Eurorack voeding

bob303vs909

Ach und Weh
Electronica nerds to the rescue!

De 'bekende' MeanWell voeding, de T-60b is niet meer te krijgen.
Nu zijn dit de specs van die T-60b.

Ik heb nu een andere MeanWell voeding gevonden, en volgens mij heeft die min of meer dezelfde specs. Het gaat om de RT-65B.

Kan iemand met meer verstand van electronica dit voor mij even checken? Zou heel fijn zijn....

Ziet er zo'n beetje hetzelfde uit qua specs (meer ripple op +12, minder op de andere spanningen, tsja).
Maar lijken me allebei niet zo handig, de max stroom op de -12 is een beetje weinig, terwijl ze op +12 wel volop stroom kunnen leveren. Meanwell heeft geschiktere voedingen volgens mij.

Ok, antwoord op m'n eigen vraag: volgens deze draad op Mutable Instruments forum is de Meanwell RT-65b de opvolger van de T-60b en wordt inmiddels veelvuldig gebruikt.

Goed nieuws dus, want via Reichelt.de voor maar liefst 19,45€ te bestellen.

Ripple invloed testen is lastig, want die is per module anders. Ripple voltage kun je meten met een oscilloscoop (nou ja, ruisniveau). Vraag me af of je er echt last van hebt als die ruis wat hoger is. Waar je wel last van hebt is als de voeding het voltage niet snel/goed genoeg op peil houdt (regelt), dan hoor je lfo's en gates in van alles en nog wat terug, maar ook dat is per module anders.

Back