Videosynthesizers!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

synthiaks

Gepokt en gemazeld
K vond een mooie site over "vintage" video synths. Erg mooi spul:{ Ze verkopen op de site ook
zelfbouwpakketten. Ik ben zelf al een poosje op zoek naar de Atari c240 videomusic:)
Dit is echt gaaf :D

http://www.audiovisualizers.com/toolshak/vsynths.htm

liss2.jpg

re4.jpg

picasso_t.jpg

raster.jpg

Gaaf die dingen.....voor onze eerste clip 8)

gaaf man nooit geweten dat er zoiets is als een video synth :)

vind je vast niet op een rommelmarkt

hey dat is best cool. Wist niet dat er zoiets bestond. Zijn er ook nieuwe video synths te krijgen? (software? En dan niet zo'n Winamp ding natuurlijk, hoewel je daar ook wel leuke dingen mee kan doen, maar dan moet je wel al die code's kennen en volgens mij behoorlijk wiskundig aangelegd zijn omdat het allemaal met formules werkt)
En wat moet zoiets kosten?
Zou wel vet zijn als je een combi video/audio synth had. Dan sluit je er een tv en een versterker op aan en kun je visueel geluid maken of zo :D

Origineel geplaatst door King of Snake
(software? En dan niet zo'n Winamp ding natuurlijk,

Ja, mensen er moet toch ook iets anders zijn dan winamp. Ben zelf ook wel geinteresseerd om met videobeelden aan de gang te gaan. Niemand die iets weet van een software programma om video-art te maken?
Zal zelf ook eens op zoek gaan op google.

Dr is toch zo'n plugin voor max / msp ?

En verder als je op google zocht op "VJ software" kom je ook een hoop leuke dingen tegen.
Een leuk VJ pakketje is resolume (1.5 is nu uit :D)

-C-

Ik zou ook erg graag een module willen hebben die je gewoon op je tv aansluit. Gerwoon iets waar je een audiosignaal in doet zoals de Atari c240. Ik ben echt op zoek naar die vintage effecten die ze o.a in dr.who gebruiken. Er moeten eind jaren 70 volgens mij wel meer kastjes gemaakt zijn als de Atari die niet een fortuin kosten zoals de vsynths op deze site.
Ik vind die Vidium echt da bomb!:D

Origineel geplaatst door chrizz
Ja, mensen er moet toch ook iets anders zijn dan winamp. Ben zelf ook wel geinteresseerd om met videobeelden aan de gang te gaan. Niemand die iets weet van een software programma om video-art te maken?
Zal zelf ook eens op zoek gaan op google.

Adobe After Effects, maar dat is dus niet realtime. Wel onbegrenste mogelijkheden :)

Origineel geplaatst door mono-poly
Wat kan een comodore amiga eigenlijk realtime?

Volgens mij helemaal niks....een Motorola 68EC020 / 14 MHz processor......(in de A1200)

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Volgens mij helemaal niks....een Motorola 68EC020 / 14 MHz processor......(in de A1200)

Volgens mij is er dan een klein demo-scenetje aan je voorbij gegaan... Amiga roeleerde vreselijk eind jaren tachtig tot halverwege jaren negentig op het gebied van realtime beeldeffecten.

Origineel geplaatst door dextron
Volgens mij is er dan een klein demo-scenetje aan je voorbij gegaan... Amiga roeleerde vreselijk eind jaren tachtig tot halverwege jaren negentig op het gebied van realtime beeldeffecten.

Ja, dat klopt.....ik heb me op de Amiga alleen met Soundtracker (die hele oude dus) beziggehouden vanaf het begin dat de A1000 bestond. Ik weet wel dat er ontiegelijk veel demo's gemaakt werden, maar niet dat er ook realtime beeldeffecten mogelijk waren.....maar dat waren dan toch alleen gegenereerde beelden, en geen bewerking van bestaande videobeelden o.i.d. ...?

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Ja, dat klopt.....ik heb me op de Amiga alleen met Soundtracker (die hele oude dus) beziggehouden vanaf het begin dat de A1000 bestond. Ik weet wel dat er ontiegelijk veel demo's gemaakt werden, maar niet dat er ook realtime beeldeffecten mogelijk waren.....maar dat waren dan toch alleen gegenereerde beelden, en geen bewerking van bestaande videobeelden o.i.d. ...?

Ik zie weinig verschil tussen gegenereerde beelden en realtime beeld effecten. De Amiga gebruikte allebei.
En bewerkingen van videobeelden vond ook plaats, neem maar de State of the Art demo van Spaceballs, of Nine Fingers. Realtime bewerking van videobeelden en dat op een A500 met ECS.

Dat de Amiga op 14 mhz liep is vanaf de A1200, daarvoor was het volgens mij 7 Mhz met een 68000, wat lekker belangrijk is daar er ook een blitter in zat op 28 Mhz waar de PC no way aan kon tippen. Maar goed, ik zal geen Amiga promo verhaal afsteken.

om realtime video te bewerken moet het videosignaal geanalyseerd worden, kost heel wat meer powerrrrrrrr

Ow ja.. met realtime bedoel ik niet aan knoppen draaien en dan beelden editen, dat werkt inderdaad niet zo op de amiga, ik bedoelde dat algorithmes on the fly werden uitgerekend en los werden gelaten op beeldmateriaal, controle heb je er echter niet over behalve door middel van de sourcecode.

Hoewel ik weet dat er demo's zijn die input van af de muis of het keyboard toe laten om beelden te manipuleren, maar werkt toch niet zo zoals hier wordt bedoelt. MAW. De Amiga is niet echt geschikt om realtime beelden mee te manipuleren. (helaas, want ik heb nog 2 Amiga's) Okee.. ontopic dan maar weer.

een A4000tje met een video toaster 4000 kan realtime beeld manipuleren
Een A500 kan het al met een toaster kaart
Heeft geen ruk met die 12mhz van een amiga te gebruken

Ik heb hier een 600mhz ppc processor die sneller extract dan een intel 900 DUH !
Dus mhz-en etc zegt niks en een toaster kaart ontlast je amiga (dsp)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back