Roland plastic sucks

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Roland plastic sucks....

IK moet toch effe klagen over de kwaliteit van mn Roland MC-307... dat ding weegt echt geen moer en is geheel van plastic. Hij ziet er bovendien niet uit.. het lijkt wel speelgoed joh.
Gewoon een wereld van verschil met mn rm1x (kwalitatief véél beter). Ook mn D2 is van cheapo plastic en zo ken ik nog wel wat meer dingen.
Zuigen er wel meer van die Roland spullen? Ik krijg het idee dat Roland dingen de cheapopen easy way oplost.

Sony is pas een goed merk..........................

Attachments

• sony.jpeg
    sony.jpeg
    6,5 KB · Bekeken: 89
Overige grooveboxes waaronder mc505 en mc909 zijn wel van metaal en voelen solide aan. Andere gear van Roland vind ik ook van goede degelijke kwaliteit, dus nee.... dit is zeker niet het geval met de rest van Roland.

gr. Mario

psies.. en die stage piano's van Roland hebben ook een metalen bovenkant.
..en de MC303 was zelfs van metaal..

Hmm, Furious5 stelling behoorlijk ontkracht nu!
Als je je MC307 nix vind moet je niet heel Roland de grond in gaan boren!

Ik baal er ook van dat m'n RS7000 van plastic is. Het is even slikken maar als je hem goed behandeld is er geen probleem. Kijk bv. ook is naar die plastic TB303s .. die zijn ok alweer 20 jaar oud en ze leven nog steeds (ook al zijn er misschien wel ruiten mee ingegooid)

Arv

Ik heb ook wel het vermoeden dat de meeste goedkopere gear gericht op de dance scene (/DJ gear) worden puur gemaakt om geld mee te verdienen.
Zo goedkoop mogelijk, onder het motto "als ze de garantieperiode maar heel blijven".

Maar ik zou je commentaar niet richting Roland uiten. Het is gewoon een tendens.

B.v. ik had de Yomox Xbase09 hier, en wat is dat ding cheap gebouwd zeg.... het concept is natuurlijk te gek, maar in feite is het alleen maar inspringen op de markt (en de behoefte) met een zo goedkoop mogelijk hip gepositioneerd flutproduct dat weinig productiekosten vraagt waar er zoveel mogelijk van verkocht moeten worden... tenminste dat gevoel bekruipt me dan.
Of zie ik dat verkeerd?

Ik bedoel al die voorgeprogrammeerde met een 808-like sequencer dingetjes zouden toch eigenlijk samen in een Ikea/H&M soort winkel kunnen staan.... goedkoop, lage kwaliteit, hip.... music for the masses!

Maar het is goed om op die manier electronische instrumenten te leren kennen, dat wel. Zoals je door de kwaliteit van Ikea leert letten op welke punten je een meubel moet beoordelen...

Die ouwe goedkope plastieken SH-101's houden het over het algemeen prima uit. 8D

Zet een Roland XP-10 een kwartiertje in de zon, plaats hem daarna op zo'n kruispoot stand en druk in het midden van het toetsenbord.

8o) Dat ding lijkt wel van rubber! (de prijs is er wel naar - dat is de ander kant van de medaille)

Origineel geplaatst door OnAcid
Die ouwe goedkope plastieken SH-101's houden het over het algemeen prima uit. 8D

Hebben die niet een metalen bodem? Dat scheelt heel veel!

Ach,een 909 is ook van plastic ( met ijzeren bodem weliswaar ) maar die dingen hebben ook al heel wat aanslagen te verduren gehad...

Origineel geplaatst door Pim
[off-topic]
Zeg Pim....nu ik zie dat je op 't forum bent....wat voor PCM kaart moet er in een Andromeda ?
Bij NM komen ze d'r ook niet uit...en ze zeggen dat je met vakantie bent...
[/off-topic]

uhh...ikwil niet vervelend doen maar ik zeg dat Pim een Hartmann Neuron heeft....Ziet er mooi uit en zo maar van binnen is het volgens SOS van recent een dramaaaaaaa..................................Dus het plastic is iet het enige waar je op moet letten Of niet ......pim?

