Brokenbeats track: Crossmarks

hehehehe ...

hehehehe ...

leuk man !! afrobeats !!

ik zie weinig broken beat mensen op dit forum
dus dat geeft je al 1 extra punt

opmerking :

van mij mag het een stuk meer organisch
luister naar Agnet K - feed the cat en luister goed naar de melodieen en hoe deze samen met de basslijn en beats 1 geheel vormen
reverb mag wat minder .. de beats staan nou te veel op de voorgrond en de rest zit te ver naar achter .. om het effe zo te zeggen

luister ook naar victer duplaix, kaidi tatum, Somatik, dego enzow

voor de rest hoor ik ook heerlijke carl craig achtige akkorden .. leuk maar misschien iets te techno
maar dat is mijn smaak ... het heeft soul maar niet nog niet de warmte zoals de huidige broken beat mannen

voor de rest vooral doorgaan !!!
goed begin !

Tering,, tegen de tijd dat ik hier kwam en de track had gedownload,, heb ik al 3 popups weg moeten klikken. maargoed, jouw track:

De drums klinken goed, de mix opzich ook wel. ALleen zit dat gesampelde akkoordje, teveel in het hoge frequentie gebied om een beetje warmte toe te voegen.

De ritmes zijn hoe je ze nu gesequenced hebt erg houterig. Het lijkt idd een beetje ragga omdat de nadruk ligt op de 2/4 tel. Je zal echt harder moeten werken en beter moeten luisteren naar andere muziek om de ritmes echt goed te integreren met de muziek.

De akkoordjes, of samples hoe je ze speelt, zijn allemaal 1 akkoord op deze manier kan je onmogelijk die jazzy warme feel creeren die de muziek interessant maakt.

Ik maak zelf ook muziek die een beetje in die stijl is, en ik weet dat het moeilijk is, je bent zeker op de weg.

Er mag wel een omwenteling worden toegevoegd. Vindt em nu niet zo spannend. Het gaat maar een beetje door, hoor wel wat kleine variaties, maar die zijn een beetje te minimaal. En de beat mag er wel wat eerder inkomen.
Ik vindt die snares niet zo mooi geprogrammeerd. De bas hoor ik amper. En inderaad zoals bovenstaande gast :) al zei,
mag het best wat warmer klinken.

"wie het beter weet, toont men den reet"

volgens mij als je die beats wat platter compresst en een rollende shaker erop zet gaat die beat iets met flowen...of een nuance achter de snare oid.
maar dat zou je even moeten uitproberen.

:)

Boba & Madr;

Ik vind zelf ook dat het organischer mag klinken en dat is ook iets waar ik zeker bij deze track zal proberen nog wat extra's mee te doen. Wat ik niet gaan doen in tegenstelling tot de meeste brokenbeats gasten is een fender rhodes gebruiken, want dat apparaat word nu al TE veel gebruikt in de meeste brokenbeats tracks. Voorbeelden van brokenbeats tracks die ik erg mooi vind zijn dingen van Bugz in the attic & seji.

Ik denk dat het ook scheelt als ik ander drumsounds gebruik, want bij deze track heb ik gebruik gemaakt van vrij "harde" drumsounds, en dat zorgt er ook al snel voor dat een track "statisch" klinkt.

Maar die namen die je me gaf Madr ken ik niet allemaal dus ik zal google er eens op los gooien.

Thanx ;) :biertje: :okdan:

Origineel geplaatst door C-Code
Boba & Madr;

Ik vind zelf ook dat het organischer mag klinken en dat is ook iets waar ik zeker bij deze track zal proberen nog wat extra's mee te doen. Wat ik niet gaan doen in tegenstelling tot de meeste brokenbeats gasten is een fender rhodes gebruiken, want dat apparaat word nu al TE veel gebruikt in de meeste brokenbeats tracks. Voorbeelden van brokenbeats tracks die ik erg mooi vind zijn dingen van Bugz in the attic & seji.

Ik denk dat het ook scheelt als ik ander drumsounds gebruik, want bij deze track heb ik gebruik gemaakt van vrij "harde" drumsounds, en dat zorgt er ook al snel voor dat een track "statisch" klinkt.

Maar die namen die je me gaf Madr ken ik niet allemaal dus ik zal google er eens op los gooien.

Thanx ;) :biertje: :okdan:
ik zie dat ik een typefoutje heb gemaakt
het is natuurlijk agent K
geen agnet natuurlijk !

en rhodes hoef je niet te gebruiken hoor
er zijn meer synths e.d. die warmte produceren

Re: Brokenbeats track: Crossmarks

Origineel geplaatst door C-Code
Hallo mensen;

Dit is een trackje dat ik onlangs heb gemaakt, en in een stijl waar ik de komende tijd meer mee ga doen:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/crossmarks.mp3

Luister en vertel me wat je er van vind, alle commentaar is welkom

:okdan:

Erg goed gedaan hoor.
Alleen vind ik wel opbouw vrij lang duren in verhouding van de lengte van het nummer.
Maar hij is wel mooi!
goed gedaan.:okdan:

Die rhodes wordt idd erg veel gebruikt ja, maar de rhodes zorgt niet zo zeer voor de warmte, maar de akkoorden.
Ik merk dat het best lastig is om zonder die rhodes muziek te maken die een nu-jazz vibe heeft omdat die rhodes zeg maar de balans tussen electronisch en akkoestisch mooi opvult.

luister ook eens naar nubian mindz

Back