wat te doen als je apperatuur stuk is

matrixxx

Ouwe rot
waarom deze draad

het gebeurd altijd op een rot moment en je synth begeeft het of een ander soort instrument wat in je studio staat en wat dan
het liefst wil je dat je apparaat zo snel mogenlijk gemaakt word en het liefst zo goedkoop mogenlijk
maar waar gaan we dat dan doen

ik zie de laatste jaren steeds vaken dat mensen geen raad weten waar ze hun apperaat naar toe moeten brengen en wandelen de eerste beste muziek winkel en bieden hun apperaat ter reperatie aan en daar zitten hoge onderzoeks en reperatie kosten aan en vaak ook nog zonder resultaat. zonde van het geld en dat lijkt mij niet de bedoeling voor de muziekant

ik adviseer iedereen die zo'n probleem heeft een bericht te plaatsen hier op het forum en ik vraag ook de prof reperateurs op het forum deze mensen te helpen zodat ze een beter inzicht krijgen waar ze hun spullen naar toe kunnen brengen en als het apperaat nog wel te maken is
ik weet zeker dat er altijd een goed antwoord uitkomt voor de mensen met een probleen

ik wil in deze draad geen namen zien van muziek winkels of negatieve berichten over muziek winkels of reperateurs maar juist iemand met een defect apperaat de juiste richting op te wijzen die geen raad weet

is jou apparaat stuk plaats hier onder je bericht of maak een nieuwe draad aan en de antwoorden komen vanzelf wel

ik vraag ook de reperateur die op dit forum zitten hier aan mee te werken

Okay dan, dit is wel een inkopper.

ik heb een demente Linndrum LM-2 staan.
Hij vergeet zijn patterns de hele tijd.
Precies de goeie batterijen zitten erin, en hij heeft lang staan opladen, maar nog steeds is hij erg vergeet8ig.

Op een vergeten pattern geeft de click output gewoon een digitale piep.

Ik weet niet waar ik ermee heen kan. Ik heb hem maar te koop aangeboden op interface.nl. Wie weet is het euvel zo verholpen, maar mijn technische kennis over onder-de-motorkap zaken gaat niet erg ver.

Origineel geplaatst door dob
Okay dan, dit is wel een inkopper.

ik heb een demente Linndrum LM-2 staan.
Hij vergeet zijn patterns de hele tijd.
Precies de goeie batterijen zitten erin, en hij heeft lang staan opladen, maar nog steeds is hij erg vergeet8ig.

Op een vergeten pattern geeft de click output gewoon een digitale piep.

Ik weet niet waar ik ermee heen kan. Ik heb hem maar te koop aangeboden op interface.nl. Wie weet is het euvel zo verholpen, maar mijn technische kennis over onder-de-motorkap zaken gaat niet erg ver.

het kan iets klein zijn bv een battarij die leeg is maar ook kan er een geheugen chip stuk zijn die als buffer word gebruikt

Origineel geplaatst door 6 trak
boing BOEMTSJAK tzong! is toch de aangewezen persoon in deze?

vind ik ook maar ik zal hem af en toe een handje helpen anders staat zijn hele huis zo vol met synths

de nasi is trouwens altijd goed te eten bij hem:W

maar sainterik kan ook wel wat synths repareren denk ik

Waar ik al een tijd last van heb is een brom die uit mijn Mackie mixer komt. Na een controle in de winkel heb ik het nog steeds, en in de winkel zeiden ze dat er niks mis is met m'n mixer. Ik heb hem al op verschillende stopcontacten aangesloten, ook in verschillende kamers, maar overal heb ik het zelfde probleem. Volgens mij komt dit wel vaker voor, maar de brom ontstaat als ik een plug aangesloten heb op kanaal drie, en dan hoor ik de brom dus terug in m'n opnames. Het maakt voor dit probleem niet uit of het andere eind van de kabel ergens anders op aangesloten is, maar als dat zo is dan is de brom wel wat harder.

Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

Het is een analoge mixer trouwens.

Bedankt

brom is lastig ik neem aan dat je verschillende kabels heb geprobeerd , in je mixer zitten lipjes die op de kop en ring van je mono stekker drukken mischien is deze een beetje versbogen probeer eens een beetje te twisten . wil dit niet kan het zijn dat de ijzeren omhulsul van je jack contact heeft met de massa van de kabel .

anders kun je ook voor dat kanaal een balanced jack te proberen mischien dat het dan wel goed is

Origineel geplaatst door matrixxx
het kan iets klein zijn bv een battarij die leeg is maar ook kan er een geheugen chip stuk zijn die als buffer word gebruikt

De batterijen zijn het niet; er zitten precies de goeie in, en ik heb hem 2 dagen laten aanstaan om ze op te laden... half uurtje uitgezet, weer aan en weg patterns!

Boemtjak?? Zal hem eens pb'en.

en als je een mooie zus heb kan het soms gratis

Bedankt Mischa, ik heb voor de gein nog eens een andere kabel geprobeerd, en nu lijk ik er geen last meer van te hebben.

Het onderste Data wieltje van m'n W 30 is lam gedraaid , paar jaar geleden had ik precies hetzelfde
met een ander exemplaar die ik later heb verpatst.
En het display-tje is dof geworden.Weet iemand wat ?Alvast bedankt . . .

Origineel geplaatst door Tony Veganza
Het onderste Data wieltje van m'n W 30 is lam gedraaid , paar jaar geleden had ik precies hetzelfde
met een ander exemplaar die ik later heb verpatst.
En het display-tje is dof geworden.Weet iemand wat ?Alvast bedankt . . .

Het datawheel is van binnen waarschijnlijk vuil. Probeer 'm eens schoon te maken en waarschijnlijk zal ie 't daarna weer beter doen.

De achtergrondverlichting van je display is aan vervanging toe. Met een nieuw EL-folietje blaas je er weer nieuw leven in.

Back