Eminent 310 in Diemen voor 25 euro

smackos

Gepokt en gemazeld
In de Rataplan kringloop winkel in Diemen staat in de kelderverdieping een Eminent 310 voor 25 eurootjes met de strings enzo zag ik vandaag, te zwaar en te groot voor mij maar wellicht interessant voor een medesynthforumer in de buurt :dj:

Stond ook nog een Osciloscoop maar die was 45 euro

2000 lijkt me echt bizar (te) veel.
We hebben het hier niet om een moog of whatever maar eigenlijk gewoon een debiel zware simpele houten orgel. Toch?

ah ok, ik kon er niet wijs uit worden...ik dacht dat het iets bijzonders was

nuja het had ook een ELKA synthex kunnen zijn voor hetzelfde geld ;p

Ik ben een tijdlang op zoek geweest naar een 310 in goede staat. Dat was juist in de periode dat ze ineens niet meer gratis af te halen waren. Ondertussen ben ik qua sound reeds voorzien door minder ruimte innemende en onderhoudsvriendelijkere alternatieven.

Die € 25,- had ik er overigens wel voor over gehad. ;)

Hoe zit dat nou met die dingen?
Die pannekoek die er 2000 euro voor vroeg, dat is toch een grapje of niet???
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=184606&highlight=eminent+310

Is 25 euro de normale prijs wel in het kringloop circuit? of "gratis ophalen of je krijgt geld toe" als je hem ophaalt orgel-in-de-weg-zitten nivo

Ik zeg, vraag het eens waarom die er 2000euro voor vraagt ;) maar pak je wel goed in, want je krijgt de wind van voren

want volgens hem moet je je er vooral niet mee bemoeien als je geen verstand van zaken heb. Whoehahaha

De gouden tijd van gratis af te halen of ruilen voor een vingerplant is voor het grootste deel wel voorbij, maar de going rate is volgens mij niet hoger dan zo'n 100 euro.
De 'standard' versie (met grijs/groenen knoppen, zonder de lampjes en ingebouwde ritmix) wordt vanwege de JMJ factor hoger aangeslagen dan de 'Theatre'. In NL zie je toch het meest de Theatre langskomen.
Is trouwens erg afhankelijk van de locatie, in de Biblebelt zijn ze nog goed te vinden, maar bijv. in de UK en in Scandinavie (de ware Jarre-strongholds) heb ik ze voor beste prijzen zien verkocht worden.

Grootste handicap is natuurlijk het formaat. Je kan er lullig over doen maar het blijft een super lush chorus ensemble, blaast de wat iele Solina Strings gewoon weg.
Was het een handzaam apparaat dan was het veel meer een cult-item (kijk maar eens wat de Solina Strings of zelfs Elkorus opbrengt- dat is dan alleen nog maar de chorus)

Ik heb er net 1 gekocht voor 100 euro idd. Volgende week gaat de zaag er in. :D

Wordt wel een mooie podiumset!
Ben ook zoiets van plan maar dan met HPL. Geen echt hout voor nodig vind ik.

Alleen, als hpl kapot gaat is dat niet meer te herstellen op een nette manier. Ik weet niet wat je plan bent?

Heb je het niet over melamine? Dat is veel dunner, zie de geplastificeerde spaanplaat. HPL is oersterk volgens mij.

ah nou weet ik niet zeker of het de "standard" versie was ik dacht altijd dat de theatre versie met allemaal tierelantijntjes en roccoco krulletjes was maar deze zag er echt heel bijbelbelt basic uit

Heb je het niet over melamine? Dat is veel dunner, zie de geplastificeerde spaanplaat. HPL is oersterk volgens mij.

hpl is het zelfde als formica, het is redelijk sterk, maar bij de juiste klap / tik springen de stukken er af, als je iets maakt wat je ook gaat transporteren zou ik niet hpl gebruiken tenzij je er wijs mee om gaat. Verder niks mis met hpl, behalve dan de stootbestendigheid. (vooral langs de randen) maar dat geldt voor fineer nog meer natuurlijk alleen zie je het in de meeste gevallen dan minder erg.

Dat is waar, bij fineer kun je beschadigingen natuurlijk nog bijwerken.

Ik heb nog even gegoogled op "HPL stootbestendig" en ze beweren juist dat het heel stootbestendig is...
Hier een redelijk toepasselijk stukje uit een bouwforum (onderwerp keukens):
je hebt ofwel melamine : dit is een zeer dunne afwerkingslaag, meestal op spaanplaat die bestaat uit een enkel laagje papier met een kunstharslaagje. dikte ongeveer 0.1mm

ofwel heb je laminaat (= hpl : high pressure laminate) : dit is een apart dun plaatje die op een drager (spaanplaat of mdf) gekleefd wordt. Dit plaatje bestaat uit verschillende lagen papier die onder hoge druk met kunstharsen samengeperst zijn tot een plaatje van 0.7mm tot 1mm dik, afhankelijk van het merk.

Formica, Print, Polyrey,... zijn merknamen van laminaat

Laminaat is veel steviger dan melamine, en veel stootbestendiger. Wij maken meestal de corpussen van de kasten in een plaat met melamineafwerking, de deurtjes, ladefronten en andere zichtbare delen in laminaat.

Back