Dag synthvriendjes en -vriendinnetjes (zijn die er eigenlijk?),
Ik ben hevig geïnspireerd de laatste maanden en zit met het volgende:
- Ik maak nummers met FL Studio en wil graag live optreden
- De nummers zijn niet heel complex (10 sporen max)
- Ik heb weinig budget
Het liefste knip ik de nummers op in loops en kan ik per spoor ook wat effecten en filters toepassen. Ik heb alleen geen dikke laptop en het is ook puur voor de lol. Idealiter werk ik net als vroeger op mijn MC-505, partijtjes aan- en uitzetten en lekker draaien aan de low pass filter
Hoe zou jij dit aanpakkenen, met een beperkt budget? Ableton met een launchpad? Of kan het goedkoper?
Ik ben hevig geïnspireerd de laatste maanden en zit met het volgende:
- Ik maak nummers met FL Studio en wil graag live optreden
- De nummers zijn niet heel complex (10 sporen max)
- Ik heb weinig budget

Het liefste knip ik de nummers op in loops en kan ik per spoor ook wat effecten en filters toepassen. Ik heb alleen geen dikke laptop en het is ook puur voor de lol. Idealiter werk ik net als vroeger op mijn MC-505, partijtjes aan- en uitzetten en lekker draaien aan de low pass filter

Hoe zou jij dit aanpakkenen, met een beperkt budget? Ableton met een launchpad? Of kan het goedkoper?

Ik neig nu wel erg naar de MPC, maar de 128 MB is wel een beperking. Hoe lossen jullie dat op tijdens een live-set? Op een of andere manier smokkelen en dan snel een live-set inladen? Ik heb ook nog mijn oude MC-505 en die kan ik er dan ook aanhangen om live te tweaken.