Mijn mening is gebaseerd op wat ik hier op het forum lees. Kan er compleet naast zitten, heb geen cijfers om het hard te maken. Btw for the record, heb geen eigen muziek toko meer. Ik werk momenteel wel voor verschillende partijen. Niemand durft zijn mond open te trekken omdat het ze slechte publiciteit kan opleveren en tijden zijn al zo moeilijk. En het publiek vind een klager ook maar niks.
Grotere spelers proberen steeds meer merken binnen te trekken die in dat kleine assortiment van de kleine winkelier zit. Ik heb daar persoonlijk overigens niks tegen, het is mij de manier waarop dat gebeurd. Het is wat mij betreft jammer dat prijsafspraken verboden zijn in NL want dat zou veel meer duidelijkheid bieden.
Die mening dan dus gebaseerd op een natte vinger in de lucht steken op een willekeurig moment, en dan nog even naar links of rechts afronden. Is dus feitelijk helemaal nergens op gebaseerd.
Grotere spelers proberen vanzelfsprekend alle merken binnen te halen waar ze aan kunnen verdienen.
Wat er wel gebeurt, heb ik gisteren al in een ander topic aangegeven, is dat bepaalde producenten/ verdelers niet meer aan Bax leveren. TC Electronic doet dat al een tijd niet meer, onlangs hoorde ik van een bevriende gitarist dat ook Hagstrom daarmee gestopt is. En die merken zullen niet vertrokken zijn omdat de verstandhouding zo goed was.
En bij importeur M-Works, die ook eigenaar waren van de vroegere Feedback tenten, en er eveneens van die smerige streken met kapotte B-Stock uitleveren als nieuw op na hielden, zijn onlangs bijv. al Clavia/ Nord en Kurzweil vertrokken. De reden daarvoor was niet de geweldige service die M-Works verleende.

zwaar kl*te voor ze..