Leidt een overvolle stekkerdoos tot klopgeluidjes uit woofer?

Steelpan

Stamgast
Ik hoorde gisteren ineens klopgeluidjes uit m'n woofer komen (ik denk zo'n 4 per seconde) eerst alleen uit m'n linker speaker en later ook uit de andere. Weer later op de avond werd dit geklop meer arythmisch. Dit geluid was me eerder niet opgevallen maar toen stonden de monitoren ergens in een ander vertrek. Later heb ik ze weer neergezet waar ze eerst stonden. Nu ik ze vandaag nog eens aanzette hoorde ik dus weer geen klopgeluidjes dus toen maar een weer neergezet waar ie wel klopgeluidjes maakte en dit maal deed ie dit ook weer.
De verschillen in beide vertrekken is dat de monitoren in het ene vertrek bij een oude pc in de buurt staan (daar maken ze klopgeluidjes) en in het andere vertrek bij een laptop. Daarnaast had ik daar waar die oude pc staat dus aangesloten op een hele volle stekkerdoos en waar de laptop staat zit nauwelijks iets aangesloten op het desbetreffende stopcontact.

De monitoren maken dit geluid ook zonder dat er iets op de input is aangesloten en op minimaal volume.

leg eens een mobieltje naast je speakers.. en bel dat ding.. hoor je ook klopgeluidjes..
ik zou zowat gokken op "elektromagnetische straling" die uit je oude pc komt.. maargoed.. kan er ook helemaal naast zitten..

samplen die klopgeest! maak een wereldhit :)
Hier als de gsm (ik word nooit gebeld) nabij de buro ligt, of de ipad, krijg ik ook wel eens iets. Maar dat is me enkel opgevallen als het volume erg laag is.
't zal er niet op beteren als iedereen overal wifi, bluetooth airplay enz uitspuwt rondom je in de buurt

Het is trouwens alleen het geval bij een van de twee setjes monitoren die ik daar geprobeerd heb.

Nou dan is setje B waarschijnlijk beter bestand tegen "invloeden van buitenaf" dat vind ik wel een pluspunt tenopzichte van die ander

Nou dan is setje B waarschijnlijk beter bestand tegen "invloeden van buitenaf" dat vind ik wel een pluspunt tenopzichte van die ander

Dat zou kunnen. Het setje wat klopgeluidjes geeft speelde bij volume op minimaal en met een cd-speler er rechtstreeks op aangesloten best veel volume terwijl het andere setje in die situatie helemaal geen geluid produceert, dit heeft er misschien ook me te maken.

Dat zou kunnen. Het setje wat klopgeluidjes geeft speelde bij volume op minimaal en met een cd-speler er rechtstreeks op aangesloten best veel volume terwijl het andere setje in die situatie helemaal geen geluid produceert, dit heeft er misschien ook me te maken.

Heb trouwens net pc uitgezet en hoorde nog steeds de geluidjes. Vervolgens maar eens box naast m'n oor gaan houden en gaan staan zodat ik het lampje op de stekkerdoos kon zien want had het vermoeden dat deze met ongeveer dezelfde frequentie knipperde. Dit bleek volgens mij niet zo te zijn. Vervolgens ben ik wat heen en weer gestapt met monitor naast m'n oor en af en toe verdwenen de klopgeluidjes dus die volle stekkerdoos kan het niet zijn. Bovendien werden de klopgeluidjes zachter en verdwenen ze uiteindelijk naarmate ik verder van de plek vandaan liep waar onder andere een modem, een router en een aantal adapters bij elkaar in de buurt staan. Dus vermoed dat een of meerdere daarvan de boosdoener is/zijn.

Ben je nog steeds aan het testen met die 3 setjes? cd spelers er direct op de gok op aansluiten?

Heb tot nu toe twee geprobeerd en ja zo af en toe met cd speler er direct op aangesloten. Voorzie jij problemen met de cd-speler er direct op aangesloten?

Ben je nog steeds aan het testen met die 3 setjes? cd spelers er direct op de gok op aansluiten?

Jeps....je leest het goed....60 dagen testen en er alles mee doen...

Flink raggen met dat spul, goed uittesten welke het beste is :okdan:

Hoor je niet de ijskast/vriezer aanslaan, of een ander huishoudelijk apparaat op dezelfde groep?

