Zoek software sequencer zoals Seq-303

Alterex

overdreven/overdrive
Hai,

Ik zoek een software sequencer zoals seq-303. Je vraagt je vast af waarom als ik Seq-303 al ken. Nou - die doet het dus bij mij niet - ligt het misschien aan xp? Ik wil graag strakke basslijnen opnemen met slides en accents. OrionPro en Fruityloops laten het af weten - zijn er andere alternatieven?

Ik hoor het graag,

Alvast bedankt,

Matthys

Haai,

Heb je 't over dit ding?

img_303_mainui.gif

http://www.sonicspot.com/seq303/seq303.html

Want dan kan ik me niet voorstellen dat Fruity daar niet tegen op kan... waarom legt Fruity 't af? Maar okidoki, sequencers zijn er zat. De bekendste (maar ook de duurste) zijn:

Cubase
Logic
Sonar

Gebruik ook de zoekfunctie maar eens.

HW

Laatst gewijzigd:
Hoezo afweten??

Hoezo afweten??

Je vraagt om goede sequence software. Waarom laat fruity het afweten?? Het pakket waar jij het over hebt is (vind ik) met name beperkt, maar wel redelijk makkelijk in gebruik. Als je het mij vraagt heet Cubase SX de voorkeur. Het is even studeren maar je hebt dan wel een seqeuncer die zowel veel kan en waar de meest uiteenlopende plugin's voor te krijgen zijn, dus ook dat basloopje waar jij gek van bent.

Groeten.

Attachments

• rocket-s.jpg
    rocket-s.jpg
    10,2 KB · Bekeken: 114
Mmm, volgens mij is een stepsequencer zoals de Seq303 juist ideaal om in combinatie te gebruiken met Cubase, Logic, etc. Een stepsequencer is namelijk bedoeld voor hele andere toepassingen dan een 'traditionele' sequencer, omdat je door de aparte werkwijze vaak op hele aparte dingen uitkomt.

Er is al een een keer een thread geweest over alternatieven voor Seq303, volgens mij was de conclusie dat er niet echt een direct alternatief is. Vreemd eigenlijk, want een programa als Seq303 zou toch niet zo heel complex moeten zijn om te programmeren (vergis ik me vast in hoor... dat roep ik op mijn werk ook altijd en valt vaak toch tegen :) ).

Ik doelde op deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=12084&highlight=seq303... de zoek mogelijkheid is best een aanrader soms hoor :L

Anyway, succes

Hai,

Ik heb in fruityloops nog niet kunnen vinden waar je: accents, slides en gatetime/notecut kan instellen. Ieder geval niet te gelijk - in midi out modus. Verder ontbreekt naar mijn idee ook het per noot instellen van param's (cutoff/reso e.d.). Misschien zie ik iets over het hoofd?

Bye,

Matthys

Re: Zoek software sequencer zoals Seq-303

Origineel geplaatst door Alterex
Hai,

Ik zoek een software sequencer zoals seq-303. Je vraagt je vast af waarom als ik Seq-303 al ken. Nou - die doet het dus bij mij niet - ligt het misschien aan xp? Ik wil graag strakke basslijnen opnemen met slides en accents. OrionPro en Fruityloops laten het af weten - zijn er andere alternatieven?

Ik hoor het graag,

Alvast bedankt,

Matthys

Seq303 doet het PERFECT onder XP.
En verklaar "hij doet ut niet".

R.

Re: Re: Zoek software sequencer zoals Seq-303

Re: Re: Zoek software sequencer zoals Seq-303

Origineel geplaatst door funxiun
Seq303 doet het PERFECT onder XP.
En verklaar "hij doet ut niet".R.

Maar vergeet niet dat hij niet meer te registreren is (TechnoToys is met alle softwareontwikkelingen gestopt, zie www.technotoys.com). Volgens mij werkt de shareware versie van Seq303 maar voor een beperkte tijd, weet dat niet 100% zeker.

Origineel geplaatst door Sycorax
Heeft er iemand die demo van Seq303 op zijn HD staan? Ik kan hem nergens meer downloaden...

Geef even de zoekopdracht "Seq303" in Soulseek

Origineel geplaatst door Alterex
Ik heb in fruityloops nog niet kunnen vinden waar je: accents, slides en gatetime/notecut kan instellen. Ieder geval niet te gelijk - in midi out modus. Verder ontbreekt naar mijn idee ook het per noot instellen van param's (cutoff/reso e.d.). Misschien zie ik iets over het hoofd?

Kan allemaal met Fruity (althans: met de laatste versie iig wel) - lees de handleiding maar eens grondig door :D

HW

Ok - ik heb we wat beter verdiept op aanraden van HanzZz.. en de note properties in pianoroll modus zijn erg handig voor gate time - en het vreemde ski-schans-icoontje bleek de slide te zijn ;-). Midi-out params zijn realtime op te nemen en dat is al voldoende voor me - Fruity laat het dus niet afweten ofwel Fruit is een strakke midi out sequencer!

Bye,

Back