Mono mini-jack naar mono jack

Volgens mij zijn nu alle kabels wel voorbij gekomen. Het grote verloopkabel topic

Ik heb bij Thoman een snoertje besteld, bedankt voor de geste.:okdan:

of je maakt zelf even mooie kabels:

Cordial kabel: http://www.thomann.de/nl/cordial_cpk_220_sw.htm
Neutrik Pluggen: http://www.thomann.de/nl/neutrik_nys_226.htm

stuk goedkoper en mooier. Maar moet je wel even solderen.

Wat me een beetje weerhoud van zelf maken is dat ik nog maar net een beetje met solderen ben begonnen en dat ik gelezen heb dat het best wel priegelwerk is om een minijack te solderen. Maar ik wordt niet gehinderd door praktische ervaring of kennis daarvan dus ik hoor er graag meningen over!

Die kabels bij gear4music zien er vooralsnog eigenlijk het interessantst uit, verzendkosten zijn wel iets hoger (11 ipv 8 euro ongeveer bij Thomann) maar de kabels zelf zijn een paar euro goedkoper. Aangezien ik er een stuk of 7/8 wil hebben loont dat wel... En de Doepfer patch kabels ben ik niet zo dol op, voelen altijd een beetje dun (fragiel) aan.

Dat solderen ook van kleine jacks valt wel mee, best leuk werk vind ik. Heb er best veel gemaakt. Toch zou ik ze nu denk ik kopen, die paar cent meer spaart me tijd en moeite.

Dat solderen ook van kleine jacks valt wel mee, best leuk werk vind ik. Heb er best veel gemaakt. Toch zou ik ze nu denk ik kopen, die paar cent meer spaart me tijd en moeite.

Dit antwoord zat ik ook net te typen.. lol.
Ja kopen is volgens mij nu goed te doen. En ik zou ook liefst met goudcoat hebben..

Goudkoot, geloof je daarin? Voor mijn toepassing maakt het niet uit. En waar je hem instopt is ook zelden of nooit goudkoot

Goudkoot, geloof je daarin? Voor mijn toepassing maakt het niet uit. En waar je hem instopt is ook zelden of nooit goudkoot

Mja, ik merk meer dat de gecoate stekkers minder snel corrosie hebben dan de "oude" chromen versie..
Qua sound maakt het me niet veel uit hoor.

Aah ok corrosie, dat zou wel kunnen. Dacht dat je geluidskwaliteit bedoelde. Heb me een keer een gouden hdmi kabel laten aansmeren, zou betere geluids en beeldkwaliteit geven. Nooit iets van gemerkt. Misschien als alles super high end is dat je daar niet op bezuinigd maar voor mijn doorsnee high fi shizzl is eentje van de action ook goed. Maarja das compleet off topic :)

Die kabels bij gear4music zien er vooralsnog eigenlijk het interessantst uit, verzendkosten zijn wel iets hoger (11 ipv 8 euro ongeveer bij Thomann) maar de kabels zelf zijn een paar euro goedkoper. Aangezien ik er een stuk of 7/8 wil hebben loont dat wel... En de Doepfer patch kabels ben ik niet zo dol op, voelen altijd een beetje dun (fragiel) aan.

nou dat was dus precies mijn insteek, heb net een modular gekocht. en ik vind die doepfer kabels ook maar dun en plastic aanvoelen.

Dus ik heb een hele zooi neutrik pluggen en 15m cordial kabel gekocht, ik maak ze wel zelf.
Heb ik ze gelijk allemaal op perfecte lengte.

nou dat was dus precies mijn insteek, heb net een modular gekocht. en ik vind die doepfer kabels ook maar dun en plastic aanvoelen.

Dus ik heb een hele zooi neutrik pluggen en 15m cordial kabel gekocht, ik maak ze wel zelf.
Heb ik ze gelijk allemaal op perfecte lengte.

Maar misschien is het wel expres gedaan. Die vrouwlijke mini jacks zijn niet zo stevig van binnen, misschien dat die dikke (zware) kabels gedoe geven?

Daar liep ik altijd mee te K$%*en als ik ze zelf maakte. Dikke kabel in die mini jack frotten of te dunne kabel in de grote jack.

misschien dat die dikke (zware) kabels gedoe geven?

Goed punt, is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, zeker bij de jacks die horizontaal ingeplugd worden in m'n modular.

Ik heb voor de zekerheid ook nog eens met Kenton gemaild om te vragen wat voor soort pluggen je nu eigenlijk in een ProSolo moet gebruiken (de manual geeft daar geen uitsluitsel over) in combinatie met MS10/20. Ik kreeg net een antwoord:

You should definitely use MONO jacks for both.

Dus daarvoor wil ik sowieso mono's hebben, zit nu zo'n constructie met verlooppluggen bovenop.

Back