Hoe voelt dat nou?

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Opnieuw met de vocals van de onvolprezen Shamoozey, heb ik zojuist een track afgerond. Het mooie van werken met dit soort vocals is dat het me soms een kant laat opgaan die ik zonder die vocals nooit zou hebben gekozen. De vraag is nu echter of het de juiste richting is geweest. Het gaat dan met name om het laatste deel van de track. Voegt dit iets toe of is het toch mooier om de track in dezelfde stijl en zonder vocals af te ronden?

Uwe mening wordt gewaardeerd.

Weesch gegroet!

Laatst gewijzigd:
Laidback as ever... prima man.

De vocals in het eerste deel vind ik beter passen dan in het laatste deel. Een beetje te druk en ook een beetje vreemde 'terugkomer' na het relatief relaxte deel ervoor.

Op een of andere manier zijn Dr's tracks altijd 'open' klinkend. Is dat te verklaren Dr? :)

Fijne plaat, beetje spoken word achtige vocals. Verder niks aan te merken. :biertje:

Lekker hoor.. :) die vocalen in het tweede deel zijn wat druk idd.. een klein beetje zoeken daar.. in contrast tot de rest wat zeer chill en relaxed is.

Herkenbare sound weer.. :okdan:

Laidback as ever... prima man.

De vocals in het eerste deel vind ik beter passen dan in het laatste deel. Een beetje te druk en ook een beetje vreemde 'terugkomer' na het relatief relaxte deel ervoor.

Thanks Stupide. Die vocals zijn inderdaad druk. Ik heb een deel van zijn spoken word dat in elk coupletje voorkwam en hetzelfde was, op die plek bovenop elkaar geplakt met wat panning. Het idee was om een sfeertje te creëren dat laat zien dat de verteller een beetje in de war is in zijn hoofd. En dat ie nog meer in de war raakt van het feit dat de psychiater alleen maar steeds dezelfde vraag aan hem stelt...

Zoiets :). Maar ik kan er natuurlijk ook gewoon een normaal laid back trackje van maken. En de reacties zo lezend, denk ik dat ik in die opzet wat beter zal slagen :D.

Fijne plaat, beetje spoken word achtige vocals. Verder niks aan te merken. :biertje:

lekkere plaat, ik zou'm zo houden, vocals zijn prima ! :)

Dank heren voor het luisteren en de feedback! Het idee van bende in het hoofd van de verteller was overgekomen? :)

Op een of andere manier zijn Dr's tracks altijd 'open' klinkend. Is dat te verklaren Dr? :)

Zal wel samenhangen met mijn karakter waarde heer Arv :). Maar serieus, ik dompel elk spoor gewoon in een bad van reverb. Ik denk dat dat het is? (toch?)

Laatst gewijzigd:
Lekker hoor.. :) die vocalen in het tweede deel zijn wat druk idd.. een klein beetje zoeken daar.. in contrast tot de rest wat zeer chill en relaxed is.

Herkenbare sound weer.. :okdan:

Thanks Mac! Contrast leg ik hierboven uit. Maar ik twijfel dus duidelijk ook hoor. Ik weet nog niet of een helemaal chille versie iets gaat toevoegen (niet dat ik denk dat deze bijdrage nu iets toevoegt overigens :D).

Ik beloof je dat de eerstvolgende track minder herkenbaar zal worden. Ik tap inderdaad wel erg veel uit hetzelfde vaatje he? ;)

Bobski is back :okdan:

Begin van de track is "smooth" op 1.33 stoort de piano op de achtergrond een beetje (te dissonant tegenover de rest en voor het verhaal heb je dit juist nodig op 2.53 omdat dit weer goed is voor het verhaal (dat dan weer wel) :) (imo creeer je dan juist een spanningsboog op de stoel van de psychodoc)

Maar wederom een mooi en ook herkenbaar Dr. geluid :okdan:

Relaxte track!

De ´stab´ op 1.03 vind ik een beetje storend, hier zou ook een ander geluid kunnen?
Maar kan natuurlijk een speelse keuze zijn.. :-)

De vocals in het laatste gedeelte zijn iets minder goed verstaanbaar over mijn huiskamerspeakers.

Cheers,
Scepticist

Dank, dank voor het luisteren en de prettige feedback! :okdan:

@Daniël: Ik heb die piano inderdaad aangepast nu. Na opnieuw beluisteren, moet ik constateren dat ik het met je eens ben namelijk. Hij zit er nog wel in op dat stukje, maar minder dissonant, en netjes op de tel. In het latere stuk heb ik nog wat kleine wijzigingen aangebracht.

@Scep: Dat stab-achtige dingetje heb ik er wel heel bewust ingestopt omdat het wat stuwend werkt en dat was in mijn optiek nodig op die stukken. Het zou ook naar iets moeten opbouwen... Een ander geluid heb ik eerlijk gezegd ook niet overwogen. Vocals zijn inderdaad minder goed verstaanbaar, maar dat vond ik wel passen bij het idee van disassociatie of zo :).

@Skel: Meer van dat soort comments graag :D.

Laatst gewijzigd:
De ´stab´ op 1.03 vind ik een beetje storend, hier zou ook een ander geluid kunnen?

Ik vind die viezige stab en dat pianootje dat begint te flippen op 2.56 de leukste elementen. lekker contrast dat je denkt " huh..wasdaa?" :okdan:

sterker nog..alleen die stab en dat pianootje met vocalen zou 'n gevaarlijke break zijn.

Is gewoon goed zo.
Met vocal / zonder vocal maakt niets uit.

Back to The chill mode van eind jaren 90 :P

(Thievery corp, K+D, LemonJelly, bonobo etc. !)

sterker nog..alleen die stab en dat pianootje met vocalen zou 'n gevaarlijke break zijn.

Heb er nog even naar geluisterd. Maar blijf bij mijn standpunt... :-P
Wel vind ik dat ie vanaf 1.19 er wel weer goed bijpast.

Back