Ander topic:https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=185841

Kan ik veilig de analoge output (line level) van mijn cd speler via een RCA naar TS verloopplug met daarin een TRS jack-jack kabel met mijn monitoren verbinden?
De monitoren hebben elk een TRS balanced input.

Jou antwoord:
Zit er ergens een volume knop op?
Je kan het gewoon inprikken, maar het volume kunnen afstellen is wel handig.

Als het niet veilig was er een cd-speler op aan te sluiten had je dat ook wel even mogen zeggen. Ik vroeg inderdaad nadrukkelijk of het veilig was met die pluggen maar als het idee op zich van een cd-speler op monitoren aansluiten niet verstandig is had je dat wel even mogen zeggen.

Het gaat er meer om dat je met die setjes waarvan je er 2 wil terugsturen, van alles bent aan het experimenteren. Dit gaat een stuk verder dan even luisteren welke set je het beste bevalt.

Het gaat er meer om dat je met die setjes waarvan je er 2 wil terugsturen, van alles bent aan het experimenteren. Dit gaat een stuk verder dan even luisteren welke set je het beste bevalt.

Van alles experimenteren vind ik een beetje overdreven, experimenteren is bij dingen uitproberen waarvan je niet zeker bent wat de uitkomst is. Het enige "experiment" is er direct een cd-speler op aansluiten en dat is iets anders dan van alles mee aan het experimenteren zijn. Daarnaast wil ik dit ook geen echt experiment noemen want het was voor mij een redelijk overwogen keuze omdat ik dacht dat dit wel kon omdat een cd-speler line level is en ik weet dat je deze ook rechtstreeks op een eindversterker kunt aansluiten en dacht door die twee dingen tezamen dat het ook wel op monitoren moest kunnen. Als dit echter niet goed is voor mijn monitoren hoor ik dit graag van je want dan doe ik het niet weer.

Hoor je niet de ijskast/vriezer aanslaan, of een ander huishoudelijk apparaat op dezelfde groep?

Volgens mij zit inderdaad de ijskast op dezelfde groep. Bedoel je hiermee dat het geklop kan ontstaan door spanningswisselingen?

Oorspronkelijk geplaatst door Steelpan Bekijk bericht
Kan ik veilig de analoge output (line level) van mijn cd speler via een RCA naar TS verloopplug met daarin een TRS jack-jack kabel met mijn monitoren verbinden?
Jou antwoord:

Oorspronkelijk geplaatst door brz Bekijk bericht

Als het niet veilig was er een cd-speler op aan te sluiten had je dat ook wel even mogen zeggen. Ik vroeg inderdaad nadrukkelijk of het veilig was met die pluggen maar als het idee op zich van een cd-speler op monitoren aansluiten niet verstandig is had je dat wel even mogen zeggen.

----------

:?:?:?:?:?:?:?

Echt serieus, kom ik je helpen, zeg ik dat je het volume af moet stellen en daarna ga je een beetje bijdehand lopen doen.
Als er schade aan je speakers is heb je het volume gewoon te hard gezet.

Jou antwoord:

Oorspronkelijk geplaatst door brz Bekijk bericht

----------

:?:?:?:?:?:?:?

Echt serieus, kom ik je helpen, zeg ik dat je het volume af moet stellen en daarna ga je een beetje bijdehand lopen doen.
Als er schade aan je speakers is heb je het volume gewoon te hard gezet.

Gast....zoek het lekker zelf uit8o)

Uit dat "je kunt het gewoon inprikken" concludeer ik dat het rechtstreeks aansluiten van een cd-speler op zich niet verkeerd hoeft te zijn. Terwijl je reactie van "gewoon 60 dagen alles uitproberen" over komt alsof het aansluiten van een cd-speler fout is terwijl je zelf zegt dat dat wel kan. Het was niet bijdehand bedoeld maar dat 60 dagen gewoon alles uitproberen (wat slaat op een cd-speler aansluiten op monitoren) klinkt een beetje raar van iemand die zegt dat het aansluiten van een cd speler gewoon moet kunnen.
Het afstellen van het volume deed ik met de volumeregeling van de monitoren.
Ik waardeer je hulp maar dat "Jeps....je leest het goed....60 dagen testen en er alles mee doen..." kwam op mij over alsof je mij verweet dat ik een cd-speler op mijn monitoren aansloot terwijl het "je kan het gewoon inprikken" suggereerd dat het wel kan en dat vind ik tegenstrijdig.

Laatst gewijzigd:
Back