MPC4000/ASR10/Airbase 99 beats - Cases

Heb em geupdate, zo lekker die JV1080!

Naar mijn idee:
Klinkt het erg droog allemaal, geen effecten.
Piano getokkel klinkt een beetje simpel.
Valsig nasleepje van de piano is niet zo mooi..

Ik zou het wat meer aankleden; verzorgen...

Dit is maar mijn bescheiden mening he :).. Ik ben een grote hiphop fan, daarom was ik benieuwd wat je had gemaakt..

Toch geinig dat je em effe aanklikte :)

Je hebt absoluut gelijk :) Ben op alle vlakken nog oefenen en heb door werk niet alle tijd die ik zou willen besteden.

Ik ben nog erg aan het oefenen met levels en clipping. Op mijn mixer klinkt het zoveel beter als na het opnemen..... zucht.

Deze heb ik vandaag gemaakt, de JV blijft een baas:
https://soundcloud.com/cases-1/getting-chased
https://soundcloud.com/cases-1/getting-chased

Ik reageer even op de laatste. Ik vind het nog niet een track om heel eerlijk te zijn. Het nog gewoon een beat met wat samples. Op zich wel een lekkere basis hoor, maar voor mij verre van af.

waarom sample je trouwens niet alles in je mpc? Een stuk handiger bij het openen van oude projecten over een tijd, want geen midi aansluit gedoe. En al je levels staan goed..

Ik reageer even op de laatste. Ik vind het nog niet een track om heel eerlijk te zijn. Het nog gewoon een beat met wat samples. Op zich wel een lekkere basis hoor, maar voor mij verre van af.

Ben ik met je eens, ik vind die samples eigelijk niet eens passen. Het zijn allemaal projectjes/testjes e.d. puur om te oefenen.

Ik zit er zelfs aan te denken om me mackie weg te doen voor een ghost want ik begin me zwaar te irriteren aan dat kut ding.

waarom sample je trouwens niet alles in je mpc? Een stuk handiger bij het openen van oude projecten over een tijd, want geen midi aansluit gedoe. En al je levels staan goed..

Omdat ik het dan niet net zo lekker vind klinken, ik zou het kunnen doen voor sommige dingetjes want ik zou die filtertjes in de 4000 kunnen toepassen maar die zijn niet zo strak. Daarnaast EQ ik elk kanaal op me mixer om het "passender" maken, dat probeer ik tenminste.

[edit] bedankt voor het luisteren trouwens :D vanavond weer een nieuwe.

Midi aansluit gedoe? Dat heb ik niet hoor. Mijn ASR kan alles besturen via de MPC. Heb helaas niet 20 synths. (en dan nog zou ik een midi switch er tussen kunnen hangen.)

I love midi! En ik vind het lekkerder werken alles direct te kunnen EQen op me board, daarna zou ik evt. kunnen recorden in de MPC maar ik merk dat het geluid dan minder word.

Het zijn maar probeerseltjes, ik heb nog nooit echt een nummer gemaakt omdat ik vind dat ik dat nog niet kan. Ik wil me eerst focussen op mixen/eq'en want daar heb ik nog veel te veel te leren zoals je horen kunt.

Gratis noise:

https://soundcloud.com/cases-1/cases-gentle-whislte

Mackie weggedaan en ghost neergezet, is wel even wennen maar wil niet meer terug:

https://soundcloud.com/cases-1/ghosts

Niet helemaal mijn ding om eerlijk te zijn :). Hoewel die strings die er op 2:09 inkomen heel lekker zijn. Misschien moet je je track daarmee beginnen en dan een goeie kick uitzoeken, die rare staccato dingetjes eruit halen en gaan bouwen.

Niet helemaal mijn ding om eerlijk te zijn . Hoewel die strings die er op 2:09 inkomen heel lekker zijn. Misschien moet je je track daarmee beginnen en dan een goeie kick uitzoeken, die rare staccato dingetjes eruit halen en gaan bouwen.

Haha, staccato, die term kende ik nog niet. Klopt wel idd :).

