[Trance] The Other Reality

BigDplayboy

Ouwe rot
Hallodioow... Weer een nieuwe track van me... Deze is wat minder als Calissa van een 10 dagen terug, maar ik wil deze dan ook (met voorbedachte rade) aanvoeren als B-kant van diezelfde track "Calissa"...

http://members.chello.nl/m.geenen1/DJ_oDD__The_Other_Reality.mp3

Waarom vind ik deze minder? Ik weet niet, misschien klinken de geluidjes te simpel, is het net allemaal een beetje te kunstmatig? :confused: ... Of zijn het toch de strings die er in de break inkomen die gewoon bagger zijn?
Ik weet het niet, maar daarom post ik hetdus ook hier en hoop dat jullie me goede tips hebben, om hier alsnog wat fatsoenlijks van te kunnen maken... Het zou natuurlijk leuk zijn als ik van dit nummer ook iets A-kant achtigs van kan maken, maar dat lijkt me sterk... Dus ik ben al blij als het B-kant spul wordt :)
Alvast bedankt!

coole track!!! absoluut!!!
indrukwekkend!

wat er mij wel wat tegen de borst stoot is de "vertraging van het melodietje"
die zich ondermeer rond 3.18 voordoet, een beetje lijkt te haperen, en dat is wel
jammer. want voor de rest is het in mijn oren een super nummer!!!

verder dan dat ene kan ik dus ook weinig (eigenlijk totaal niets) van kritiek opbrengen.
ik hou er van. het klinkt goed. that's it. klaar voor de vinylpers ;)

:okdan:

-cloudy

OK dan, hoewel ik niet begrijp wat je met die vertraging bedoelt, bedankt voor je reactie...
Maar ik zou blijer (en meer geholpen zijn) met meer reacties :)

Schroomt uzelf niet mede-forummers!!! Alvast bedankt!

Klinkt goed, misschien een vocal(sample) erbij? 'k Heb zo'n gevoel dattie dan nog mooier wordt.. (hoeft niet perse vocal met tekst te zijn; denk zelfs dat 'gezang' mooier is hierbij!)
Verder mooi gemaakt.

Zoid > Bedankt! :D
Ik zal eens kijken hoewel ik geen mooie zang heb om eronder te zetten :? En dit eerlijk gezegd ook niet van plan was ...

Maar ik wacht nog steeds op tips van de rest, waar zijn de mensen die zo "massaal" ;) op mijn vorige track reageereden?
Ik noem een Quifster, Dextron, Flatron, Tom Thomas en tja... vooruit dan "Bass" ;) hoewel ik van de laatste toch alleen maar negatief reisadvies krijg :D :D :D
Maar waar blijven jullie? ;)

je vorige track callissa vond ik erg goed. Maar eerlijk gezegd vind ik dit echt helemaal niets. Sorry.
Het afmixen is wel een stuk beter onder controle. Deze klinkt stukken beter kwa afmix als de vorige.

de eerste minuut ben je echt erg goed bezig. tot 1 minuut begint het allemaal mooi op te bouwen. Maar daarna valt het als een kaartenhuis in elkaar. Het riedeltje wat begint rond 1 minuut is bijna de hele song aanwezig. Daarbij vind ik dat hij erg vals klinkt t.o.v. de rest van de song. Dat geldt trouwens voor meer lijntjes in je song. Die kloppen niet kwa harmonie bij elkaar. En toch zijn ze bijna de hele song aanwezig.

ik zou meer aandacht besteden aan de volgende zaken:
Het zeurderige thema soundje vind ik gaaf. Hier zou ik meer mee doen.
het riedeltje wat begint op 1 minuut uit de hele song weggooien. en dat geluid niet meer gebruiken. Detune is ok, maar dit is overdone.
het extra riedeltje wat hoorbaar begint op 1.47 minuut zou ik er ook uitgooien. Past niet bij de sound.

Volgens mij houd je dan een aardige basis over om je song verder uit te bouwen.
Verder is je song in mijn ogen weer veel te lang. Na 4 minuten had ik het wel gehoord en heb de rest door geskipped. Dus nogmaals, lange songs vragen gewoon om meer variatie om de aandacht vast te houden.

Het klinkt misschien allemaal niet zo aardig, maar ja, je vroeg zelf om een reaktie en tips. Bovendien is het maar een mening. Als je het zelf goed vindt dan is het prima toch? :dj:

Origineel geplaatst door quifster
Het klinkt misschien allemaal niet zo aardig, maar ja, je vroeg zelf om een reaktie en tips. Bovendien is het maar een mening. Als je het zelf goed vindt dan is het prima toch? :dj:

Zoals je in m'n eerste post kunt lezen vond ik zelf ook al dat er iets gewoon niet klopte, maar ik kon m'n spreekwoordelijke vinger er niet opleggen!
Vandaar dat ik ook vroeg naar jullie reactie, want ik weet dat jullie met nuttige tips komen! :kroon:
En al is het nog zo negatief, ik ben al heel wat gewend (Bass hier van het forum heeft me mentaal sterk gemaakt voor zware kritiek :duivels: hehehe) .. Ik ben allang blij dat je het me verteld allemaal, no offence taken :)
Dus het is zelfs een D-kant niet waard? ;)

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Dus het is zelfs een D-kant niet waard? ;)

}:| ben bang van niet.

maar toch zit er wel een lekkere groove onder. alleen zul je er nog heeeeeel veel aan moeten doen om het aan te laten spreken.

Ben nu trouwens die lost in strings van jou (jullie?) aan luisteren, klinkt erg prima... :biertje:

8) dank je. die song is volledig gemaakt in cubase sx met behulp van vst instrumenten en vst fx-en

Origineel geplaatst door quifster
8) dank je. die song is volledig gemaakt in cubase sx met behulp van vst instrumenten en vst fx-en

Ik hoop niet dat je dat als hint bedoelt? ;)

PS voor de anderen: kritiek is nog steeds welkom!

Ik hoop niet dat je dat als hint bedoelt? ;)

nee hoor, is gewoon achtergrond info waar je niets aan hebt. :dubbel:

OK mensen regel eens wat kritiek :( .... En als jullie het allemaal eens zijn met Quifster, zeg dat dan gewoon even... Nu heb ik het idee alsof iedereen mijn thread negeert =(

Zoid > Bedankt! :D
Ik zal eens kijken hoewel ik geen mooie zang heb om eronder te zetten :? En dit eerlijk gezegd ook niet van plan was ...

Maar ik wacht nog steeds op tips van de rest, waar zijn de mensen die zo "massaal" ;) op mijn vorige track reageereden?
Ik noem een Quifster, Dextron, Flatron, Tom Thomas en tja... vooruit dan "Bass" ;) hoewel ik van de laatste toch alleen maar negatief reisadvies krijg :D :D :D
Maar waar blijven jullie? ;)

Ik zit thuis, moe na een dag werken en luister ik lekker naar wat muziek en download ik geen mp3's en review ik niks. Heerlijk ;)

Misschien luister ik hem van het weekend ff.

Back