Grootste irritaties aan je gear

Veel te weinig tijd. Ik wil mijn baan opgeven en mijn spaargeld opleven.
Maar eens op, tja, wat dan :S

Al je spul verkopen en weer een baan gaan zoeken, om zo de cirkel weer rond te maken.

Dat er altijd wel iets is dat niet werkt. Denk je alles perfect aangesloten te hebben, blijkt dat een van de effectenkastjes een vervelende brom geeft, of moet je Moog Voyager voor de tweede keer terug naar de fabriek wegens defecte chip boards.

Dat mijn Virus Access TI VST niet meer werkt in de nieuwe macOS en ik te dom was om dit even te checken voor te upgraden.

Het kwam eerlijk gezegd helemaal niet in me op dat dit een probleem zou zijn.

En het haalt je niet van de adapters af, maar ze zitten wel netjes in je stekkerblok geprikt zonder dat alles als een zooitje zit (onveilig) en zonder dat adapters te dicht op elkaar geprikt zitten en bijkans ook nog slecht contact makend omdat het dan wel net past

Ik irriteer me ook aan het gedoe met adapters, beter zou zijn zoals geopperd werd ze in te bouwen in het apparaat.
Als dat te duur is of geen ruimte dan kan je ook bedenken dat een goede oplossing zou zijn als de adapter aan de kant van de ingang bij het apparaat geplaatst wordt ipv steeds maar weer aan de kant van de 220 v stekker.
Dus: adapter ingeplugd in je gear, dan een kwalitatief goede draad en dan pas de stekker die je stekkerblok in gaat.
Andere oplossing zou kunnen zijn,: een soort adapterblok net als een stekkerblok waarop je per ingang het voltage (van 1 tot 24 bijv) en de polariteit kan instellen en dat er een internationale standaard ingang op de gear zit.
En dat er dan gewoon een los kabeltje bij geleverd vanaf je ingang naar het adapterblok.
Zou helemaal mooi zijn als je dan adapterblokken in verschillende groottes zou kunnen kopen bijv met 3, 6 of 10 ingangen zodat ieder kan kopen wat hij/zij nodig heeft.

Al die verschillende aansluitingen van adapters. Bij variabele adapters krijg je vaak een hele rits van verloop plugjes, en dan mag je zelf gaan uitvogelen welke past. En soms is de tip +, soms -. De ideale manier om binnen een paar seconden je gear om zeep te helpen.

Dat ik steeds vaker merk dat t beter was om t werkgeheugen van mn akai s950 uit te breiden (weet niet of dat nu nog mogelijk is), merk dat ik soms echt te weinig heb als ik lange stukken wil samplen. Aan de andere kant, ik heb dat ding gratis gekregen dus om nu een gegeven paard in de bek te kijken is ook zoiets.

Zoals natuurlijk al talloze malen genoemd zijn adapters voor mij ook toch wel de grootste ergernis!
Niet alleen om de redenen genoemd maar ook omdat de draadjes vaak helemaal niet zo sterk zijn en soms
flikkert je hele stekkerblok (met x aantal adapters) van de tafel en breekt of raakt de draad beschadigd..
Zucht, wat is dat eigenlijk irritant nu ik er meer over nadenk, vooral omdat steeds meer nieuwe en en ook
high en nieuwe gear ermee geleverd word. Ziek! :(

Naast adapters, waarom zijn stekkers zo groot en daardoor stekkerdozen. Minder stekkerdozen meer ruimte voor synths.
Tijd voor de microstekker.

Voor 220? Dat zal niet gebeuren. Het gaat om het Wattage wat ie moet aankunnen in combi
met de veiligheidsmarge. Allemaal strikt genormeerd.

Mijn gear irriteert zich wel eens aan mij, heb ik er te weinig aandacht voor gehad een tijdje, krijg je zo'n blik van, heb je hem ook weer als ik de boel weer 's aan zet.

Tsja.. het draait niet alleen maar om jullie denk ik dan.

al die verschillende kabel soorten en stekkers. waarom is er geen 1 stekker en kabel waar alle data door kan. :?

110v toestellen met brommende trafo

ik heb een x0xb0x trafo met een beitel open gemept en met warme lijm de trafo gefixeerd, nu is ie stil.
Proberen dus :)

Back