307 heeft toch ook een metalen bodem? en de helft van t bovenpaneel is toch ook van metaal.....

En oh wat vervelend dat t ding niet zwaar is!

trouwens, mensen die dergelijke gear speelgoed noemen...zucht

Origineel geplaatst door dekzster
uhh...ikwil niet vervelend doen maar ik zeg dat Pim een Hartmann Neuron heeft....Ziet er mooi uit en zo maar van binnen is het volgens SOS van recent een dramaaaaaaa..................................Dus het plastic is iet het enige waar je op moet letten Of niet ......pim?

Mijn bril is van plastic, mijn vriendin ook. Ik heb dus niets tegen plastic. Neuron is van metaal en hout, en de mijne is erg mooi gebouwd. Maar het ging geloof ik om Roland plastic. :z

Mijn Roland MC-09 is helemaal van plastic.
En als je hem opstart, begint er zich een of andere kermis-lichtshow voor te doen. Allemaal lampjes die oplichten enzo.
Das pas speelgoed! Plastic en met kindvriendelijke lichtshow!
Het ding is ook meer een soort Fisher-Price My First 303.
Gewoon een goedkope 303-kloon met audiolooper (die overigens behoorlijk zuigt).

De uitspraak van Furious5 dat hij het idee krijgt dat Roland dingen de cheapopen easy way oplost, vind ik dan ook wel kloppen met die grooveboxjes. Ze zijn als het ware met die dancebakjes een parodie op zichzelf.

De SH-32 is daarentegen wel een goed product, gewoon een stevige metalen bak met sliders en schuiven.
En hun VarioS en V-synth lijken mij ook zwaar oké.

Verder mogen hun handleidingen wel eens wat overzichterlijker en kwalitatief beter worden dan die tweedehands gerecycled wc-papiertjes die ze nu bijvoegen.

Bedieningsgemak kan op sommige punten ook wel beter, want soms heb je echt van die zaken van: houdt deze, die en die knop ingedrukt en draai daar aan en dan kom je in dit en dit scherm en bla bla bla...
En die 3-teken led schermpjes mogen ook wel eens vervangen worden door betere. Ik begrijp die alienletters die Roland hanteert namelijk niet altijd even goed.

Alles tegenwoordig is plastic. Vorige week een (dure) Tefal friteuse gehaald. Voelde me thuis al veelste plastic aan. Gooi thuis olie erin, zet hem aan, ruik een plastic brandlucht, deksel gaat niemand open, wat blijkt dat ding kan gewoon niet tegen zijn eigen warmte. Kreeg gelukkig meteen mijn geld terug. Zo worden tegenwoordig dingen aan de consument gebracht.

Oh ja is een synthforum sorry....:stupid

kweet nog dat ik geen synth had ;)

nee maar me alesis mmt8 is ook geheel van plastic met rubber drukknopjes dan nog, me PSR70 is ook plastic al is de bodemplaat een andere soort plastic die wel wat steviger is;), me SC155 is ook plastic met metalen bodem. JX1 ook helemaal plastic.

Roland heeft wat meer budget dingen en die zijn van plastic of plastic met metaal...

@Pjotr G

Het is gewoon jammer dat je veel geld moet neerleggen voor een plasticen shit constructie die lichter weegt dan een telefoonboek. Hij heeft natuurlijk wel leuk efeatures maar in mijn ogen hadden voor dat geld wel effe wat meer aandacht kunnen besteden aan het materiaal waarvan hij gemaakt is.

Ze maken genoeg winst op die spullen joh.. is wat meer metaal teveel gevraagd? En de bovenplaat is dan wel deels van metaal.. welliswaar superdun en slap.. maar okay..

Back