Onderscheid analoog van digitaal ;) Succes

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ah daar was het van haha. Ik denk waar ken ik die naam toch van. Ome Henk, Jesus dat is cassettebandjes tijd. My first Sony!

Ben van mening, zonder de sample te hebben gehoord, dat het materiaal wat je beschouwd nógal van belang is in analoog / digitaal discussie.

Heb 't al eens eerder gezegd, een kale zaagtand vers van de pers gaan vergelijken uit een digi of ana bak waar niks mee gebeurd qua speelstyle.. is als het verschil tussen blauwen en bruinen proberen te zien bij schemerlicht, het zelfde geldt misschien ook wel voor een (over)volle mix. Wat wilt deze test nu eigenlijk uitwijzen? Dat digitaal goed is te verstoppen? Of dat het bereik in analoog groter is, anders gezegd meer vergevingsgezind? Of dat degene die het gemaakt heeft het wel óf niet voor elkaar heeft gekregen een succes met digitaal te boeken? (ik begrijp dan de clue mss niet)

In eerdere topics zijn tientallen pagina's gewijd aan het uberhaupt kunnen beschrijven, wanneer iets dan analoog klinkt ; en waarom dan, en hoe kunstel je dat?

Daar kwamen echt veel zaken naar voren, zaken die helaas vaak niet meer naar voren komen bij topics als deze. Ik wil hiermee zeggen, dat als je echt goed wilt horen of iets met een analoog apparaat is gemaakt + opgenomen + bewerkt + nagemixed + gemastered.. dat er dan wel iets moet gebeuren waarbij "het analoge subject" op op de staart wordt getrapt. Zo vaak van die testen, dan hoor je simpele golfvormen waarbij er vrij weinig gebeurd.. ik vind dat raddraaierij

Als je met een ferrari met 5 km/u door een smal straatje rijdt, merk je nog niks van de ferrari.. hoogstens de stugge schokdempers.. dat kan een lelijk eendje ook en mss nog wel comfortabeler ook. Het gaat erom, wat als het erop aankomt.. in volle actie, dan openbaart zich het analoge pas ; dan weet je dat je onmiskenbaar in een ferrari rijdt.

Laatst gewijzigd:
Ik heb dat maar gewoon gezegt omdat ik vond dat de JV door de Sherman, analoog begon te lijken.

Ik vind het altijd een leuk gesprek, meer niet. Ik had er geen bedoelingen mee, misschien om interesse te wekken.

Waarom zouden mensen die blowen niet weten wat ze doen ?
Omdat alles wat ie in de topic zei bij mij meer vragen dan antwoorden opleverde :D

Wil je nou kijken hoe laag je kan of wilde hij de draak steken met een analoog / digitaal discussie?

Verder liep ik vooral tof te doen hoor. Ben net weer 10 dagen gestopt dus ik loop de anti blower uit te hangen ;)

Als je met een ferrari met 5 km/u door een smal straatje rijdt, merk je nog niks van de ferrari.. hoogstens de stugge schokdempers.. dat kan een lelijk eendje ook en mss nog wel comfortabeler ook. Het gaat erom, wat als het erop aankomt.. in volle actie, dan openbaart zich het analoge pas ; dan weet je dat je onmiskenbaar in een ferrari rijdt.

Niet om jouw vergelijking helemaal om zeep te helpen, maar om digitaal een lelijk eendje te noemen en analoog een Ferrari raakt natuurlijk kant, nog wal. Daarnaast heb ik zelf zowel een Ferrari 360 (grotendeels analoog), een Porsche 911 (997 MKII, moderner en wat meer elektronica) en een BMW M3 (E92,moderner en wat meer elektronica) over de Nordschleife (oude Nurburgring en onder de kenners het meest spectaculaire circuit ter wereld) mogen jagen (op zeer hoge snelheden) en ik kan je vertellen: de Ferrari was het minst leuk (en minst snel) van alledrie. Stapvoets op weg naar de start wel de meeste bekijks, dat wel, maar voor de volle actie verkies ik toch liever wat anders.

Verder liep ik vooral tof te doen hoor. Ben net weer 10 dagen gestopt dus ik loop de anti blower uit te hangen ;)

Hm, ah ben je op die toer. Ik snap dat nooit, als mensen "stoppen" met iets, is het ineens ketters.. Zelfde als met "normaal roken".

