Zelf sidepanels maken virus c desktop.

Mindhunter

Ouwe rot
Ik heb een Virus C waarvan de sidepanels flink wat beschadigingen hebben.

Nu wil ik houten sidepanels zoals deze virus ti:

virustidesktop.l.jpg

Weet iemand welk hout ik hier het beste voor kan gebruiken en waar ik dit het beste kan laten maken op maat?

Alvast bedankt!

Bedankt, meubelmaker idd, nog niet aan gedacht.

MasTering, mocht je ze vinden wil ik ze graag van je kopen.

Rood/roze achtig, kersenhout, zacht
Donkerbruin, mahonie of notenhout
Lichtbruin, eiken
Nog lichter, essen of esdoorn

En je kunt natuurlijk nog beitsen om de kleur te veranderen.
Grenen of berken zou k niet doen. Meeste houtsoorten kun je bij een meubelmaker wel vinden.

Kijk bij een kringloopwinkel of de action eens voor een broodplank, soms heb je ook hele exclusieve houtsoorten die het prima doen als zijpaneeltjes

Zoek even naar een "fijnhout" handelaar zoals Amsterdam fijnhout of Arnhemse fijnhout handel. Bij dit soort bedrijven kan je alle houtsoorten krijgen die je maar wil en bovenstaande hebben ook een stukjes/planken zolder waar je tussen kan kijken.
In Amsterdam kunnen ze ook het hout geheel naar jouw idee bewerken/verzagen enz.

http://www.fijnhout.nl/

Volgens mij is er op het forum al een draadje over het maken van houten zijpanelen, als ik mij niet vergis. Ik kan het alleen niet zo snel vinden. Wellicht dat iemand anders het weet.

SRPP, bedankt voor de uitleg. Denk dat het inderdaad Mahonie is.

Puikegast, goeie tip! Heb je er zelf ook al eens gebruik van gemaakt?

Turbo2tone, dankje, had die site inderdaad al gezien.

Vasc, ik had gezocht maar had nog niks gevonden.

Update. Een vriend van mij is leraar op een technische school. Hij gaat de sidepanels namaken op maat. Ik hoef alleen het hout uit te kiezen.

Denk dat ik morgen maar eens bij wat houthandelaren ga kijken.

Zal foto's posten van het projectje mocht iemand hetzelfde gaan doen.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Zie nu "midden Limburg" dan is de Arnhemse fijn houthandel dichterbij (www.af.nl), bewerken niks maar dat kan de lokale meubelmaker slash goeie bekende ook.
Als donkerbruin je ding is zou ik ook kijken naar noten hout, zit ook een beetje een paarse zweem in en duidelijkere nerf.
Moog maakte er zijn modulaire synths mee.

Ik heb uit een bak vol met hardhoutsoorten kunnen kiezen.

virus1.jpg

Vond dit zuid afrikaans hout het beste bij mijn smaak passen.

virus2.jpg

Volgende week wordt het op maat gezaagd.

Vraag me af of ik er nog wat van lak ofzo overheen moet doen ...

Netjes gemaakt hoor! Had ze zelf iets dunner willen hebben denk ik zoals de originele ook dunner zijn. Maar zo te zien zijn ze op die virus ti ook zo breed.

Heb ze er zelf afgehaald want hij hangt in het rack.

Zou het nog wel even lakken om de nerven mooi uit te laten komen zoals bij die virus it die je post.

Back