verzekerde verzending vanuit Belgie naar Nederland

yanis

Stamgast
Hallo, weet iemand me te zeggen welk bedrijf er een verzekerde verzending doet van België naar Nederland voor eenverzekerd bedrag hoger dan 500€??

Ik vind enkel oplossingen tot 500€ ofwel is het voor bedrijven...

Iemand hier ervaring mee?

De verzekerde verzending van DHL, op hun website, meldt alleen de aantoonbare waarde van het goed. Als je hem met factuur verstuurt, zou dat moeten gelden. Zie hier.

Ik zeg laat de beste man/vrouw het voor 500 te verzekeren goed maar op komen halen. Zeker als je vintage gear gaat versturen is dat het risico van het verzenden Niet waard. Verzekerde waarde is altijd een maximaal bedrag en dat moet je aan kunnen tonen. Dan krijg je nog het dagwaarde verhaal en een eigen risico. GLS in elk geval nooit aan beginnen, die lui slopen echt alles wat internationaal gaat. Mocht je toch gaan verzenden meldt dan vooraf dat alle risico en voortvloeiende kosten voor eigen risico van de koper zijn. Suc6 er mee :D:D

die lui slopen echt alles wat internationaal gaat.

Ik denk dat je eens moet gaan kijken naar eender welke centrale waar de pakjes toekomen en terug worden verdeeld...Ongeacht, DHL, UPS, GLS...die lui gooien altijd met die pakjes. Simple as that want het moet snel gaan.
Ik verpak mijn spullen die ik opstuur dan ook alsof ze een atoomoorlog moeten kunnen doorstaan...
(bij mij kopen is dus altijd veilig) :D

Ik zou het liever niet versturen, maar ben toch eens op zoek gegaan naar een manier waarop dat veilig moet kunnen anno 2015. Blijkt niet zo gemakkelijk, of alleszins niet om het uit te zoeken hoe veel het gaat kosten. Vanuit Nederland kan je met POSTNL gemakkelijk extra verzekering kopen, maar vanuit Belgie blijkt dat niet zo gemakkelijk. Ik heb een aantal bedrijven gemaild voor uitleg, we zullen zien.

Het is wel zo dat ze met je pakje gooien of er nu 'breekbaar' op staat of niet, maar als je je pakje voor een bepaald bedrag verzekerd krijgen die pakjes vaak een speciale behandeling. Het is uiteindelijk dan in hun belang dat t niet stuk gaat.

... maar als je je pakje voor een bepaald bedrag verzekerd krijgen die pakjes vaak een speciale behandeling. Het is uiteindelijk dan in hun belang dat t niet stuk gaat.

Onmogelijk. Dat ene pakje verdwijnt onmiddellijk in de stroom van alle andere pakken en niemand die nog opmerkt dat er iets "speciaal moet behandeld" worden. Bovendien gebeuren de meeste beschadigingen niet door het gooien van pakjes maar door de sorteerband ongelukken. Een pak blijft ergens hangen door een loszittende strap, of raakt gewoon gekneld, en bang bang bang alle volgende pakken knallen daar tegenop. Het duurt even voor iemand dat door heeft en je zit met een gigantische puinhoop.

Zelf brengen of laten ophalen is de beste oplossing bij waardevolle spullen.

Yanis,

Als het om niet te grote en goedkope toestellen gaat is verzenden te doen. Enorm inpakken in een
veel grotere doos met van chips, papier, bubbeltjes enz.

Voor waardevolle zaken of grotere stukken : prive koerier zoeken (duur) of missschien half/half verplaatsing?bvb afspreken op een bekende plaats in A of G of...

Onmogelijk. Dat ene pakje verdwijnt onmiddellijk in de stroom van alle andere pakken en niemand die nog opmerkt dat er iets "speciaal moet behandeld" worden. Bovendien gebeuren de meeste beschadigingen niet door het gooien van pakjes maar door de sorteerband ongelukken. Een pak blijft ergens hangen door een loszittende strap, of raakt gewoon gekneld, en bang bang bang alle volgende pakken knallen daar tegenop. Het duurt even voor iemand dat door heeft en je zit met een gigantische puinhoop.

Zelf brengen of laten ophalen is de beste oplossing bij waardevolle spullen.

Toch niet, er worden effectief zulke diensten aangeboden. Maar voor een verzekerde waarde van pakweg 1000€ moet je zulke verkoopspraatjes met een korrel zout nemen. Er worden iedere dag ook effectief nog veel waardevollere dingen verzonden waarbij verzendkosten natuurlijk wel enorm oplopen.

wat dj bomber zegt.
zo'n verzending zal dan al redelijk prijzig zijn. bvendien zou ik iets met zo'n waarde eerder zelf ophalen.

Ik zeg als je beschikking hebt over eigen vervoer ga dan je geliefde oude of nieuwe gear ophalen, ja het kost wel ietsjes meer dan versturen misschien maar als de vervoerder je spullen molt ben je meestal Nog veel verder van huis, op zijn minst kost het je een hoop tijd en moeite om alles weer vergoed/hersteld te krijgen. :engel:

Back