Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thanks! Het is meer dat ik wat wil experimenteren met het triggeren van samples. Bijv. bij akkoorden of het snel aanslaan van dezelfde noten op een manier die niet makkelijk met een keyboard kan.
mwa, ik zie de meerwaarde wel degelijk, via alternate picking naar tremolo picking zit je echt wel op een snelheid die je op een keyboard maar moeilijk gaat halen. Zeker op gewogen keyboards haal je dat niet doordat de keys simpelweg niet op tijd weer terug zijn om weer te activeren. Dan is een tremolo techniek best wel een toegevoegde waarde.ik zie de meerwaarde niet direct..van triggeren via een gitaar in plaats van toets..dat kan ook heel snel. en op gitaar heb je wel goede techniek nodig wil je snel kunnen spelen..
!eh...je haalt er zo veel bij alleen maar als reactie op mij en je zou beter reageren op het onderwerp van het topic.
neen, speel geen gitaar dus betwijfel of ik er wel het uiterste uit kan halen. Maar wat quifster zegt is waarom ik het inderdaad zou willen proberen. Maar misschien kom ik met een ribbon controller ook wel een eind voor wat ik wil. Heb simpelweg niet genoeg geëxperimenteerd hiermee. Maar bedankt voor het meedenken, misschien is een gitaar inderdaad wel teveel van het goede. Ik ga gewoon eens wat opties bekijken. Zoiets als dit is ook aardig al ligt het ver buiten budget: https://www.youtube.com/watch?v=9vb0SpeikUs Misschien dan toch een omnichord :-)https://www.youtube.com/watch?v=_mvGwjh3lrk
Je denkt nu teveel als gitarist. Ik wil geen gitaar opnemen. Ik wil bijv. het strummen met midi doen en samples mee triggeren. De omnichord kan dat bijv. ook. Maar nogmaals, ik bekijk eerst eens welke verschillende mogelijkheden er zijn. Het hoeft ook geen gitaar te zijn maar ik wil wel een soort van (digitale) snaren als controller hebben.
normaal zou ik deze onzin negeren aangezien het weer een typische ik google of kijk een youtube filmpje en ben gelijk een expert opmerking is, maar aangezien je zelf zo hoog van de toren blaast ga ik het toch maar even rechtzetten.triggeren is in feite alleen maar een startschot geven aan een geluid.
met midi controllers kan je toonhoogtes, volume, velocities en pitchbend doorgeven.
dit zijn de belangrijkste en een midi gitaar geeft ook alleen deze door. daarom zal het ook nooit als gitaar gaan kllinken omdat gitaargeluid uit je vingers komt. (die Boss GT-100 van Guifster is trouwens een belabberde midi controller ..zo te zien op youtube..daar kan je weinig muzikaals mee doen).

als ik het me goed herinner van eerdere posts op dit forum gebruik je cubase, als dat zo is zou je het ook eens op een alternatieve manier kunnen proberen. Dan neem je je strumming patterns op via een gitaar (of voor mijn part via kloppen op een plankje) en dan zet je de audio in cubase om naar midi. Vanaf daar ben je natuurlijk vrij in de vervolgstappen, je kunt de midi noten plus hun timing gebruiken voor bijvoorbeeld het triggeren van akkoorden in een synth, of je maakt er een groove template van waarmee je je gespeelde akkoorden quantiseert en zo zijn er wel meer scenarios te bedenken. Dan kost het je op dit moment nog helemaal niets maar kun je eens kijken of je hiermee je beoogde resultaat haalt.Ik wil bijv. het strummen met midi doen en samples mee triggeren. De omnichord kan dat bijv. ook. Maar nogmaals, ik bekijk eerst eens welke verschillende mogelijkheden er zijn. Het hoeft ook geen gitaar te zijn maar ik wil wel een soort van (digitale) snaren als controller hebben.