Onderscheid analoog van digitaal ;) Succes

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Haha yes! Lekker trillen, wou even kijken tot hoever ik kon gaan. Heb em nog niet door de speakers gehoord.

Ik begrijp niet goed wat nou de bedoeling is? Uit een dichtgesmeerde mix proberen te achterhalen welke elementen er analoog zijn?

Dat is, met alle respect, een stom spelletje. Ik zou persoonlijk mijn hand zelfs niet in het vuur willen steken dat ik blind het verschil zou kunnen horen tussen een uitgewerkte track met een echte vintage, en eentje met een plugin.

Het siginificante verschil van analoog is wat mij betreft de interactie die je met het apparaat hebt terwijl je hem bespeelt. Het maakt het, voor mij, makkelijker en sneller om de juiste sound (en muziek) te vinden.

mjah..

Laatst gewijzigd:
Mijn sub is spontaan de straat op gewandeld geloof ik ;)

ik kon het niet lang genoeg luisteren helaas
was het analoog of digitaal?

is het verhaal in deze dat digitaal niet zo laag kan?.

Zou je muziek niet eerder opdelen in mooi, of niet mooi? Hoe de klank gemaakt wordt, boeit toch minder dan het resultaat? Misschien is een sample van een slag van een tang op een varken misschien wel net wat het muziekstuk nodig heeft...

Jammer dat die rapper niet wat rapper kon beginnen.. daardoor heb ik hem niet uit geluisterd... en ik vond die Berdien Stenberg met haar dwarse fluit ook niet kunnen trouwens...

Edit: O ja.. je wilt natuurlijk nog een antwoord op de vraag.. ik vond em een beetje vaag maar wel lekker trillen.. en aan de SC te horen best wel digitaal :P

Luister ook eens naar deze track.. succes :D

https://soundcloud.com/kayfaraday/puritybrkr

Sinds het bestaan van Berdien Stenberg is er ook een algeheel verbod op fluiten op alle podia uitgeroepen. :)

Maar als ik de bliepjes van topicstarter hoor, denk ik dat hij wel wat belangrijkere vraagstukken heeft dan of die bliepjes analoog of digitaal zijn. Een lesje over muziek, punniken, of schilderen op nummer, zou de kern van de vraag alvast kunnen weghalen: waarom zou je je zorgen maken over hoe de klank is gemaakt, als je eerst nog moet leren wat muziek is?

:D
Als je ergens op je muzikale pad dit soort shit maakt is aan het eind je discografie misschien wel interessanter dan wanneer je met je s30 kwijlcovers voor bejaarden in hotellobbies zit te spelen.... dat dan weer wel

Mag rocken in een feesttent ook? Ik denk niet dat bejaarden in een hotellobby zitten te wachten op levendige muziek.
Als ik bliepjes wil maken, start ik mijn pc wel op met de geheugenkaarten eruit... ;)

Ik zou gewoon nog een joint opsteken als ik jou was. Je weet duidelijk niet wat je hier aan het doen bent :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back