Hm, ah ben je op die toer. Ik snap dat nooit, als mensen "stoppen" met iets, is het ineens ketters.. Zelfde als met "normaal roken".

Dat is projectie van hun eigen onzekerheid. Diep van binnen nog steeds willen roken/blowen, dus vooral bezig zichzelf te (her-)overtuigen van de redenen om te stoppen. Ik kan het goed begrijpen, maar niet waarderen.

Nah, MadR is gewoon zalig aan het gallen. Tegenwoordig noemen ze dat Trollen geloof ik. I love it.

www.soundcloud.com/cases-1/filter-test-vinyl
www.soundcloud.com/cases-1/KlingKlang

Heerlijk die Sherman! Lekker aan de eq draaien tijdens record haha.

Moest dit wezen

https://soundcloud.com/cases-1/filter-test-vinyl

https://soundcloud.com/cases-1/klingklang

Nah, MadR is gewoon zalig aan het gallen. Tegenwoordig noemen ze dat Trollen geloof ik. I love it.
Idd. Deze tread verdient dat ook :D

En ik wil idd graag blowen. Ga ik ook wel weer doen. Maar nu even niet want als je een beetje oplet zie je hoe strak mijn hoofd werkt hier.

Verder heb ik niks tegen blowers. 1 van de betere drugs out there. Maar ik wil stappen maken in het leven en zonder is voor mij op sommige momenten echt hemels

Zo en nu mogen de mensen die onzeker willen doen daar weer mee doorgaan :D

Heeft iemand een goedkope USB audio-interface te koop? Ik heb mijn Boss BR-532 iets te vroeg weggedaan. Dan kan ik stukjes Yamaha S30 plaatsen, waar een Roland Juno-60 het schaamrood op zijn kaken zou krijgen.

JE denkt het gaat over trollen, laat ik aan komen kakken met een leuk verhaal?

Heeft iemand een goedkope USB audio-interface te koop? Ik heb mijn Boss BR-532 iets te vroeg weggedaan. Dan kan ik stukjes Yamaha S30 plaatsen, waar een Roland Juno-60 het schaamrood op zijn kaken zou krijgen.

rollend over de vloer van het lachen..net zo als of een r8 net zo breed en dik klinkt als een tr-808.

Niet om jouw vergelijking helemaal om zeep te helpen, maar om digitaal een lelijk eendje te noemen en analoog een Ferrari raakt natuurlijk kant, nog wal. Daarnaast heb ik zelf zowel een Ferrari 360 (grotendeels analoog), een Porsche 911 (997 MKII, moderner en wat meer elektronica) en een BMW M3 (E92,moderner en wat meer elektronica) over de Nordschleife (oude Nurburgring en onder de kenners het meest spectaculaire circuit ter wereld) mogen jagen (op zeer hoge snelheden) en ik kan je vertellen: de Ferrari was het minst leuk (en minst snel) van alledrie. Stapvoets op weg naar de start wel de meeste bekijks, dat wel, maar voor de volle actie verkies ik toch liever wat anders.
Sorry dat je me vergelijking dan niet begrijpt en aan het punt volledig voorbij gaat.

Het is in deze de bedoeling van de vergelijking, dat je hem niet concretiseert en/of uit de context haalt waarin die geplaatst is :okdan: het punt is/was, dat als je het een met het ander wilt vergelijken dat je niet verdoezeld door -in mijn ferrari geval- bijv heel zachtjes te gaan rijden. Geloof je verder gelijk vwb de echte ervaringen met die autos, dat zal ongetwijfeld. Mss ben ik wel beetje ana-digi-discussie moe.. dat zal het wel zijn.. mss maar niet meer op reageren dan.

rollend over de vloer van het lachen..net zo als of een r8 net zo breed en dik klinkt als een tr-808.

Een Juno-60 heeft zes beperkte oscillators. De S30 heeft 64 uitgebreide, die je ook nog eens kunt stapelen. Vergeet ook de ingebouwde effectprocessor niet. Je gaat versteld staan van wat je met de digitale revolutie kunt maken... ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back