JV1010 patches

JeeWee

Nieuwkomer
Nieuwsgierig naar de skills van de JV1010 heb ik vandaag Sounddiver op een Microsoft Surface (Windows 8 aan de praat gekregen. Mijn vraag: heeft het zin om te gaan tweeken of wordt het niet beter dan de standaard meegeleverde patches ? Om maar eens wat te noemen: hoe ga ik een betere piano maken ?

Het is dezelfde engine als die van een JV-1080. Daarmee kun je best wel leuke dingen maken, alhoewel je er wel enige moeite in zult moeten steken. Qua pianoklank ben je natuurlijk afhankelijk van de waveforms die je daarvoor ter beschikking hebt. De meest simpele manier van tweaken is de waveform te veranderen bij de diverse presets.

Als het daarom gaat zou ik naar een SR-JV80-03 gaan zoeken voor in je JV1010. Verder is het inderdaad een JV1080 dus daar kun je nogsteeds prima sounds mee maken. Is toch nogsteeds de basis van de huidige lijn ook al klinken die iets meer fancy, karakter is grotendeels hetzelfde.

Bedankt voor de reacties. Klinkt al hoopvol ! Ga er iig mee aan de slag.
Ik heb ooit op aanraden van Steven Kruyswijk al een SR-JV80-04 gekocht vanwege de pads.

In november ga ik met mijn bandje naar Thailand en wil dan zo compact mogelijk zijn zonder pc of mac. Vandaar de JV1010. Als daar een fatsoenlijke piano uit komt ga ik verder kijken naar pads, orgeltjes en epiano's die ik nodig heb. (ik zag in de gauwigheid in de waves al de drie basis e-piano's van de MKS-20 voorbij komen. Daar wordt ik blij van ! Hoef ik alleen nog maar de chorus na te bouwen.....)
Voor de orgeltjes neem ik dan ook nog een Neo ventilator mee.

@Manu: geboren van Os ? Zo ja, dan blijf ik je ook overal tegenkomen :) Doe je de Janussen de groeten van mij ?

Jazekers, en je krijgt de groeten terug! Ze zijn nogsteeds blij hier en doen goed hun werk:D
JV-1010 werkt goed hoor, padjes genoeg die je kunt maken. Handige basis bak

Je moet een kijken bij de XP-A (Session expantion) bank, 001, 002, 003 hier vind je de betere piano. in deze bank vind je ook nog een paar leuke pads XP-A 188 en verder

Op je SR-JV80-04, patch 214 (en verder) vind je een aardige full Hammond die met slow en fast leslie is gesampled. werkt met het mod wheel.

Je kunt er veel meer analoge synth geluiden uithalen als je aan de slag gaat met basis golfvormen en de filters.

Een quick win is experimenteren met de effecten, die zijn vaak een beetje over-done. Vaak kan je beter met minder effect spelen. Maak versies die lekker klinken als je met de band speelt

Trouwens, een aantal keer heb ik gelezen op internet dat de piano patches uit de Session expansion (ingebouwd in de JV-1010) de beste moeten zijn uit de SR-JV80 serie. Beter dan die van de losse piano expansion. Het zijn echter maar meningen natuurlijk en je zult even met je bandgenoten moeten beluisteren wat wel/niet passend klinkt voor de tracks die jullie spelen.

Back