snelle idm achtige track

slash

~YOROSHIKU~
nouja, laat maar wat van je horen, wees niet verlegen!

er wordt gewerkt aan een zangpartij voor deze song trouwens, maar dat moet nog blijken of het allemaal lukt (zanderessen zijn onbetrouwbaar!)

ntrakt-estend.

get it while it's hot!

ik vind 'm dus echt retecool!

de eerste jaren 80 idm track die ik ken. mooie sfeer & opbouw.

paar kritiekpuntjes:
- helemaal in het begin (0:11) overstuurt de bellstring een beetje
- de drums had ik zelf wat minder droog gemaakt, om de afwisseling te bevorderen van de herhalende snares
- op de break met de bass iets van reverb/delay?

hele minieme puntjes hoor, want mijn dag is al goed door die lekkere brass stabs!

:okdan:

ik vind de track wel leuk, maar heb toch een aanmerking,
dat bel geluid klinkt soms erg vervelend in m'n oren, ik vind het te veel naar links en naar rechts gepanned (als je begrijpt wat ik bedoel) en het is soms veel te schel. ik vind persoonlijk dat je dat moet vervangen door wat anders. vanaf 0.57 komt er links en rechts van het stereobeeld een filtersweep in wat niet syncroon loopt, maar met een delay, wat ik persoonlijk ook niet helemaal lekker vind klinken, voor de rest klinkt ie wel aardig:)

als je die zangeressen erbij wilt laten komen, doen dan wel die bel wat zachter, zodat de zangeressen er bovenuit komen;)

vinnem goed!
een beetje squarepusher achtig op bepaalde stukken.
maar hij klinkt wel lekker apart. ik zou de zangeres
er niet insteken. denk dat het geen meerwaarde
zou geven aan de track. maar ik vinnet knap gedaan :okdan:

greets isnieZot

ja he? squarepusher idd... zelf had ik er niet zo aan gedacht toen ik het maakte, maar je hebt helemaal gelijk, daar lijkt het op.

ik vind die bell dus gewoon wel lekker dus njeeeeeee~~~~ :P

uhm.

okay ff serieus. the vocals, als die erin komen, zullen de basis zijn van een herproductie van de track, en dus niet gewoon eringeflikkerd worden als hout op een vuur.

dan zal ik ook de tips zeker in acht nemen! :)

Heb 'm met plezier beluisterd. Een aantal opmerkingen van hierboven kan ik wel onderschrijven. Wellicht zou je nog kunnen proberen de snare iets dynamischer te maken. Heb nu vaak het idee dat het allemaal op hetzelfde geluidsniveau op me af komt. Dus variƫren in Velocity en wellicht een filter gemoduleerd door velocity erop zetten. Leuke track, heeft idd wel af en toe zo'n 80's feel door de synthlijntjes.

Back