Modulair systeem vragen

Doepfer heeft (op dit forum) een beetje dezelfde status als Behringer.

Ik heb altijd het idee dat dat vooral bij niet-gebruikers het geval is.
Op Muff Wiggler is er toevallig een topic aan de gang over wat je favoriete Doepfer module is; bijna de hele catalogus komt voorbij.

Ik heb altijd het idee dat dat vooral bij niet-gebruikers het geval is.
Op Muff Wiggler is er toevallig een topic aan de gang over wat je favoriete Doepfer module is; bijna de hele catalogus komt voorbij.

Uiteraard. Als je net een LFO module hebt gekocht voor €249,- is zo'n Doepfer exemplaar van €50,- natuurlijk waardeloos! ;)

de a-119 is erg makkelijk te upgraden naar betere geluids kwaliteit.
ook veel info over te vinden op allerlei fora :)

No offense maar voor het gebruik van externe effecten heb je toch niet meer nodig dan een attenuator en een vca? En eventueel een mixer.. Zonde om daar een specifieke module voor te kopen..

als je toch een 'send return' module koopt, zorg dan dat ie CV heeft over de parameters.
met een modular moet je moduleren !!

No offense maar voor het gebruik van externe effecten heb je toch niet meer nodig dan een attenuator en een vca? En eventueel een mixer.. Zonde om daar een specifieke module voor te kopen..

Veel VCAs zijn eigenlijk spanningsgestuurde verzwakkers in plaats van versterkers. Die gaan het signaal dat van je pedaaltje komt niet oppeppen.

Daarbij, een attenuator en een VCA zijn al snel 2 modules (okee, misschien anderhalve module). Misschien is 1 specifieke module dan nog niet eens zo beroerd.

en als versterker , en als envelopfollower en als triggerdetector.
voor al die functies is de doepfer ext in module prima voldoende

( om te versterken van de audiolijn heb ik sowieso beter kwaliteit modules, voor stuursignalen kan doepfer prima voldoen iha)

Laatst gewijzigd:
Over de a119. het vevangen van een TL064 door een TL074 gaat volgens mij niet heel veel veranderen. Nou ja proberen kan geen kwaad lijkt mij.

ik heb ooit opnames gemaakt met een shure sm57 ongebalanceerd op de symetrishe ingang en dat klonk gewoon goed.

Maar met het aansluiten van bas - gitaar had ik weer minder sucses. en linelevel (eigenlijk alles) op de asym ingang klinkt heel er noise met weining dynamiek.

"I have swapped the TL064 in my A119 with a TL074. super quick with a chip puller. I think it sounds better - the 1/4 input sounds much clearer than the 1/8" input. I still think the A138d Cross Fader/Insert sounds a bit better than the modded A119 though. The A138d also uses TL074"

Tja, ik denk dat het beter klinkt......

Wie heeft de mod al geprobeerd?

ik heb er (dankzij SRPP) een OPA4227 in zitten.
(met extra electro caps van pin 4 / 11 naar ground ivm extra warmte)

bij een tl074 hoeft dat denk ik niet.

m'n boven buurman heeft er ook een, unmodded.
Ik zal ze eens naast elkaar leggen.

Ik vond iig dat hij beter klonk na de aanpassing.

Een TL06x vervangen door een TL07x heeft voor audio applicaties wel zin.
De TL06X is een low power OpAmp. Hierdoor heeft ie een lagere Slew Rate. Hij is dus trager en ga je horen. Een TL7x is sneller en ook ruisarmer.
Een TL08x is weer sneller dan de TL07x maar geeft meer ruis dan de TL07x
De TL05x (kennen weinig mensen) heeft de voordelen van de TL08x en TL07x samen.

Back