Roland plastic sucks

Origineel geplaatst door marcuuu
R 8 is anders best goed gebouwd en ook van plastic.
jaaa... dat was vroeger, toen roland nog jong en onbedorven was. Maar tegenwoordig.....

Ik heb (ook) liever metaal, maar soms heb je 't nu eenmaal niet voor 't kiezen.. Gewoon voorzichtiger behandelen, of in geval van nood: een flight-case (laten) bouwen.

Wat een ge:Z ..

yomox

yomox

Origineel geplaatst door dob

B.v. ik had de Yomox Xbase09 hier, en wat is dat ding cheap gebouwd zeg.... het concept is natuurlijk te gek, maar in feite is het alleen maar inspringen op de markt (en de behoefte) met een zo goedkoop mogelijk hip gepositioneerd flutproduct dat weinig productiekosten vraagt waar er zoveel mogelijk van verkocht moeten worden... tenminste dat gevoel bekruipt me dan.

niet dat ik aandelen heb, maar van yomox geloof ik dat niet. ik ben ooit in berlijn bij hun kantoor geweest en die mensen zijn echt eerlijke synth freaks. ze ontwikkelen alles zelf, ook dingen waar zo goed als geen markt voor is, gewoon voor de kick (die dingen kan je dan helaas weer niet kopen....). als daar goedkopere onderdelen in zitten dan is dat om het betaalbaar te houden, niet om een "quick buck te maken". een vriend van mij moest daar naar toe voor een reparatie en kreeg daar een gratis verstaviging van de output plugs bij omdat men had ontdekt dat die toch niet sterk genoeg waren. ik wil niet zeggen dat yomox de meest tank achtige aparatuur maakt, maar wat ze doen is zeker wel uit pure liefde.

Re: yomox

Re: yomox

Origineel geplaatst door Kassen
niet dat ik aandelen heb, maar van yomox geloof ik dat niet. ik ben ooit in berlijn bij hun kantoor geweest en die mensen zijn echt eerlijke synth freaks. ze ontwikkelen alles zelf, ook dingen waar zo goed als geen markt voor is, gewoon voor de kick (die dingen kan je dan helaas weer niet kopen....). als daar goedkopere onderdelen in zitten dan is dat om het betaalbaar te houden, niet om een "quick buck te maken". een vriend van mij moest daar naar toe voor een reparatie en kreeg daar een gratis verstaviging van de output plugs bij omdat men had ontdekt dat die toch niet sterk genoeg waren. ik wil niet zeggen dat yomox de meest tank achtige aparatuur maakt, maar wat ze doen is zeker wel uit pure liefde.

ben ik het voor 100 % mee eens ( heb zelf ook contact gehad met jomox ivm met een xbase-update ) deze lui weten waarover ze praten . Daar 909's helaas alweer enige tijd uit produktie zijn , zijn deze jongens opzoek gegaan naar een goedwerkend / klinkend / betaalbaar alternatief. Voor wat mij betreft hebben ze het (tegen de stroom van de massale opmars van 'kant en klaar bakken' in) gevonden !
Het verschil tussen mijn analoge xbase kicks en de kicks uit meeste digitale machines kan ik iig goed horen .

al dat plastic mag dan lelijk zijn en er goedkoop uitzien, maar 't lijkt mij dat 't wel veiliger is (minder kans op schokjes, statische elektriciteit enz). Nu heb je bij de meeste apparaten daar gelukkig geen last van, maar je hebt ze er tussen zitten die nog wel eens prikkelbaar willen reageren als je er overheen aait...

Ja zoals mijn roland xv3080, moet er wel bij zeggen die kamer is niet geaard.

IK heb ook UA30 geluidskaart van roland en die is ook van plastic en als ik bv mijn usb kabel eruit wil halen moet ik
A opletten dat ik het kastje niet fijnknijp
B ik moet op letten dat ik niet de achterkant eruit trek of erin druk.
|Terwijl dat ding me toen bijna 300 euro heeft gekost.
Dan mag er toch wel een ijzer hoesje omheen.
ps: ding stond acher glas dus dacht dat het wel oke was! (gefopt)

zal mij boeien als een synth van plastic is... zolang de knoppen maar goed zijn! Is de Korg Triton LE niet van metaal? die heeft de kutste sponstoetsen ooit... DAT is pas iets om over te klagen.

Waarom denk je dat analoog zo duur is...
Omdat niet alleen de sound maar ook de knoppen, het hout (moog)
toeters en bellen gewoon ontzettend duur zijn.
De reden dat we nu allemaal een synth kunnen kopen is niet alleen dat de techniek die steeds
beter word maar ook dat het uit goedkopere materialen zoals plastic bestaan.
Ook voor het uiterlijk moet je betalen.:)

Even een lichtpuntje in deze donkere (plastic) tijden ? :

Gisteren een Microkorg gekocht van forumlid Leo (zwaar ok, betrouwbare verkoper) en ik was de hele avond en nacht zoet met naderhand bijna kramp in m'n vingers.
De bak van de microkorg is van plastic maar absoluut niet buigzaam, wel solide. De zijkanten van hout en de bovenplaat van metaal maken 'm bijna onverwoestbaar. De binnenkant is volgnes mij ook stevig vastgezet als ik 'm zo schud 8o)
Roland JP8080 is ook erg solide, dodelijk lila wapen, mocht er onverwachts een inbreker binnenstormen.

