Opslaan van muziek

yinyang10

Nieuwkomer
Hey iedereen,

Ik ben een beetje aan het rondkijken wat de makkelijkste en fijnste manier is om mijn muziek online op te slaan. Er zijn zoveel mogelijkheden namelijk. Waar maken jullie gebruik van en wat bevalt het beste?

De twee meest populaire mogelijkheden voor het online delen en streamen van muziek zijn waarschijnlijk SoundCloud en Bandcamp. Laatstgenoemde is over het algemeen wel meer iets voor afgeronde tracks en niet voor demo's.

Enkel het opslaan van bestanden kan bijvoorbeeld via Dropbox of OneDrive. Hier hangt echter geen direct social media gebeuren aan vast, dus alleen mensen met een link kunnen deze bestanden bekijken/bewerken.

Ik heb over Dropbox en OneDrive niet heel veel lovende dingen gehoord over veiligheid dus daar zie ik liever vanaf. Ben even bij SoundCloud gaan kijken en dat ziet er wel veelbelovend uit en ik zie goede reviews. Maak je daar zelf ook gebruik van en ben je er tevreden over?

Een collega van me vertelde me ook over deze website met email hosting (het bedrijf waar ik voor werk maakt hier nl gebruik van) en blijkbaar is het mogelijk hier ook dingen op te slaan en dan kan je er nog veel meer mee doen, iemand verstand van? Zo niet, dan probeer ik het zelf even uit te zoeken. Bedankt in ieder geval.

Voornamelijk mp3 bestanden waarvan de meeste een minimale bitrate van 256 kbps of hoger hebben. Wat bedoel je precies met de toegankelijkheid?

Ik heb over Dropbox en OneDrive niet heel veel lovende dingen gehoord over veiligheid dus daar zie ik liever vanaf.

Optie 1: je gebruikt iets als TrueCrypt/VeraCrypt en slaat je mp3tjes/wavjes niet als zodanig op maar in een encrypted container. Voordeel: niemand krijgt 'm open. Nadeel: niemand krijgt 'm open als je je wachtwoord kwijt bent, en je zult elke keer het hele bestand moeten syncen.

Optie 2: In plaats van Dropbox/OneDrive gebruik je https://spideroak.com/

Back