Gis_060_Rock

GentleG

Virtueel lid
Mijn eerste muziekdraad in jaren.

Alle commentaar welkom :)

Attachments

• Gis_060_Rock.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 76
Allereerst, gaaf om ook iets van je horen buiten de Contest van 2011 om :D.

Mooie track met een paar keuzes die ik onverwacht vind. Globaal vind ik de opbouw zeer geslaagd. Je werkt vanuit een bijna verlegen intro toe naar een eerste energiek moment, dan rust en dan een tweede moment en weer terug naar af. Niet briljant, maar gewoon geslaagd. Dit is wat ik zou verwachten van een track die niet in een of andere mix wordt gedraaid. Maar dan, in het eerste deel maak je twee rondjes met je progressies (die overigens heel mooi zijn op momenten). Mijn probleem is dat die rondjes zo groot zijn dat ze niet meer als thema werken. Ik denk dat je track iets sterker wordt als je niet direct met die rondjes begint, maar eerst twee keer 16 maten doet van dat rondje. Dan geef je de luisteraar de tijd om in de track te komen. Nu is het vanuit dat intro meteen de diepte in. Je zou dan bij die tweede keer 16 maten je drumtrack wat sterker kunnen maken met die OH's.

Wat ik heel gaaf vond en onverwacht, was het ritme. Ik zat al mee te tellen met die hihat, en toen kwamen de triolen (of 6/8e, whatever :)). Top! :okdan:

En die gitaren zijn ook gewoon mooi, hoewel ik had gehoopt dat het slaggitaartje op links aan het eind van de track even een variatie op het ritme zou gaan spelen.

Let wel, dit zijn details. De sfeer is uitstekend en je hebt een voor mij toch verrassende track gebouwd. Complimenten!

1000x :halleluja

Mijn maand is weer goed :)

Ik zal ook zeker proberen eens wat te stoeien met alle opmerkingen,
voor zover mijn capaciteit dat toelaat natuurlijk :)

Back