Sowieso neem ik mensen niet snel serieus die vol ontzag over hun MC X0X praten, die maak ik graag duidelijk wat ze beter van hun geld hadden kunnen kopen ...... }:|

Sowieso neem ik mensen niet snel serieus die vol ontzag over hun MC X0X praten

Toe maar..! Als ik uit ga van de huidige 2de hands waarde van mijn mc307, €250,- , wil ik graag even weten wat ik beter had kunnen kopen als ik zoek: een drumcomputer, 7 synthparts 100% te editten, een pattern sequencer, een apparaat wat makkelijk integreert in een DJ-setup, ook om andere midi-gear te syncen, overzichtelijk is, wrede effecten heeft, zonder problemen functioneert als soundmodule van JV-kwaliteit, er monstrueus (ok smaken veschillen) uitziet, zo licht is als een veertje, en dat alles in 1 tabletop doosje ter grootte van een A4-tje... Doorgaans heb ik niet zoveel respect voor mensen die apparaten uit de MC-serie afdoen als kleuter-tools.

Origineel geplaatst door Niel

Roland JP8080 is ook erg solide, dodelijk lila wapen, mocht er onverwachts een inbreker binnenstormen.

offtopic:
ff seriues is een jp 8080 echt lila? ik heb de laatste tijd veel aanvaringen met mensen over kleuren. ik begin steeds meer aan mij zelf te twijfelen. volgens mij zie ik al jaren dingen die er neit zijn:)(hmm ja ik ben echt nuchter)

net zoals mijn rugtas die volgens andere helemaal niet grijs is.

Laat ik hierbij m'n excuses aanbieden aan technomauriesje ..... daar ik het gevoel heb hem beledigd te hebben (wat ik mij kan voorstellen).

Voor mij PERSOONLIJK is de hele MC lijn van Roland één grote grap.
Jaren terug, toen ik zelf nog op zoek was naar goeie 909 juno etc geluiden kwam het nieuws dat roland een nieuwe doos op de markt ging brengen waar echt alles inzat !! ik was bereid 1000 piek neer te tellen, geen probleem.
Maar ik wilde hem wel eerst testen .....

Ik speciaal naar Saris toendertijd, in Alexanderpolder, met de metro, geld half in de aanslag, kwijlend richting het net binnegekomen apparaatje .... alles kon !! 909/808, juno's ik hoefde nooit meer wat anders .....

En toen maakt ie geluid ....
:( =( :stupid

Ik kon wel janken, goedkope prul, en dat claimde het allemaal te hebben ... jongens toch .....
Dat was de eerste keer van mijn leven dat ik mij emotioneel genaaid voelde, aangezien ik letterlijk wekenlang wakker heb gelegen van dit zogenaamde "house/dance-wonder" genaamd de mc 303.
Die frustratie/trauma raak je nooit meer kwijt, ik heb ermee leren leven en kan er sinds kort gewoon over praten zonder in vloektirades te vervallen.

Een vriend van mij kocht een eerste keyboard, de Roland JX 305 ..... leuke kleur, blauw, knoppen, zag er netjes uit.
De geluiden klonken in mijn oren erg kil, aangezien ik een hekel heb gekregen aan sample based synthese naarmate ik mijzelf meer verwend met echte analoge spullen ....
Wat bleek ..... de jx 305 is niks meer dan een keyboard versie van de .... MC 505 !
Vrij snel nadat hij met mijn (virtueel) analoge synthspul had gespeeld ging hij over op softsyths en sindsdien gebruikt hij de jx305 alleen nog als midi keyboard. Voor de knoppen heeft hij een evolution schuif/draai doos gekocht ....

De MC 909 heb ik niet eens getest of geluisterd, het uiterlijk zegt mij al genoeg, los gezien van de alles in één oplossing die ze zogenaamd bieden. De RS7000 van Yamaha kan in dat opzicht niet meer stuk bij mij.
De MC 307 zal tussen de 303 en 505 hangen heb ik het idee .....

Ooit ben ik van plan om een MC 303 te kopen/ontvoeren .... mee te nemen naar de studio, deur goed op slot en eens flink te martelen .... misschien dat ik daarna verder kan met mijn leven ...... :engel:

Voor de rest gaat het :okdan:

Compleet mee eens!!!

Compleet mee eens!!!

Origineel geplaatst door technomauriesje
Toe maar..! Als ik uit ga van de huidige 2de hands waarde van mijn mc307, €250,- , wil ik graag even weten wat ik beter had kunnen kopen als ik zoek: een drumcomputer, 7 synthparts 100% te editten, een pattern sequencer, een apparaat wat makkelijk integreert in een DJ-setup, ook om andere midi-gear te syncen, overzichtelijk is, wrede effecten heeft, zonder problemen functioneert als soundmodule van JV-kwaliteit, er monstrueus (ok smaken veschillen) uitziet, zo licht is als een veertje, en dat alles in 1 tabletop doosje ter grootte van een A4-tje... Doorgaans heb ik niet zoveel respect voor mensen die apparaten uit de MC-serie afdoen als kleuter-tools.

Creatieve geesten maken creatieve muziek. Of dat nu is met een mc-505 of twee pannendeksels. Je kunt met de mc-505 serie hele mooie dingen maken. Venieuwende dingen maken of je kunt gewoon presetjes gebruiken. Het is aan jou.....

Grt. Astro.

Toen ik toendertijd (5 jaar geleden) begon had ik ook een mc 303,

Ik was nog een leek net als nu.
Maar kwa omgang met de 303 ging toch best goed, (Mag ook wel na twee jaar op dat ding staan rammen)

Ik kende nog geen andere apparaten.....

Maar nu wel en idd mcserie is leuk voor als je niks weet of geen pingels hebt.

Conclusie speelgoed....

Back