Ik hoorde gisteren ineens klopgeluidjes uit m'n woofer komen (ik denk zo'n 4 per seconde) eerst alleen uit m'n linker speaker en later ook uit de andere. Weer later op de avond werd dit geklop meer arythmisch. Dit geluid was me eerder niet opgevallen maar toen stonden de monitoren ergens in een ander vertrek. Later heb ik ze weer neergezet waar ze eerst stonden. Nu ik ze vandaag nog eens aanzette hoorde ik dus weer geen klopgeluidjes dus toen maar een weer neergezet waar ie wel klopgeluidjes maakte en dit maal deed ie dit ook weer.
De verschillen in beide vertrekken is dat de monitoren in het ene vertrek bij een oude pc in de buurt staan (daar maken ze klopgeluidjes) en in het andere vertrek bij een laptop. Daarnaast had ik daar waar die oude pc staat dus aangesloten op een hele volle stekkerdoos en waar de laptop staat zit nauwelijks iets aangesloten op het desbetreffende stopcontact.
De monitoren maken dit geluid ook zonder dat er iets op de input is aangesloten en op minimaal volume.
De verschillen in beide vertrekken is dat de monitoren in het ene vertrek bij een oude pc in de buurt staan (daar maken ze klopgeluidjes) en in het andere vertrek bij een laptop. Daarnaast had ik daar waar die oude pc staat dus aangesloten op een hele volle stekkerdoos en waar de laptop staat zit nauwelijks iets aangesloten op het desbetreffende stopcontact.
De monitoren maken dit geluid ook zonder dat er iets op de input is aangesloten en op minimaal volume.