DX7 programmer

Electronica zit in elkaar, nu een behuizing er om heen bouwen.... wordt vervolgt..

dx7proto1.JPG

gaaf, een knob voor alle algorithmes snel te selecteren lijkt me cool..... snel lekkere verassende geluiden krijg je dan.

Gaaf! Ik ben erg benieuwd!

netjes hoor, dit doe je allemaal in je eentje?

Ziet er goed uit! Werkt ie dan ook op een DX200?

Sorry Exel, alleen maar potmeters :)
De electronica zit nu in elkaar en begint nog niet spontaan te roken :) nu wordt het tijd om wat code te gaan schrijven (groot deel is copier werk van eerdere controllers die ik gemaakt heb)
Het doel is om eerst een DX7 aan de praat te krijgen en dan andere synths toe te voegen.

De tekenig voor de behuizing is inmiddels de deur uit naar de fabrikant. Ik heb gekozen voor een aluminium behuizing (custom) deze wordt c.a. 62 x 30 cm :) :)

Sorry Exel, alleen maar potmeters :)

Is dat een keuze die je gemaakt hebt door hardware-beperkingen, of vind je het echt een beter systeem? Iedereen heeft zijn eigen filosofie natuurlijk, maar "ik had het anders gedaan". :)

Misschien vindt hij jou gewoon niet tof, is de hele keuze daardoor gedreven. :)

Prachtig project dit! Jellinghaus 2.0.

Django, is het geen een idee dat je een keer een "kijkje in de keuken" geeft via een video of foto's? bv van ontwerp naar print naar pick/place naar product? Vind het zelf wel interessant altijd hoe zoiets van idee, naar product wordt omgezet.

Laatst gewijzigd:
Encoders geven meestal toch vervelende problemen...

Ik ken de horror-verhalen van de eerste batch Prophet '08, maar over het algemeen heb ik goede ervaringen met rotary encoders. Ik heb er eentje in test hier die zich alleen maar prima gedraagt en lekker aanvoelt.

Voor de retro zijn echte potmetertjes wel romantischer natuurlijk. Voor recall vind ik ze persoonlijk matig. Ik vind de creatieve oplossing die de Prophet PE hier voor gebruikt uiteindelijk vooral onhandig, in de praktijk zit ik de hele tijd potjes heen-en-weer te jassen om mijn volle range terug te krijgen.

Back