JUNO60 - Hold knop blijft hangen, hold altijd aan :(

Heeft niets met vertrouwen te maken, maar je kan wel zien of anderen de arp wel kunnen transposen. Daar kan ik geen video van vinden...

Kan jij je juno6 arp wel transposen dan? Bij mijn J60 lukt dit dus niet goed.

Wanneer ik een arpje heb lopen en ik druk op de key transpose knop dan stopt de arp met lopen.
Als ik dan een andere toets speel en key transpose knop los laat gaat de arp weer verder met spelen en is wel getransponeerd. Dat is een beetje vreemd lijkt me.

Op de 101 werkt het wel normaal, dus loopt de arp door en kan ik binnen 1 octaaf transponeren

Dat klopt wat jij zegt over de J6/60. De arpeggio stopt op het moment dat je hem transponeer.

Wat ik vaak doe op mijn J6 is dat ik de bender zo instel dat die precies 3 toetsen omhoog transponeert
Bender control range: DCO (+/- 7 keys max.)

Laatst gewijzigd:
Hier nog een stukje over het verschil tussen de 6 & 60

The Juno-6 is mainly analog, on the contrary of the other Junos, which have memory. In fact, 6's sliders are connected directly to the synth circuitry, which is its major difference from the others. The sliders on the other Junos are coonected to the circuitry via CPU - they provide a digital reading which the CPU converts to analog voltage. This can generate a little delay, considering the speed of those old CPU's. The ADSR on the Juno-6 is an analog custom chip, and it's very fast and precise.

Er zijn mensen die het verschil ook horen (ik zelf niet)

Back