Gezocht: Korg MS-20 mini

Status
Please reply by conversation.
Daar heb ik dus ook mijn twijfels over Mono, heb het nergens in eerdere MS20's gehoord.
Dat probleem met de sustainlevel van EG2 op de Cutt off lijkt in deze versie wel weg te zijn.. misschien is er toch e.e.a. veranderd in de tussentijd..

@ Steve: Ik had het meer over het ploppen.. maar misschien had Mono het over het ruisprobleem.. kan ook natuurlijk. :)

Ik lees in die link niets over het ploppen iig wel over een Japanse MS20mini die niet ruist.. beetje schraal idd als je dan een chinees in huis hebt gehaald.
Btw.. jouw MS20 heb je toch al wat langer? Ben wel benieuwd of de jouwe dan ook dat ploppen heeft. :)

Oke, duidelijk :)

Maar het is dus een feit dat de batch MS20's die heden ten dage over de virtuele toonbank gaan toch anders zijn dan de eerste.

Het sustain level van EG2 wat invloed had op de Cut-off is nu verholpen.. maar die plops zijn nou niet bepaald een verrijking.
Ik ga ook maar zonder een MS20 leven. :)

Ik heb mijn ms20 mini al hele tijd. Zal m eens testen. Die instant whitenoise had ik niet.plops merk ik niet op in jullie videos, maar dan kan aan mijn istreeltje liggen waar ik op kijk/luister

zou het ploppen aan de adaper kunnen liggen. mss eens verwisselen voor een sterke.

heb niet alles gelezen maar er zijn meerdere berichten over een vreemd functionerende ENV op de mini MS20:
http://www.youtube.com/watch?v=40jOD0qkvlg

http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=97038&sid=cc9f737cc6c36d673ff6f94497a59a2e

ik begrijp kabouter plop zijn probleem niet, maar deze video doet duidelijk niet wat mijne doet… Ik heb geluid met alles dicht, dat is vast niet de bedoeling. Op 't einde draai ik 't volume omhoog en hoor je (thumbs' of zoiets wat iemand zegt op gearslutz.
Maar de gratis white noise heb ik gelukkig niet.
ms 20 lag alweer tijd stil en o boy wat heb ik 'm tekort gedaan, zo een hemelse bak…

je hoort 't amper in de video, (hier héél duidelijk in de studio) maar met de sustain toe heb ik korte geluiden elke keer ik de toest indruk (zie je aan mijn mixer led die oplicht)

https://www.youtube.com/watch?v=uD6NV2hmksw

nogmaals:
je peak staat erg hoog en datb in combinatie met een hoge eg naar de lpf geeft sowieso snel die tikgeluiden
draai de eg naar 0 de peak naar minder dan 5 en maak dan nog eens zo'n filmpje, zo is er niets mis mee lijkt het....

aargh nu hoor ik t ook op het eerdere yt filmpje :)
ben blij met mijn mini anyway
is er info welke serie nr's uit china/ japan komen, trouwens? ik had een demo bak uit de winkel, zo moest ik nt wachten, is dus mss daarom een vd eerste batch?

Ik ben een beetje in de war. Er zijn twéé MS-20 mini versies?

het schijnt dat korg japan de vraag niet aankon en er in china liet bouwen. De fabrikant in china deed t met minderwaardige componenten. Ik weet niet of dat klopt hoor. Hoe dan ook, de white noise zou dan zo'n china bak zijn. Maar of 't waar is...

Ik denk dat het allemaal uit China komt, er moet toch gewoon op het label staan waar het gebouwd is?

Status
Please reply by conversation.
Back