Musikmesse Frankfurt 2015 show

Ik ben benieuwd naar randapparatuur voor de ipad (geluidskaarten/mics/controllers). Ik zal de zaterdag daar aanwezig zijn :)

Ik was nog niet toegekomen aan verslag of het posten van mijn (schaarse) foto's. Maar hier een mini first impression :P

Kwam er wel achter dat de highlight van de show voor mij U-he Hive was, een plugin die ik bij thuiskomst direct heb aangeschaft :D

Qua hardware viel Roland op met zijn modulars (zowel de Aira + digitale boxjes als het analoge spul) en de JD-XA die wel behoorlijk vernieuwend is. Inderdaad Overbridge dat er goed uit ziet. Verder weinig verrassends denk ik, het meeste spul dat er stond heb ik al eens eerder gezien en gehoord of viel buiten mijn interesse gebied.

Hall of Shame award gaat naar Yamaha die een soort grafmonument in hun hal hadden staan met een aantal klassieke vintage Yamaha synths met een touw er omheen en 'NIET AANRAKEN' bordjes, terwijl er qua synths op de stand niets meer te vinden was dan 2 of 3 verdwaalde Motif XF'jes (voor het zoveelste jaar op rij) en hun afgeleide dommere stiefzusjes.

Verder was er volop worst, bier en zon voorhanden (al heb ik het bier grotendeels laten staan ivm terug rijden na afloop) en was het een stuk leuker dan een dag werken :)

Ooit moet ik er heen....
.....al is het maar voor de worst. ;)

Jawel, er waren videos dat het helemaal wordt getoond en uitgelegd, ik heb ze zelf gezien - of zijn deze later teruggetrokken?

Jawel, er waren videos dat het helemaal wordt getoond en uitgelegd, ik heb ze zelf gezien - of zijn deze later teruggetrokken?

nee dat was alleen een preview van audio in ableotn over USB, de editor interface was een screenshot.

Kan alleen dit vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=ShXWM-lZppk

Vanaf 2.23

ah eindelijk een glimp :D

snap niet dat sonicstate nog geen full coverage heeft gedaan... die is altijd de dikste vrienden met elektron..

Zullen toch wel videos komen dan lijkt me, ik kon gisteren op de stand uitgebreid proberen en een van de jongens was van harte bereid alles te laten zien en uit te leggen. Ze deden ook helemaal niet moeilijk toen ik met de channel routing ging klooien en in de preferences menu's ging kijken hoe een en ander geconfigureerd was (om te checken of het idd naast de gewone geluidskaart draaide enzo). Het is niet dat het achter slot en grendel werd getoond aan de chosen few ofzo.

Verwacht zeker wel een dezer dagen een uitgebreide Sonic State coverage.

Ben ook erg benieuwd hoe alles nou werkt enzo, en of het lekker draait qua latency. Volgende maand gaan we het zien.

snap niet dat sonicstate nog geen full coverage heeft gedaan... die is altijd de dikste vrienden met elektron..

Je wil niet weten hoe druk en hard er gewerkt wordt. Komt zo snel mogelijk online allemaal. :okdan:

Had gehoopt op de nieuwe synth 'emphase'of toch nieuws van nonlinear labs van Stephan Schmitt de oprichter van Native instruments en is nu een tijdje bezig met een eigen bedrijf.

Back