Oscilloscoop VST / Abketon / Mac OSX

n00b

Ingeburgerd
Hoi, ik heb afgelopen week een Virus TI gekocht en ben op dit moment bezig met de tutorial van Howard Scarr.

In de tutorial leer je o.a. de geluiden van diverse vintage analoge synths "programmeren".
Hierbij is het handig om te zien wat er precies met een golf gebeurd wanneer je deze aanpast en wordt er verwezen naar "Wave Tools", een programma voor Windows.

Nu ben ik opzoek naar een dergelijke plugin met niet al teveel toeters en bellen, maar één die doet wat het moet doen en meer niet.

Ik heb al wat gegoogled, maar wellicht dat er hier mensen zijn die ook een dergelijke plugin gebruiken in hun DAW en hun ervaring met mij/ons willen delen? :okdan:

Heb je ook max for live?

Zo ja, zoek dan even naar oscilloscope van patrick DSP. Staat op maxforlive.com

Simpel en efficiënt, gebruik hem erg veel
thanks!:okdan:

Heb je ook max for live?

Zo ja, zoek dan even naar oscilloscope van patrick DSP. Staat op maxforlive.com

Simpel en efficiënt, gebruik hem erg veel

Nee, ik heb nog nooit met MAX gewerkt. Nu begrijp ik dat je met MAX aardig wat flexibiliteit toevoegt, dus wellicht het proberen waard.
Zijn er andere doeleinden waarvoor jij zelf MAX gebruikt?

Ik gebruik wavewindow (https://itunes.apple.com/us/app/wavewindow/id526600082?mt=12) op de mac. Volgens mij werkt 'ie rechtstreeks vanaf de line-in.

Thnx, die ga ik iig even proberen om wat met de virus te 'spelen'. :okdan:

Bedankt voor de reacties.

Korg DSN-12 voor de Nintendo 2DS/3DS heeft ook een oscilloscoop aan boord, inclusief een Lissajou mode waarmee je een soort van (3D) tekeningen kunt maken. Het is geen plugin voor in een DAW, maar wellicht leuk als portable tool of om te gebruiken via de audio input van je pc.

Nee, ik heb nog nooit met MAX gewerkt. Nu begrijp ik dat je met MAX aardig wat flexibiliteit toevoegt, dus wellicht het proberen waard.
Zijn er andere doeleinden waarvoor jij zelf MAX gebruikt?

Ja voor van alles, gebruik het dagelijks, heb ook aardig wat editors gebouwd in max. zie filthyfilterz.com

:eureka: Ik ga voor de Patrick DSP, maar werk me eerst verder door de Virus-tutorial voor ik dieper in MAX duik.

Thnx voor de reacties! :halleluja

Back