Grootste irritaties aan je gear

Calculator Operator

Tel ik na 15 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Ik moet even mijn ei kwijt over dingen die mij mateloos irriteren, en ik kan me indenken dat ik niet de enige ben. Vandaar dit topic dus....

Wat mij vooral irriteert aan mijn gear zijn de filters op mijn Radias. Het is een leuk bakkie en alles, je kunt er veel mee doen en hij heeft talloze mogelijkheden maar wat zijn die filters toch ronduit waardeloos... Vandaag een jamsessie ermee proberen te spelen maar je mist gewoon alle karakter. De zelf oscillatie is echt gewoon niet mooi en als je bij hoge resonantie probeert een filtersweep te maken kun je de stappen gewoon tellen... Vreselijk geluid.
Oh en aardebrom als ik wil opnemen, ook nie om uit te staan...

Manuals die ik vergeet
Te weinig kabels (lengte)
Iets dat hoort te werken en toch...
En een opname met bijgeluiden op alle kanalen. Een opname. Alle anderen ok. Grrr

MIDI communicatie/ te veel latency in DAW en het proggen op te kleine schermpjes van dingen die ik soms gebruik maar wel handig zijn :D

Al die verschillende soorten (externe) voedingen, overvolle verloopstekkerdozen.

Kabels!!!

Elke keer als ik de boel netjes wil organiseren en aansluiten is het allemaal al spaghetti voor ik op de helft ben.
In sommige handleidingen staat dan ook nog de aanbeveling verschillende typen kabels gescheiden te houden.

Al die verschillende soorten (externe) voedingen, overvolle verloopstekkerdozen.

Gewoon zo'n Furman stroomverdeler aanschaffen?

Kabels!!!

Elke keer als ik de boel netjes wil organiseren en aansluiten is het allemaal al spaghetti voor ik op de helft ben.
In sommige handleidingen staat dan ook nog de aanbeveling verschillende typen kabels gescheiden te houden.

Tip: gebruik een set multikabels of tie wrap, als je telkens dezelfde opstelling gebruikt.

Ik vind dat juist plezant,, Zo nieuwe gear installeren en implementeren,, Maar da's wel een dag taak,, iets voor overdag
Nieuwe Tracks producen is iets gans anders, Da's voor 's nachts..

Alleen mss zoals nu ook, Dat ik weer twee maanden moet sparen, om iets nieuw te kunnen kopen,,
Om op het einde van't jaar toch nog een positieve groei te hebben op de rekening.

+1.
Vooral extern en al die verschillende plugjes waarvan elke fabrikant er een verzint.
Ja, verschillende soorten plugjes, verschillende voltages, verschillende polariteiten, bij de ene de aansluiting links, bij de ander rechts, pffff... bouw dat spul gewoon erin, al kost het dan een paar €€€ meer, dat heb ik er wel voor over.

Tip: gebruik een set multikabels of tie wrap, als je telkens dezelfde opstelling gebruikt.

Laat ik het zo stellen....voor ik multicore audiokabels gebruikte was het nog erger. ;)

Back