Leidt een overvolle stekkerdoos tot klopgeluidjes uit woofer?

Nou dan is setje B waarschijnlijk beter bestand tegen "invloeden van buitenaf" dat vind ik wel een pluspunt tenopzichte van die ander
Dat zou kunnen. Het setje wat klopgeluidjes geeft speelde bij volume op minimaal en met een cd-speler er rechtstreeks op aangesloten best veel volume terwijl het andere setje in die situatie helemaal geen geluid produceert, dit heeft er misschien ook me te maken.

Ook op half volume geeft het ene setje geen klopgeluidjes dus dat volume heeft er denk ik niets mee te maken.

:D ...

Attachments

• Poltergeist.jpg
    Poltergeist.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 170
Volgens mij zit inderdaad de ijskast op dezelfde groep. Bedoel je hiermee dat het geklop kan ontstaan door spanningswisselingen?

heb je 1 ijskast, of staan er toevallig net 3 om uit te proberen? want dat trekt zo'n groep echt niet.

Het gaat er meer om dat je met die setjes waarvan je er 2 wil terugsturen, van alles bent aan het experimenteren. Dit gaat een stuk verder dan even luisteren welke set je het beste bevalt.

Daarom bestel ik dus nooit B-stock/retours en stuur ik alles wat niet in nieuwstaat geleverd wordt onmiddelijk terug.

Had het vermoeden dat het de router was, dus maar even de stekker eruit getrokken (aan de router kant zodat de adapter in de stroom bleef zodat als de klopgeluidjes nu weg waren het niet de adapter kon zijn) en de klopgeluidjes waren weg. Dus de router was de boosdoener.

Mooi dat het opgelost is.

laat me raden wat je volgende draad is, "Ik ben al twee maanden niet ongesteld geweest!", "ben ik nu zwanger?"

laat me raden wat je volgende draad is, "Ik ben al twee maanden niet ongesteld geweest!", "ben ik nu zwanger?"

Waar slaat dat nou weer op? Wil je daarmee zeggen dat ik in dit topic een enorm domme vraag stelde?

stuur ze terug daar heb je toch niets aan (je hebt 3 sets). ik bedoel dat je het antwoord al weet. en dan vraag je hier "wat moet ik doen". je hebt niets aan een box die gevoelig is voor straling. dus ja een klein beetje vreemd dat je dit vraagt "ja" als je denkt dat uit je steker doos komt dan vervang je de stekkerdoos. hoe simpel kan het zijn. zelf op onderzoek gaan. zelfredzaam heet dat! straks vraag je nog of dat ze je schoenveter willen strikken.

stuur ze terug daar heb je toch niets aan (je hebt 3 sets). ik bedoel dat je het antwoord al weet. en dan vraag je hier "wat moet ik doen". je hebt niets aan een box die gevoelig is voor straling. dus ja een klein beetje vreemd dat je dit vraagt "ja" als je denkt dat uit je steker doos komt dan vervang je de stekkerdoos. hoe simpel kan het zijn. zelf op onderzoek gaan. zelfredzaam heet dat! straks vraag je nog of dat ze je schoenveter willen strikken.

Heb later nog eens over je bericht nagedacht en kwam inderdaad tot de conclusie dat aan de hand van mijn begintopic ik twee dingen had kunnen elimineren, namelijk de stekkerdoos door alle zooi eruit te trekken behalve de monitoren en had de computer uit kunnen zetten. Dan had ik nog geluidjes gehoord maar was ik al wel een stap verder.
Maar je had in plaatst van een rotopmerking te plaatsten ook kunnen zeggen wat je hier nu zegt, dan had je mij geholpen door mij erop te wijzen dat ik in plaats van een vraag te stellen met mogelijke oplossingen die net zo goed eerst kan proberen. Dit zorgt voor minder onzinnige topics op het forum, ik voel me beter met zo'n comment dan met een rotopmerking en het maakt jou in mijn ogen een beter mens;).

Heb je überhaupt de gebruiksaanwijzingen doorgenomen?

Uh een beetje, maar denk niet dat hier van toepassing is, er staat namelijk bij de productspecificaties dat de monitoren magneticlyshielded zijn dus dan zou de router toch geen invloed mogen hebben?

Uh een beetje, maar denk niet dat hier van toepassing is, er staat namelijk bij de productspecificaties dat de monitoren magneticlyshielded zijn dus dan zou de router toch geen invloed mogen hebben?

Heb even de handleiding doorgenomen en er staat nergens dat je ze niet bij bepaalde apparaten mag zetten, ook nog even de website gecheckt en daar staat "magnetically shielded drivers".

Welke monitors ben je eigenlijk aan het testen?
ben wel benieuwd wat je bevindingen zijn.

Zoek eerst eens op wat dat betekent:)

Ten eerst mooi dat je toch weer reageert:) hoop dat we nu op deze voet verder kunnen gaan:P. Magnetically shielded drivers zorgen ervoor dat bepaalde dingen zoals oude monitoren niet beinvloed worden door de speakers (tenminste volgens het eerste zoekresultaat van google).
Stom want wist dit eigenlijk ook wel want had in revieuws wel eens gelezen dat bepaalde nieuwe monitoren niet magnetically shielded waren maar dat dit ook vrijwel overbodig was omdat vrijwel niemand meer oude CRT(volgens mij)-monitoren gebruikt.
Dus magneticallyshielded beschermt apparaten van buitenaf tegen je monitoren en niet andersom.

Jeps....ik heb zelf om geluid van stroom uit de rest van het huis tegen te gaan een groep aangelegd speciaal voor de studio..

Had in het verleden ook vaak last van een brom of andere ongewenste bijgeluiden uit mijn speakers. Wist wel waardoor het kwam (interferentie van stroom op het audio signaal) maar was nog een hele uitdaging om dit gescheiden te krijgen met die kabelzooi van mij. Nu ik alles netjes in een ruim rek heb staan en stroom/voedingskabels niet meer direct naast of tussen de audio kabels liggen, is de brom ook weg. :halleluja
En de koelkast voor het bier staat niet meer in mijn studio :P

Back