Iemand ervaring met 3D print voor behuizing?

bijlevel

SWB
Heeft iemand ervaring met het laten produceren van een zelf ontworpen 3D-print van een behuizing voor een DIY synth? Graag indien mogelijk ook met prijsinformatie. Alvast dank!

3D printen is best omslachtig en levert uiteindelijk niet iets dat er super-strak uitziet. Als je op budget wat voor elkaar wil krijgen raad ik je eerder een plastic systeembehuizing aan en toegang tot iemand met een laser-cutter voor je gaten.

+1
3D printen van relatief grote delen is erg duur, niet strak, en zeker niet zo sterk als metalen behuizingen.
Als je een quote wil, upload je 3d file maar eens op shapeways.com, krijg je meteen het bedrag, afhankelijk van hoe groot je het wil denk ik dat je minimaal 150 euro kwijt bent, kun je een hoop mooie behuizingen voor kopen (zie mouser, farnell, RS Components). Geef het geld liever uit aan een mooi frontpanel.

3D printen blijft tot nu toe (voor de consument) wel redelijk beperkt qua grootte. Dus een hele 88 keys behuizing printen in 1 keer, dat is lastig..

Als je een antwoord wilt ontvangen waar je wat aan hebt kan je beter eerst laten weten wat je wilt hebben (tekening oid).
Nu is het een beetje schieten op open doel.

Ik denk een case met stereolithography techniek wel mooi kan worden.

De eerste tijd wel, maar producten vervaardigd met STL zijn bros, verkleuren, en trekken naar verloop van tijd krom. Niet iets voor de lange termijn dus.
Daarnaast is het zeker voor STL moeilijk om grotere producten te maken, sommige fabrikanten hebben hier echter hun eigen machines voor gebouwd, of klussen meerdere delen aan elkaar (Materialise in Belgie).

Bedankt voor alle reacties, die voldoende zijn (ook al was mijn vraag wat al te algemeen ;-)) om af te zien van deze aanpak. Is idd bijna per definitie duurder dan standaard behuizingen. Het is dus beter om het geld in een mooi frontpanel te stoppen!

Dan zou ik eerder kijken voor laser cut-out bijvoorbeeld.

Back