Waarom gebruiken wel nog mp3 inplaats van wave

Ik denk - voor mezelf - eindel'k het geheim te hebben ontdekt, "Wanneer ik volledig op ga in de schoonheid van een track"
Of hehe, :engel: Hoe moet ik het anders uitdrukken;... :D:D

Bij MP3's lijk ik steeds iets of wat doof te zijn,, Dat komt ni echt binnen, Terwijl bij mijn eigen tracks in wav, of de gekochte Cd's, mijn oren opentrekken.

Ik gebruik wel een (Presonus HP4) headphone AMP,, en ja, een HD-25..
Of om ineens gans m'n audio path te melden,, een M-audio Transit die via de toslink met een Sony 57-ES DAT is verbonden..

Soit, Ik hoor het verschil wel tussen MP3 en Wav,, Wav is gewoon 'veel echter'. Daar doe ik het voor,, daardoor wordt muziek een Passie voor mij,, :)

als ik muziek maak sla ik het altijd op in 48 khz/24 bit, dan klinkt het zuiver zo als het hoort, mp3 dit en dat, filtert bepaalde frequenties eruit die je toch niet kan horen zeggen ze.... maar sommige dingen hoor je ook niet, maar voel je, sub bassen bv. zelfoscillatie bv van bepaalde muziek, hoor je niet goed op mp3

met een goede geluidskaart kan je ook verder dan die 48 khz/24 bit, tot 96 khz, alleen ik hoor dan geen verschil meer, misschien als je echt met een hele dure microfoon iets moet opnemen, dat het verschil uitmaakt

als je ongeveer ouder bent dan 25 dan wordt je gehoor minder voor hoge tonen, ik ben 45, en ik merkte dat laatst, mijn neefje van 12 zat bij me in de studio ik liet hem wat muziek horen, hij zei, je telefoon gaat! ik hoorde dat niet ;-)

idd, ik denk vooral dat mp3 de dynamiek en het stereo beeld cropt...
Op speakers ipv de headphone, is dat al veel moeilijker waar te nemen denk 'k.

Back