MEGA Inbraak bij BAX in Goes

Ik reageer even op persoonlijke titel nu. Begrijp ik het goed dat je zegt dat Bax (of elke andere organisatie die geen camerabeelden kan leveren) dit soort criminele activiteiten aan zichzelf te danken heeft? Dus als je niet via camerabeelden kunt aantonen wie bij jou inbreekt, ben je zelf verantwoordelijk? Wat is dit voor onzin joh?! Mensen moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven! En gelukkig is de Nederlandse wetgeving dat met mij eens.

Akkoord maar elke zaak heeft altijd wel een grote potentiële kans op inbraken. Zeker zaken met hi-fi materiaal. Voorkomen is beter dan genezen dat wilde ik zeggen.

Heb je zo n winkelwaarde in stock van meer dan een miljoen euro dan lijkt me een nachtwaker nog het minst me dunkt.

Akkoord maar elke zaak heeft altijd wel een grote potentiële kans op inbraken. Zeker zaken met hi-fi materiaal. Voorkomen is beter dan genezen dat wilde ik zeggen.

Heb je zo n winkelwaarde in stock van meer dan een miljoen euro dan lijkt me een nachtwaker nog het minst me dunkt.

^dit

Nachtwakers lijken totaal uitgestorven in NL.
Het lijkt me zeker een nuttige extra barrière voor de potentiële dief.
Aan de andere kant schamen die dieven zich nergens meer voor en moet de bewaker het misschien met zijn leven bekopen?

Anyway. Inbraak is niet nieuw, maar irritant is het wel.

Enig idee wat een nachtwaker kost? Twaalf uur per werkdag, 24 uur op zondag, 365 dagen per jaar: 5000 uur a 20 euro: een ton. En dan halen ze nog je diamanten uit de kluis......

Nachtwakers hebben geen enkele bevoegdheid en kunnen indien het noodzakelijk is alleen maar de politie waarschuwen (geweldsmonopolie ligt bij de overheid hebben we afgesproken)

Verder heeft Vinnieq hier een punt mbt arbeidskosten, verzekeringen, pensioen enz van een nachtwaker
en is de kans groot dat de nachtwaker niet eens op tijd een inbraak kan constateren (en dat wellicht ook niet wil ivm zijn eigen veiligheid)

Ander bijkomend feit is dat deze bewaker betaald gaat worden door de prijzen omhoog te gooien (en dat is tegen het zere been vaan velen)

Een bewaker is een afschrikmiddel, niet per se iemand die anderen overhoop gaat schieten..
Maar dan nog, het is duur ja. In NL waarschijnlijk onbetaalbaar. Maar in andere landen zie je ze overal (US etc).

Het is niet onbetaalbaar als de winkels niet zo dirt cheap willen zijn......het zijn gewoon allemaal wegbezuinigde factoren. Betekent niet dat je daarmee alles kan voorkomen, maar dat geld voor alles.

Het is niet onbetaalbaar als de winkels niet zo dirt cheap willen zijn......het zijn gewoon allemaal wegbezuinigde factoren. Betekent niet dat je daarmee alles kan voorkomen, maar dat geld voor alles.

Yup, maar ook hebben we hier minimum salaris. In andere landen werken die beveiligers vast voor een paar
grijpstuivers. Gelukkig hebben we dat hier niet, maar de nadelen zien we nu wel.

Jee wat een discussies hier. Sneu dat ze zijn beroofd, datzelfde geld voor alle winkeliers die worden beroofd. Ik neem aan dat ze als professionals 2 dingen goed geregeld hebben: een inbraakverzekering en goede camera observatie. Camera beelden zijn brak begrijp ik, dat is dan slecht geregeld door ze. Als ze ook nog eens de boel niet verzekerd hebben zijn het klunzen..

106 draadloze koptelefoons
Lijkt me dat ze zich binnenkort vanzelf gaan verraden
Zie het al voor me : 106 mensen met dezelfde koptelefoon op die zich in de openbaarheid begeven , een voetbalstadion, de grote staat in maastricht
Dat gaat opvallen
Vraag me wel af wie erachter zit en die 106 mensen instrueert dan ?

Waarom wordt dit eigenlijk op de voorpagina gezet? Hebben die gasten niet al genoeg reclame in elk topic op dit forum.

