electribe ea en er

dcdent

Serious beatfucker
hallo, ik heb mij deze week een electribe er & ea aangeschaft, en zou nu enkele schema's willen voor hoe je je knoppen moet zetten om goede geluiden te hebben. heeft iemand ergens een website of een document staan met zo'n schema's? bedankt

Dan moet je aan de knoppen draaien :eureka: (tsjee wat ben ik toch inventief !)

Rare vraag maar waarom koop je een ER-1 en een EA-1 als je niet weet hoe je een geluid moet maken ?
Ga gewoon aan wat knoppen draaien en luister wat ze met het geluid doen en ga daarmee verder al spelende leert men..
Dat is het mooie aan synthesizers knoppen draaien !

hoi en welkom hier. In de handleiding bij de EA en de ER staan achterin een aantal suggesties voor instellingen. Die zou je als startpunt kunnen gebruiken. Daarnaast zitten die dingetjes volgepakt met patches die je ook prima als inspiratie of startpunt kunt gebruiken om de tribes een beetje te leren kennen. De Original Value led is daarbij een handig hulpmiddeltje om in de gaten te krijgen hoe geluiden zijn geprogrammeerd. Verder is het gewoon een kweste van experimenteren veel uitproberen dus.

@Kevin: Niet zo vreemd toch? Misschien is het de eerste apparatuur die hij heeft en ik weet niet hoe het zat bij jouw eerste synth maar bij mij was het zo dat ik eerst een synth aanschafte en pas daarna door begon te krijgen hoe je een geluid moest maken.

De Tribes zijn mooie en simpele bakje (en niet alleen om mee te beginnen). Succes

Ik heb zelf ook de ER-1 gehad en als ik me het goed herinner staan er voorbeelden in de handleiding idd

Hier een link naar de Korg pagina met verschillende downloads ook de handleiding!

Hier een directe link naar de handleiding ER-1 Manual
en hier een link naar een ''easy start manual'' Easy Start

Als je er nu nog niet uitkomt weet ik het ook niet meer ...
Maar als je zelf ook ff had gezocht had je het makkelijk zelf gevonden zo moeijlijk was het niet :D
Moet er wel wat moeite voor willen doen natuurlijk ;)

he die nieuweling zo onheus behandelen... weeral belgenhaat 8o)

maar gelijk heb je, draaien met die knoppen. De ea-1 was ook mijn eerste synth...

Origineel geplaatst door Hazes

@Kevin: Niet zo vreemd toch? Misschien is het de eerste apparatuur die hij heeft en ik weet niet hoe het zat bij jouw eerste synth maar bij mij was het zo dat ik eerst een synth aanschafte en pas daarna door begon te krijgen hoe je een geluid moest maken.

Dat weet ik Hazes dat zou kunnen maar je moet eerst proberen en klooien voordat je gaat gillen vind ik dan leer je het beste...
Mijn eerste synth was een Juno 106 zonder manual (en had toen geen internet) en die heb ik ook zelf moeten ontdekken ik vind dat jer best wat moeite voor mag doen.
Straks heb je van die vragen van ''ik heb nu een JP8000 en een sampler en hoe maak ik nu een superhit ??''
Of van'' ik heb alle MIDI goed aangesloten maar hoe kan ik nu audio opnemen ?''
Dit zijn vragen die makkelijk in een magazine op te zoeken zijn of in de manual...Het is altijd makkelijk om het voorgeschoteld te krijgen maar als je je er echt voor interesseerd mag je best wel wat zelfstudie verrichten.
Begrijp me beide niet verkeerd maar soms ligt het antwoord recht voor je neus maar sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is (of dit luiheid of onwetendheid is weet ik niet)
Maar als je geen manual hebt kijk je toch ff op de Korgsite voor een manual ? Maar goed heb nu vriendelijk een deeplink geplaatst naar de PDF Manual van de ER-1 ;)

Ennuh D-Strukt veel plezier met de ER-1 is een leuk bakkie !

Origineel geplaatst door rvooh
he die nieuweling zo onheus behandelen... weeral belgenhaat 8o)

Nou nee hoor zo onheus heb ik hem niet behandeld en Belgenhaat absoluut niet kom zelf uit Tilburg en d'as best dichtbij Belgie 8o)

Maar sorry als het verkeerd overkomt maar zo is het niet bedoeld ik wil alleen maar zeggen dat je er wat meer tijd aan moet besteden ik bedoel je leert het meeste door er mee te spelen presets namaken uit een boekje kan iedereen maar goed dat kan D-Strukt nu :D

Origineel geplaatst door Kevin
Dat weet ik Hazes dat zou kunnen maar je moet eerst proberen en klooien voordat je gaat gillen vind ik dan leer je het beste...

Het is altijd makkelijk om het voorgeschoteld te krijgen maar als je je er echt voor interesseerd mag je best wel wat zelfstudie verrichten.

Begrijp me beide niet verkeerd maar soms ligt het antwoord recht voor je neus maar sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is (of dit luiheid of onwetendheid is weet ik niet)

Misschien ben ik wat te naief als ik er van uitga dat iemand al het een en ander heeft geprobeerd en even een zetje in de goede richting nodig heeft. Maar je hebt gelijk dat sommige dingen wel heel gemakkelijk te achterhalen zijn met een beetje goede wil. Je alles laten voorschotelen door anderen is idd niet de meest sympathieke manier. Ben zelf ook autodidact mbt synths e.d. en heb altijd zelf lang geprobeerd eruit te komen voordat ik anderen om hulp ging vragen.

Back