Videosynthesizers!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb thuis een oude zx spectrum staan die je op je tv kan aansluiten. Hier kun je ook volgensmij video-beelden mee maken, maar ik ben nooit verder gekomen dan een paar lijntjes ( wel leuk je kunt ook van die oude spelletjes erop spelen, space invaders en zo:D )

Attachments

• spectrum.jpg
    spectrum.jpg
    15,6 KB · Bekeken: 74
Origineel geplaatst door mono-poly

Ik heb hier een 600mhz ppc processor die sneller extract dan een intel 900 DUH !
Dus mhz-en etc zegt niks en een toaster kaart ontlast je amiga (dsp)
vergeet ook niet dat een amiga allerlei hulp processoren heeft (Video, Geluid, Drives etc)
de mainprocessor snelheid hoeft daarom niet erg hoog te liggen in tegenstelling tot een pc...

* zo zie je maar weer, de pc is nog steeds niet echt volwassen...

Tja.. die Amiga was zijn tijd ver vooruit. Echt heel jammer hoe het gegaan is.

Laatst gewijzigd:
Zeer interessante topic. Ik wil me hier echt eens meer in gaan verdiepen
Ik ben nu ongeveer sinds een jaar of tien met muziek bezig. Ik heb al van alles gedaan; drums, gitaar, toetsen, programmering, percussie etc. In een groep/band spelen vind ik opzicht wel leuk, maar je bent toch vaak afhankelijk hoe het klikt met anderen. Daarom ben ik mij meer gaan storten op het zelf maken van fragmenten, songs etc. Daarnaast begin ik steeds meer geboeid te raken door film, documentaires etc. Daardoor raak ik ook steeds meer geïnteresseerd in foto- en filmbeelden. Op dit moment heb ik oa Adobe Premiere; maar ik ben het nog steeds een beetje aan het ontdekken. Ik vind producing erg interessant, maar kan me moeilijk op iets toesplitsen op dit moment. De combinatie producer - VJ (ik weet eigenlijk niet echt waarom het DJ'en mij niet zo aanspreekt...) lijkt mij wel interessant. Alhoewel ik niet echt weet hoe het VJ'en zoal in zijn werk gaat... Audiovisueel vormgeving en Sounddesign boeit mij dus erg. Er schijnen hier ook wel goede opleidingen in te zijn. Wie weet hier wellicht meer over? En ik ben erg benieuwd of hier ook meer mensen zijn die zich bijvoorbeeld met producing en/of studiowerk bezig houden en/of hier ervaring mee hebben? En/of wellicht als VJ, editor, engineer etc...

Arkaos VJ is een heel cool en makelijk programma. Miditoetsenbordje aansluiten en onder elke toets en filmpje of plaatje programeren, incl effecten en spelen maar. Je kan ook alle sequencen opnemen en daar weer mpg filmpjes van maken..

je kan natuurlijk ook, net als de Pfadfinderei doet, twee ibookjes op een videomixer aansluiten, mpg'jes draaien en mixen....

Origineel geplaatst door bob303vs909
Arkaos VJ is een heel cool en makelijk programma. Miditoetsenbordje aansluiten en onder elke toets en filmpje of plaatje programeren, incl effecten en spelen maar. Je kan ook alle sequencen opnemen en daar weer mpg filmpjes van maken..

je kan natuurlijk ook, net als de Pfadfinderei doet, twee ibookjes op een videomixer aansluiten, mpg'jes draaien en mixen....

Bedankt voor de tip. Ik zal er eens achteraan gaan.
Is dat een grap trouwens van die Pfadfinderei....klinkt wat cynisch. Of wellicht heb ik het fout hoor...

Origineel geplaatst door bob303vs909

Is Arkaos ook live makkelijk te gebruiken? En is er ook een 'VJ-programma' (of wellicht Arkaos) die te combineren is met een RS7000? Verder blijf ik ook nog steeds wel benieuwd naar de Korg Kaoss; Kun je hier nu zelf ook videobeelden en foto's mee inladen? En kan met die nieuwe ook willekeurige audio en video met elkaar gecombineerd worden? Of is een videosynth toch boeiender...? Ik wil me echt meer gaan verdiepen in de audiovisuele kant en in de werkwijze van het vj'en etc.

Origineel geplaatst door chrizz
Ik heb thuis een oude zx spectrum staan die je op je tv kan aansluiten. Hier kun je ook volgensmij video-beelden mee maken, maar ik ben nooit verder gekomen dan een paar lijntjes ( wel leuk je kunt ook van die oude spelletjes erop spelen, space invaders en zo:D )

Het verbaasd mij dat er nog werkende exemplaren van bestaan. De ZX-spectrum was eigenlijk een goedkooop computertje gemaakt van afvalonderdelen. Ik heb er zo 2 versleten en aangezien ik daar in mijn kindertijd intens op programmeerde en speelde, leefden die toestellen in mijn handen meestal niet langer dan een jaar.
Dat waren echt wegwerpcomputers.

Vergeet alvast het idee dat je daar iets qua video mee kan doen hoor. Videobewerking en generatie op computer is maar pas mogelijk sinds de CPU's snel genoeg zijn en de RAM en HD's groot genoeg. Dus eigenlijk maar vanaf midden jaren '90 ...
Een ZX-spectrum of een commodore zijn volgens mij niet echt geschikt om realtime animaties te genereren, tenzij je "filmpje" eruit moet zien als een 8-bit platformspelletje in 8 kleuren. :D

Origineel geplaatst door oli303
....... je "filmpje" eruit moet zien als een 8-bit platformspelletje in 8 kleuren. :D

instant coolness ! 8)

dankzij een lid hier kan ik binnenkort weer fijn msx-en !! zal wel es een mooi fractal-demootje posten (als ik het omgezet krijg naar .mpg ofzo...)

Origineel geplaatst door Musia7000
Audiovisueel vormgeving en Sounddesign boeit mij dus erg. Er schijnen hier ook wel goede opleidingen in te zijn. Wie weet hier wellicht meer over?

http://www.nfta.ahk.nl/ :okdan:

O.a. 4 jarig hbo voor Interactieve Multimedia/Visual Effects (nieuwe media).
Verder is er nog de opleiding geluid of wie weet montage iets voor je?

Ik geloof dat er in november weer een open dag is.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back