Hoeveel ARP AVATAR's zijn er gemaakt?

Dus, dan is er 5 miljoen omzet gedraaid / 3000 usd = 1666 stuks

Als deze gegevens correct zijn is er dus een mythe ontkracht en valt het dus flink tegen met de zeldzaamheid. :-)

BTW is in dit verhaal overigens niet meegenomen dus het zullen er in werkelijkheid iets minder dan 1666 zijn, er van uitgaande dat de cijfers van kosten en baten kloppen.

Ah op die fiets.. Dan zijn er nog wel iets meer dan 300 omdat die 1 miljoen excl btw is denk ik.

Maar dan nog steeds vrij weinig dus. Mooi.

Jeuz, 4 mio eind jaren zeventig voor de ontwikkeling voor een synth die voor een deel gebaseerd is op de Odyssey althans bestaande ARP techniek (?),
Dat kan toch bijna niet waar zijn.

Enige manier waarop dat geld opgegaan kan zijn (behalve executive coke & hoeren) is een te optimistische voorraad inslaan. Dat zou dan toch weer spreken voor het feit dat er meer van die krengen rondzweven.

Het geld kan toch ook opgegaan zijn aan ontwikkelingen die niet in het eindproduct geraakt zijn omdat ze geen goede resultaten gaven of te duur waren? Of aan zaken als het hex gitaarelement ofzo. Of aan een grote stock aan parts maar dat wil nog niet zeggen dat die parts afgebouwde Avatars geworden zijn. Kijk naar wat men nu beweert ivm de Synthex: ze hebben blijkbaar nog parts in warehouses liggen om er nog honderden of meer te maken, maar die zijn nog niet afgebouwd en niet in omloop.

Ga nu niet meteen weer een mythe lanceren alsof er nog een huge stock van complete Avatars bestaan louter op basis van een geldwaarde die ergens genoemd wordt. Er zijn al zoveel foute getallen in omloop.

Vandaag ook weer een goed voorbeeld: Voyager Old School wordt aangeboden met de opmerking dat er slechts 500 van gemaakt zijn. De meeste bronnen spreken echter van 700, en als je naar serial registries kijkt lijkt dit te kloppen. Echter is er eentje opgedoken met serial 820 dus blijkbaar zijn ze toch doorgegaan naar meer dan 700, dus tot 1000 ofzo? Dat gezegd zijnde is het nog steeds niet bepaald een hypercourante synth, of het er nu 500, 700, 820, of 1000 zijn.

en, op welke betouwbare site staat dat, van die 4 miljoen?

( ik geloof er geen reet van, ze hadden voldoende ervaring met het ontwerpen van synths om zo´n ding biinnen een week uit de mouw te schudden.)

:peukie:

Het enige wat me ivm de Avatar een beetje een uitdaging lijkt als je de Voyager al hebt gemaakt, is de hex pickup en verwerking ervan. Maar of ze daar nu miljoenen in verbrand hebben...

Ik heb er geen zak verstand van, maar is dat niet gewoon een envelope follower a la de Korg MS serie ?

Mooi he dat gelul over het produceren van synths.

Wat ik overigens denk is dat op Synthforum zo veel kennis van allerhande aard beschikbaar is, dat het in potentie mogelijk moet zijn een eigen SF synth te ontwikkelen en op de markt te zetten.
Grootste hobbel zou m.i. nog zijn: het 'coöperatieve' gehalte/poolse landdag taferelen/poldercultuur over rode of zwarte knopjes, één/twee envelopes,, wel/geen blote tieten in de synth ads etc.
Maar de kennis zou er moeten zijn, alleen al vanwege de aantallen leden hier, plus je hebt ook meteen een afzetmarktje zou je zeggen.

4 mln is niet zo'n raar bedrag voor de ontwikkeling van een synth hoor.
Loonkosten, onderzoekskosten, reclame en promotie, inkoop van onderdelen, fabricage en assemblage, transportkosten, gebouwen etc. etc. 4 mln. is zo op ;)

Geen idee of het bedrag klopt daarentegen :D

dat soort kosten komen natuurlijk pas na het ontwerpen...

ik heb in mijn eentje een paar weken nodig om een nieuwe synth te ontwikkelen, dus waarom zouden zij daar langer over doen?

:peukie:

Klopt maar productie was toch ook al begonnen en voor zover ik me kan herinneren (uit bovengenoemd artikel) hadden ze flink ingezet op de Avatar maar werd het een flop en verkocht totaal niet goed. Denk dat heel het productieproces al behoorlijk op gang was gekomen en er dus al flink wat kosten waren gemaakt.
Tel dit op bij een bedrijf dat al 10 jaar bestaat en flink wat synths heeft gemaakt dan denk ik dat vaste kosten van het bedrijf niet mis waren.

Al met al weet ik natuurlijk niet of hetgeen ik zeg waar is, maar plausibel is het zeker.

En uiteraard kan J.baars dat alleen een stuk sneller ;) Maar toen was er nog niet zo veel basiskennis vrijelijk beschikbaar op het www en waren veel dingen nog niet ontwikkeld en uitgevonden dus was het nog een klein beetje pionierswerk

Het lijkt me dat de Odyssey toch meer ontwikkelwerk heeft gevergd dan van de Odyssey de Avatar maken.

Back