Grootste irritaties aan je gear

Alles overdag installeren, patchen, checken,, .. PA werk noemt dat mss ??
En dan 's avonds of de volgende dag vaststellen dat het niet meer werkt...
tja, weg sfeer,, is het dan,, Dan kan ik beter de volgende dag met een nieuwe track beginnen.. ipv eerst er verder achter te zoeken.

Spul dat kapot gaat, vooral kabels die rot doen
veels te grote adapters, en idd de halve plank in beslag nemen, herrie maken ze niet,
rare dingen zoals een 909 die zomaar reset naar omni mode en dan start als je start in je pc drukt, terwijl je die alleen als midiklankdoos gebruikt,
alles weer stemmen,
kabels heb ik met 8 patchbays geen last meer van, dat het er wel heel veel zijn heb ik geen probleem mee,
ruis en brom vallen mee alhoewel de FX wel aardig tekeer gaat, moet ik nog 'ns uitzoeken,

Maar nog steeds leuk hoor, met muziek kloien...

Dan heb je tig doorgeluste stekkerdozen achter je gear liggen maar dan kom je nog ruimte te kort omdat die klote voedingen zo ver uitsteken dat je maar de helft van de contacten kunt benutten

Haha... jaaaaa... ongelofelijke zooi.... :dubbel:
Iemand ervaring met die fuel tank spullen? Daar moet toch iets op verzonnen zijn.

Je kan makkelijk van dit:
CIMG3753_small.JPG

Naar dit...
620750_LB_00_FB_EPS.jpg

Is ook een stuk veiliger.

@Brz

Mja, maar dat kost geld, en de gemiddelde synth liefhebber kennende geven ze wel duizenden E's uit aan synths, maar de
stroomkabels en stekkers moeten allemaal cheap. En cheap is vaak onveilig..

@ BRZ maar dan helpt je toch niet van de adapters af? Geeft je enkel meer 'stekker ruimte', denk ik? Hoe zien jullie dat als veiliger?

De gemiddelde synth "liefhebber" hier op SF wilt alles voor onder de 120 euro:)

Ik gebruik alleen stekkerdozen met ingebouwde overspannings beveiliging

@ BRZ maar dan helpt je toch niet van de adapters af? Geeft je enkel meer 'stekker ruimte', denk ik? Hoe zien jullie dat als veiliger?

Vergelijk de twee maar eens:) Ik heb een grote oranje uit een oud kantoorpand (dus erg goedkoop), de draden die daar inzitten en de draden uit zo een 4 euro Gamma blok.......pijnlijk.

En het haalt je niet van de adapters af, maar ze zitten wel netjes in je stekkerblok geprikt zonder dat alles als een zooitje zit (onveilig) en zonder dat adapters te dicht op elkaar geprikt zitten en bijkans ook nog slecht contact makend omdat het dan wel net past:)

Wat Brz zegt..

Maar ook, als je er veel achter elkaar zet, dan worden de verliezen door de contacten steeds groter en dus de warmte.
Het is niet onmogelijk dat die stekkerdozen daardoor oververhitten. Al is het wel natuurlijk gerelateerd aan vermogen.
De goedkope zijn in feite niet meer dan een paar messing strips in een plastic omhulsel. Vertrouwen kun je er niet echt op.

Jij hebt iets met dat syncen, wil je er over praten? :D

Als er oplossingen uit komen wel ja. :) Het is gewoon behoorlijk K om de boel met elkaar gesynct te krijgen als niet al je apparaten MIDI hebben of goede MIDI spec hebben, of dezelfde CV standaard gebruiken en je geen DAW gebruikt...en je geen zin hebt in step sequencers van duizend euro. :)

Wat voor een godsvermogen verbruiken jullie synths trouwens dat doorgeluste stekkerblokken warm worden door overgangsverliezen? Op papier houdt het steek, maar ik heb het in de praktijk nog nooit meegemaakt met kleinverbruikers zoals synths. Zet 1 verwarminkje op zo'n blok en het verbruikt meer dan 3 studio's.

Dat gezegd zijnde heb ik nu ook wel een paar lange stekkerblokken met rechte stekkers, niet voor veiligheid maar omdat het netter werkt. Al moet ik ook nog 1 oud blokje achter de hand houden voor oude NL stekkers zonder aardpin.

Zon verlengblok met rechte stekkers lost het wel deels op. Of heb je dan evengoed dat sommige adapterblokken meer ruimte nodig hebben?

Nog erger: een adapter die niet direct op de stekker zit, maar halverwege het snoertje. Je kunt dan kiezen: een berg adapters op de vloer, of de adapter halverwege bungelend aan je synth. Pffff...

Nog erger: een adapter die niet direct op de stekker zit, maar halverwege het snoertje. Je kunt dan kiezen: een berg adapters op de vloer, of de adapter halverwege bungelend aan je synth. Pffff...
Enige voordeel is dat je stekkerblok niet zo vol zit.

Grootste ergernis zijn droge potmeters of nog erger, potmeters die slecht contact maken en waardes laten springen. Arggggggggg

Ook een punt van irritatie, ene heeft 3.5mm in of output, andere 6.5mm. Trigger of cv bijv. Verloopstukjes werkt niet lekker en kabels zijn redelijk zeldzaam. Zal ze toch maar eens gaan bestellen.

Die sjieke stekkerdozen zijn wel een mooie (deel)oplossing - al vraag ik me af of de ruimte genoeg is voor sommige grotere blokken-met-een-stekker-eraan - maar of het nu echt zoveel veiliger is ... ik heb nooit warmteontwikkeling (laat staan rook of vlammen) kunnen ontdekken, en anders hebben we altijd nog de overspanningsbeveiligers op de dozen zelf, de zekeringen in de voedingen/apparatuur en de groepenkast. Ik maak me daar niet heel veel zorgen over.

Behalve de voedingen ook veel te lange voedingskabels :r
En dan natuurlijk met name deze:
image_4848.jpg
image_8543.jpg

Er zijn wel wat kortere te koop maar die zijn dan nog duur ook.

O ja, weliswaar off-topic maar ook keukengear en slaapkamergear lijden aan te lange kabels! Broodroosters, waterkokers, koffiezetmachines, wekkerradio's... allemaal zit er een te lange kabel aan die je moet werken. Bij keukenspullen houden ze daar inmiddels rekening mee waardoor je een deel van de kabel kunt wegwerken onder of in het apparaat.

Laatst gewijzigd:
Back