparaat te koop staan op MP, krijg ik het volgende berichtje...

- Hallo xxxx, wat wil je er minimaal voor hebben?

Ik terug, voor de lol, maar ook lichtelijk geïrriteerd.

- Hallo yyyy, wat wil je er maximaal voor geven?

Hij (of zij)...

- Moeilijk te zeggen. Je zou je beledigd kunnen voelen.

Ik terug...

- Dan laat maar.

Ik bedoel, wie wordt hier nu beter van?

Laatst gewijzigd:
Sowieso, als de verkoper in zijn advertentie al een prijs had staan (en dan een serieuze prijs, niet zo'n "maar daar gaat hij niet voor weg" gedoe waar OOK niemand beter van wordt), ligt de bal in het kamp van de potentiële koper. En die zal vaak geen té hoog bedrag willen zeggen als hij hem mogelijk voor minder ook zou kunnen hebben. Maar dan nog zie ik het probleem niet, stel dan iets voor een beetje onder wat je er voor wil geven en dan hoor je de reactie wel. Of je zegt gewoon meteen een bedrag dat je mooi lijkt voor beide partijen. In ieder scenario zeg je als koper een bedrag en de rest volgt wel.

En als je het echt echt echt enkel voor de laagste prijs wil kopen, is het waarschijnlijk omdat je het morgen zelf weer te koop aanbiedt en dan moeilijk zit te doen naar mensen die je laagste prijs vragen.

Ik denk niet dat ik al veel verkocht met zulke berichtjes. Hoe meer geklets hoe lager t bedrag onder de vraagprijs. Ik schrijf daarom vaak “prijs is vast, verdoe uw en mijn tijd niet met afbieden via pm”

Wat heb ik nu weer voor, te veel achterdocht is ook niet goed: ik wil iets ruilen, man vertrouwt het niet. Dus ik stel voor dat ik eerst mijn spullen opstuur, nul risico voor hem. Ik vraag zijn adres, krijg het. Dan vraag ik nog even zijn naam, email en 06 (zoals PostNL dat vraagt voor het verzenden en tracking) en hij schiet helemaal in een kramp en dit moet wel een scam zijn als ik al die gegevens vraag, hij blokkeert me...WTF??

Wat heb ik nu weer voor, te veel achterdocht is ook niet goed: ik wil iets ruilen, man vertrouwt het niet. Dus ik stel voor dat ik eerst mijn spullen opstuur, nul risico voor hem. Ik vraag zijn adres, krijg het. Dan vraag ik nog even zijn naam, email en 06 (zoals PostNL dat vraagt voor het verzenden en tracking) en hij schiet helemaal in een kramp en dit moet wel een scam zijn als ik al die gegevens vraag, hij blokkeert me...WTF??
Ik vraag dan : zullen we even bellen? Dat hielp in die gevallen.

Maar als iemand vraagt wat wil je er minimaal voor hebben dan kun je dat toch gewoon zeggen? Ik heb daar geen moeite mee eerlijk gezegd.

Die gene die vraagt wat ik minimaal voor iets wil hebben is iemand die ik meestal niet gelijk beantwoord. Uiteraard is er niks mis met die vraag, maar als de vraagprijs gewoon fair is dan is de vraag wat ik minimaal wil hebben gewoon een vraag die weinig prioriteit krijgt om te beantwoorden.
Doe dan gewoon een bod, dan maak je meer kans op een reactie. Als dat bod te veel te laag is, dan krijgt die persoon automatisch ook een lage prio om verdere vragen beantwoord te krijgen. Meestal is zo'n vraag het begin van nog meer vragen of gedoe waar je niet op te wachten zit. Lekker laten gaan.

Back