Bericht door een moderator:
Ik zie dit overigens niet als een reclametopic voor ze maar heb m wel verplaatst. Sowieso best veel ruis in dit draadje, maar goed, zal de oranjegekte wel wezen

Dank je Fjoesz :okdan:

Voor de nog niet heldere geesten (na Koningsdag)

Dit draadje is opgestart omdat er buiten dat er een bedrijf waar sommige van ons zaken mee doen gedupeerd is er ook een mogelijkheid bestaat dat er spullen worden aangeboden uit deze kraak (en die kunnen dus ook bij jullie kunnen terechtkomen)

Verder sta ik echt te kijken naar sommige reacties die imo te triest voor woorden zijn (ik mijn portemonnaie bij sommige niet op tafel ga leggen) mbt eigenschuld vraag of die gasten verdien toch al genoeg.
Daar is dit draadje dus niet voor bedoeld, wel om even op te letten als men iets verdachts aangeboden krijgt.

Dank

Ik reageer enkel op onzinnige uitspraken.

MusicStore, Thomann, Bax en al maar meer kleinere winkels, houden elkaars prijzen allemaal continue in de gaten met webspiders. En al zou Bax morgen helemaal stoppen dan zal er nog maar weinig veranderen. Want dan zal Keymusic, of een andere tent, proberen hun rol over te nemen. Dat heeft alleen maar met lage prijzen te maken. Over Bax wordt steeds meer geklaagd door klanten, dat zie je hier ook, en steeds meer merken/ importeurs leveren al niet meer aan ze. (TC Electronic al een tijd niet meer, Hagstrom sinds kort niet meer, e.a.)

Trouwens, Bax is voor velen van ons verder weg dan de MusicStore.

Onzinnige uitspraken nog wel? :z

Alsof er zo veel mensen rond lopen die "even" een Bax uit de grond stampen, je moet gelijk van af de meet af aan voor groot gaan om bulk kortingen af te kunnen dwingen bij de importeurs. Een Bol.com krijgt er 20% af en http://mijnkleinenieuweboekenwinkel.nl maar 10%. Daarom kan een Bax überhaupt bestaan tegen zulke lage marges, ze krijgen meer korting door hun hogere omzet. Valt er een van die grote jongens om of kunnen ze door dit soort verliezen niet meer zo scherp gaan qua prijzen hoeft de rest ook niet meer zo scherp te zijn.

Ik vertrouw toch iets meer op de markt. De vraag is er nog steeds. Het aanbod ook. De kans dat er niemand met het juiste kapitaal redelijk snel in zo'n gat in de markt duikt acht ik nihil. Sowieso moet je voor web-winkels toch een beetje op Europese schaal denken. Als ik het voor 200 euro minder bij een dozenschuiven in België of Engeland kan krijgen dan bij de overgebleven spelers in de Nederlandse markt, dan vliegen mijn euro's het land uit.

Ik ben er eentje op het spoor. :smeris: Onlangs een 4 of 5-tal CDJ's aangeboden voor 800 euro per stuk. Telkens verschillende advertenties voor verschillende CDJ's

CDJ-2000 weliswaar.

Ik vertrouw toch iets meer op de markt. De vraag is er nog steeds. Het aanbod ook. De kans dat er niemand met het juiste kapitaal redelijk snel in zo'n gat in de markt duikt acht ik nihil. Sowieso moet je voor web-winkels toch een beetje op Europese schaal denken. Als ik het voor 200 euro minder bij een dozenschuiven in België of Engeland kan krijgen dan bij de overgebleven spelers in de Nederlandse markt, dan vliegen mijn euro's het land uit.

Aan de andere kant zou ik als ik dat geld had niet het geld investeren in een markt waarvan ik weet dat de meeste grote spelers al nauwelijks marge hebben, tenzij ik het nog groter op zou kunnen zetten dan de spelers die nu al groot zijn. Het is eigenlijk net zoals bij de markt van de mobiele telefoons, iedereen sprong er op maar er zijn er maar een stuk of drie die nog winst maken. Als er dan eentje omvalt dan komt er echt niet meer zomaar een nieuwe bij tenzij er een radicaal nieuwe business plan bedacht is (zie Xaomi).

Jammer te lezen dat sommigen hier fysiek stelen al net zo normaal vinden als illegaal downloaden... Want dat is het (allebei) niet.

:halleluja

Velen zijn echt niet dat illegaal downloaden net hetzelfde is als een doos software uit een winkel jatten...

Wat me nog steeds niet duidelijk is, is of er ook iets nieuws zat bij de buiit...

:halleluja

Velen zijn echt niet dat illegaal downloaden net hetzelfde is als een doos software uit een winkel jatten...

Jij mag best een kopie van mijn fiets maken, zolang ik het origineel mag houden

Back