Die strings zijn van de JV, ik vond die ook wel lekker. Ik ga het vanavond is omgooien :). Is weer een projectje die ik in een avond ik elkaar flans en en dan weer opnieuw begin de volgende dag :P.

Leuk dat je et ff luisterde. Is ook erg wennen aan de soundcraft ghost, wat een lekkere tafel is dat zeg. Jammer dat ik zo weinig tijd heb!

Leuk dingetje wel. Maar ik zou graga eens een echt "affe" track van je willen horen, niet iets dat het resultaat is van een avondje jammen, maar een echte track. Volgens mij heb je talent zat daarvoor. Niet te gauw tevreden zijn en zo :).

Leuk dingetje wel. Maar ik zou graga eens een echt "affe" track van je willen horen, niet iets dat het resultaat is van een avondje jammen, maar een echte track. Volgens mij heb je talent zat daarvoor. Niet te gauw tevreden zijn en zo :).

Haha, ja dat heb ik eigelijk nog nooit geprobeerd. Ik begin vaak meteen een nieuwe de volgende dag, misschien in mijn vakantie is proberen.

Ik probeer nu telkens iets nieuws te leren maar wil de volgende keer wel wat uitgebreider te werk gaan. Ik zal eens opzoeken hoe dat zit met "intro" "chorus" "hook" "break" etc. Arrangeren heet dat toch?:P

[edit] bedankt voor het luisteren trouwens!

Dat idee ja, kop, staart, opbouw, detail met name. Iets dat je zelf graag op de radio zou horen (een obscuur online station mag ook). Dat je steeds iets nieuws probeert, was me inderdaad niet ontgaan. Daar zou ik zelf ook wel iets meer van willen hebben, dus hulde wat dat betreft.

Dat idee ja, kop, staart, opbouw, detail met name. Iets dat je zelf graag op de radio zou horen (een obscuur online station mag ook). Dat je steeds iets nieuws probeert, was me inderdaad niet ontgaan. Daar zou ik zelf ook wel iets meer van willen hebben, dus hulde wat dat betreft.

Ik was daar laatst al naar opzoek. Maar weet niet waar ik beginnen moet. Heb je tips met referenties? Ik vind vaak stukjes die er niet zo diep op ingaan, want een chorus is vaak een verandering in akkoord oid, ik wil het fijne er eerst van weten.

Ik ben nu vooral bezig met het in de mix leggen van wat instrumenten en leren de EQ te gebruiken, niet zo zeer de indeling/arrangement.

Nu dat EQ'en me iets beter afgaat wil ik dat wel proberen, maar ik wil eerst wat meer lezen erover. (niet zozeer een boek, maar online dingetjes gaan prima).

Tips (links) zijn welkom :)

Dat is inderdaad ook een manier. Eerst verdiepen in de materie en dan uitvoeren. Ik heb het anders gedaan. Ik ben gewoon gaan doen. En tijdens dat doen, liep ik tegen zaken aan die ik op dat moment ben gaan uitzoeken (via YT of hier op het forum waar heel veel kennis zit). Wat mij ook heeft geholpen is een track neemn die ik goed vind en die gaan ontleden. Hoe zit ie in elkaar? Welke elementen kan ik onderscheiden (intro, break, eventueel chorus, outro)? Wat hoor ik in de opbouw? Hoe zit de drumtrack in elkaar? En dan proberen na te bouwen. Dat proces gaf me wel wat inzicht in de structuur van bepaalde tracks.

Nu maak ik vaak een loop van een maat of 16 en varieer binnen die loop wat. Dan maak ik met dezelfde sporen een tweede loop. Als je zo een paar sporen bij elkaar hebt, dan hoor je vaak vanzelf al welke sporen/geluiden je voor een intro zou kunnen gebruiken. Daarna maak ik meestal de drumtrack. Die is belangrijk voor de flow in de track, de energieopbouw. Als die af is, weet ik wat ik nog met de andere sporen kan doen om met die flow mee te gaan.

Dat betekent overiegns niet dat ik het spelletje beheers hoor. Het is wel een manier die voor mij prima werkt.

En natuurlijk je resultaten hier posten en om specifieke feedback vragen.

Back