Gezocht: Korg MS-20 mini

Status
Please reply by conversation.
:)

Nu het beeldmateriaal online staat ben ik dus wel benieuwd of het zo hoort dat als EG2 aan het VCF is toegewezen de cutt-off afneemt naarmate je de Sustain van EG2 open draait.

En het ploppen wat je hoort is dus het key-off signaal. Heb nu 16e nootjes gesequenced maar als je dus speelt en de toets loslaat is hij behoorlijk aanwezig. Ik heb dit soort geluiden nog nooit gehoord bij een synthesizer maar als het bij een MS20 (mini) hoort.. dan vind ik het een behoorlijke tegenvaller. ;{

Nog een ander videootje gedaan met variatie in de envelope instellingen..

Video en audio heb ik handmatig gesynced. Het ploppen in het geluid is dus het moment dat ik de toets loslaat.

@ Steve: Bij jou hoor ik niet echt die plop die ik heb.. al is de audio met een camera gedaan gok ik.. de noise lijkt in deze MS20 wel minder.. check hieronder..

@ Monotron: Thanx.. dit is idd een beetje vreemd gedrag van de envelope idd.. maar als ik de settings uit het filmpje doe op deze MS20 is er geen enkel verloop in de cut off.. tenzij je de EG op het cut-off open zet natuurlijk.. :)
Toch, als het EG intensity op het filter openstaat reageert het best tegenstrijdig..

Ha.. thanx.. Dat envelope gedrag is exact hetzelfde als degene die ik hier heb.. maar ik hoor daar geen enkel plopje..
Dat effect van die EG kan ik nog wel mee leven maar dat ploppen ga ik nooit aan wennen vrees ik :(

Ik denk dat het een afstelling is in de synths met een potmeter. In de envelop

@ Dre: gaat dat over het ploppen of? Ben niet echt van plan er aan knutselen. :)
Heb wat ik als een probleem ervaar (het ploppen dus) bij Bax gedoneerd gisteren, inclusief de video's.
Ik wacht het wel even af wat zij ervan zeggen.

@ Dre: gaat dat over het ploppen of? Ben niet echt van plan er aan knutselen. :)
Heb wat ik als een probleem ervaar (het ploppen dus) bij Bax gedoneerd gisteren, inclusief de video's.
Ik wacht het wel even af wat zij ervan zeggen.

ja .. ontregelde pots lijkt mij . ik zou hem terug sturen.

Ik heb een super klinkende Oddy van Korg. Het lijkt mij dat ze die MS20 ook willen leveren zoals ie klinken moet. :)

Desnoods stuur ik hem tijdelijk terug en wordt het alsnog gefixed
Vind het niet erg dat ik hem een tijdje zou moeten missen.. op dat ploppen na vind ik hem wel erg lekker klinken namelijk :)

Toch nog even een reactie plaatsen...

Ik heb mijn ms-20 mini vandaag vol enthousiasme opgehaald, onderweg met de doos geknuffeld en om haar vervolgens open te doen.
Mooi bakje wel moet ik zeggen. Wat spijtig vind ik dat de line out ook mini is (maar ik begrijp wel dat het misschien wat raar zou ogen als dat een 6.35mm jack output was :p). Ik heb toch iets meer vertrouwen in normale instrumentenkabels.

Ruis is zeker aanwezig. Op zich niet zo'n probleem. Dit bakje maakt een boel fijne geluiden.
Maar het ploppen heb ik dus ook en dit zowel bij een toets in te drukken als bij een toets los te laten. Ik denk niet dat het iets met een pot heeft te maken, aangezien het effect eigenlijk niet vermindert door bijvoorbeeld de attack of release open te draaien.

Ik kijk één dezer dagen nog eens na of het effect ook via midi plaatsvindt. Hoe dan ook vind ik dit niet echt kunnen...

btw: Al het in- en uitpluggen van kabeltjes maakt me wel warm voor een modulaire synth. Dat is bijna even plezant of zelfs nog plezanter dan aan knopjes draaien. :)

Kheb m na 25 minuten weer op de post gedaan helaas. Ploppen trek ik echt voor geen meter.
Jammer.

Snap er toch nix van waarom Korg niet gewoon een 1 op 1 remake uitbrengt. Gewoon iets goeds.. Allemaal bagger zooi.

Mijn oude plopt niet, stom dat de nieuwe dat dan wel heeft
Hoe zou dat komen?

Heb afgelopen week contact gehad met Bax. (Service en contact helemaal prima trouwens :)) Ik mocht hem terugsturen en dan zou hij onderzocht worden op de "plop". Dat heb ik dus gisteren gedaan.

Voor zover ik jullie berichten dus lees ben ik niet de enige en valt er weinig te onderzoeken vergelijken met andere MS20's die Bax in voorraad heeft.
Had al aangegeven dat als dit een producteigenschap is, ik hem niet hoef. Best jammer want de VCO's klinken best lekker.... Vond dit met de Volca's ook al erg lekker klinken.. jammer dat ze een product in deze toestand op de markt zetten idd. :(

Heb trouwens best wel wat video's beluisterd (van nieuwe MS20's) waar ik dat ploppen niet echt hoorde.
Ben wel blij te lezen dat ik niet de enige bent die zeurt en dat ploppen nogal storend vind..

Status
Please reply by conversation.
Back